Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ja som sagt, begge jekkfestene bakpå min e36 røyk når jeg skulle bytte hjul, det ene værre enn det andre.

Äntar dette ikke går igjennom etterkontrollen?

Noen har en post eller et sted jeg kan se for å fikse dette?

Takk for alle svar.

Skrevet

Dersom eu kontrollen allerede er tatt, kan ikke verkstedet føre på nye feil om du kommer på etterkontroll, de skal kun sjekke om de øvrige feilene er reparert.

Skrevet

Korrekt som Are sier, er det kun f.eks håndbrekk som står på eu-lappen skal kun håndbrekk kontrolleres.

Men hvis du kjører inn en potenesiell dødsfelle får du vel påpekt det, vil jeg tro.

Skrevet

stemmer det jeg hadde bilen min ett sted han fant dårlige foringer:P uka etter på etterkontroll så fant han 2 knekte fjærer foran. han bare komnterte det og sa at han ikke kunne gi meg feil :P

Skrevet

Sant som de andre sier her. Har selv tatt mange eu-kontroller og etterkontroll. Vi sjekker bare om manglene er fikset. Får ikke sjekke etter andre feil på etterkontroll. De kan selfølgelig kommentere det, men dem må godkjenne det ;)

Skrevet

oki, godt å vite at den kommer igjennom hvertfall da.

men jeg burde jo nesten informere om det når de ska heise den opp å sjekke. regner med de bare bruker en vanlig 4 arms løftebukk for å sjekke om demperne er i orden. det jeg var litt nervøs for.

Men hvordan er jekkfestene bygdopp?

Skrevet

Å jekke den opp på 4 steder i stedet for ett sted med jekken vil fordele tyngden på bilen på fler steder, og vil sansynligvis gå bra. Det gikk jo bra når du hadde den på EU, de kan vel ikke ha blitt SÅ mye værre etter det?

Skrevet

ja før eu var de helt fine og gikk ann å jekke på, når jeg skulle bytte dekk trøkte jekken jekkfestene opp i kanalen, så ville nok ikke jekka der igjen

Skrevet

jekkfestet er bare ei forsterkning i kanalen for å gjekke opp bilen er bygd opp av ei bunnplate ei nokså tynn plate som går opp på røra som man ser på siden av kanalen også en liten stålbit igjen også topplata som er sveist fast i oversiden av kanalen

er 0 problem å skifte ett slikt gjekkfeste eller ordne det som allerede er det om det ikke er ALT for ille :)

gjorde det selv på egen bil.

Skrevet

Er gummi klossene i jekkfestet fjernet? Fordi da kan jekkfestet gi etter selv om det ikke er rust der.

Skrevet

gummi klossene har ikke vært der, så kan hende det kan være årsaken ja. men litt rust er det der hvertfall

Skrevet
gummi klossene har ikke vært der, så kan hende det kan være årsaken ja. men litt rust er det der hvertfall

Noen fjerner disse klossene fordi dem har en ide om at det er bra for luftingen sin del. Men om du kjøper klosser og setter på tipper jeg det går bra å jekke. På de festene som er igjen hvertfall. Det som er løsnet blir et helvete å feste igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...