Otis Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Fulgte anvisningen til DannyRS. Det virket helt fint det. Men jeg hadde også de nye foringene liggende å brukte de som mål da. Rimelig kurant å lage verktøyet.
520Msport Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Satser på å skifte selv i helga, så får verkstedet gjøre det om jeg ikke får det til. Hvis jeg skal bruke varme, hvor skal jeg da varme?
520Msport Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Hele dritten der hvor kula sitter. Hehe ok, må jeg ta ned hele den H arma eller holder det å ta ut bolten og skyve opp akslingen og bremse skiva?
520Msport Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Tusen takk for hjelp. SÅ jo lekende lett ut på youtube videoen
520Msport Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Da var de skiftet Føles godt... Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel. Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa. Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg...... Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett.
Otis Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Høres ut som det var det jeg burde ha gjort... Nuvel, godt å få det gjort!
scoot Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Da var de skiftet Føles godt...Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel. Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa. Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg...... Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett. Nytter ikke å ha standard gjengestag på slike foringer, man må få tak i noe harde greier. Vanlige stag blir dratt i filler lenge før den foringen har planer om å gi etter. ( Gjelder i og for seg hjullager og andre foringer også ).
520Msport Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 Da var de skiftet Føles godt...Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel. Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa. Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg...... Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett. Nytter ikke å ha standard gjengestag på slike foringer, man må få tak i noe harde greier. Vanlige stag blir dratt i filler lenge før den foringen har planer om å gi etter. ( Gjelder i og for seg hjullager og andre foringer også ). Ja det kan jeg si meg enig i. Men for å presse inn foringa fungerte disse mutrene greit:
520Msport Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 Høres ut som det var det jeg burde ha gjort...Nuvel, godt å få det gjort! Fikk hjelp av en pensjonert bilmekanikker, det var han som kom med tipset å sage ut foringa. Tror ikke jeg hadde klart det uten ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå