tommyheimberg Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Sånn da har endelig bilen kommet på 4 hjul igjenn etter altfor lenge uten å få kjørt den, god følse å kjøre e30 igjenn!.. har og fått speilrefleks så kvaliteten er noe bedre enn før, men ikke forvent for mye da jeg er i opplæringsfasen enda:-pp Fikk jo som sagt låne org fjørbein av koed til h&r understellet kommer:-) Så mandags morra stod jeg opp 06:00 for og skru:-) HVert litt for dårlig med bildene men noen kommer:-) Her er bilen ute av garasjen for første gang på altfor lenge Så var det å få på startech lyktene ble utrolig bra syns jeg:-) Var det nyrer grill og frontlykter, sattpå den stygge gamle frontplata og bare for helhetens skyld, skal jo på med m tech1 stylinga snart, men venter på preface fangere jeg kjøpte av hovet her på forumet:-) Så satt jeg påpreface leppa rondellene og vaska litt.. Sleit veldig med luft i systemet att kjølesystemet laga seg luft, noen vert borti dette?, tenkte topppakkning men ryker ikke hvit og er heller ikke kjølevann i olja og omvendt.. Lufter systemet å funker fint og så stopper jeg bilen til den blir kald så er det luft igjenn.. Men radiatoren hadde ikke uttak til den lille slangen som går fra radiator til ekspansjonstank og den var litt sprekt, fikk fatt på en nippel borra hull og gjenga opp å satt nippelen nedi, tetta hullet og lima med noe skikkelig lim.. så skulle jeg fylle vann, men da ville den ikke fylle fordi thermostaten var stengt så kom kun i ekspansjonstanken, mener jeg har fått fylt opp radiator osv på kald mottor før, noene som hvet?.. tok vekk hele thermostaten fylte vann lifta og kjørte, bilen er selvfølgelig kald på temp mye lengere enn før pga ingen thermostat, men går til mitten og blir der, stod på tomgang 20 min fortsatt på mitten:-).. men så var det noen som sa att m20 ikke kunne brukes uten thermostat egentøig??, noen her som kan si noe om det? Her er ett bilde av radiatoren Her er ett par andre bilder av tdsen bare Håper noen fortsatt følger med! Kommer til å skje mere framover nå! Mvh
-Roger- Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 Nice Ser bra ut! Vet ikke svaret på kjøleproblemene dine, men jeg sliter også med at den går seg varm på tomgang. Hvis jeg sitter på varmeapparatet holder den seg stabil uansett. Har lurt på om det er fordi jeg ikke har klart å få ut all luften :/
Tynes944 Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 sleit selv med luft i kjølesystem på min m20b25. Lufta å lufta å lufta, men kjørte litt, tempen på fullt å den kokte. Styrte med dette 3-4 dager, ikke faen om jeg fikk det bra. Men fikk lånt meg en vacuumlufter på et lokalt verksted, etter jeg brukte denne hadde jeg aldri problemere mere! Et lite tips er å sette fronten i oppoverbakke mens det blir gjort, å gjenta gjerne prosessen et par ganger!
tommyheimberg Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Ja veit, har lufta den mange ganger før, og aldrig vert problem.. hmm men er det noen som vet om det går greit og kjøre uten thermostat?, for nå er den helt fin:-)) Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
janerik171187 Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 tror nok det er noe feil om den holder seg på vanlig temp uten thermostat. om ikke det er veldig varmt ute da. pleier å lufte med fronten en smule høyere opp enn vanlig så pleier det å funke bra
tommyheimberg Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Holdt seg på streken under mitten nå med vanlig kjøring, så enfel kallere enn med thermostat, ja jeg har aldrig problem med å lufta den før.. prøve med ny thermostat Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
|Ole| Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Å lufte ein E30 kan til tider vere eit problem vist man ikkje går riktig fram, eg tar altid av slangen som går fra termostat hus til radiator å fylle opp radiator først, så fylle eg ekspansjons tanken etterpå. Eit kjent problem er sjølve lokket til termostaten, av og til dei drar inn luft. Kan vere ein ide å skifte dette. Når det gjelde sjølve luftinga når motor er igang så jekka eg altid opp ekspansjonstank sida å etterfylle når bilen går, så stopper eg motor, etter ei stund så synke vatnet og da etterfylle eg med eingang. ( varme apparatet er altid på fullt ) Etter dette er det kjøyretur for også etterfylle, da pleie alt og vere iorden. Det med å kjøyre uten termostat er jo så som så, eg kjøyre uten på banebilen min men det er jo pga att eg får får jo på eit tidspunkt meir enn driftstemp uansett. Kor farleg det er på ein vanleg bil er jo diskuterbart. Motor vil jo bli for kald vist alt er som det skal.
tommyheimberg Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Skrevet Juni 13, 2013 Går ganske kald nå, har lufta mange ganger før uten problem, men trur du det kan vere att eg kje har hatt irak til den lille slangen fra topp av radiator og til ekspansjonstank?, lokket er nytt, lufta og lufta så det blei i orden men så fort bilen stod blei det luft igjenn.. men funker uten thermostat, å når eg kjører på litt går den te mitten, vist eg kjører hardt da vell og merke Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
hermanoo90 Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Nice! Må ha vært en sykt digg følelse å få ut bilen ut av garasjen! De sortelyktene foran, chrome grillen og startechlyktene var bare helt riktige!! Hvilke skruer bruker du til skiltet bak? Har du mutter som strammer dem på insiden? Min er festa med bolter og mutter bak, men jeg har på plastdekselet, hmm. Kommer du på e30meet?
tommyheimberg Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Skrevet Juni 13, 2013 Jeg har noen tropper jeg dytter inn i hulla i bakplata som jeg skrur karroseri skruer i, veldig grei løsning og blir tett, tror de er orginale:-), kan se om jeg finner de på jord så kan jeg sende deg link:-), tror ikke de blir e30 meet:(.. venter på fangere fra hovet, og m tech! Fangerene er ikke lakere enda:( men blir jeg klar tar jeg turen.. venter som sagt og på h&r understellet hehe mye greier:p Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
|Ole| Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Går ganske kald nå, har lufta mange ganger før uten problem, men trur du det kan vere att eg kje har hatt irak til den lille slangen fra topp av radiator og til ekspansjonstank?, lokket er nytt, lufta og lufta så det blei i orden men så fort bilen stod blei det luft igjenn.. men funker uten thermostat, å når eg kjører på litt går den te mitten, vist eg kjører hardt da vell og merkeSent from my HTC Desire using Tapatalk 2 Høryest ut som lekasje ein plass...
ZhilleN Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Høres ut som du har problemer med luft at det fortsatt er luft i systemet ditt, nå vet jeg ikke åssen radiatoren er på din e30, men vanligvis skal det sitte en lufteskrue på radiatoren, start bilen la den gå på normal temp, deretter skrur du opp lufteskruen opp helt, når lufta har kommet ut, så er det bare og kjøre på med kjølevæske til det renner over, stopp deretter motoren skru igjen lufteskruen og kjør deg en tur. Andre ting som kan være galt er at spjeldet i termostaten din står i lokket posisjon, altså stenger for kjølevæska de, men prøv først og luft den på radiatoren hvis dette er mulig
|Ole| Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Har ikkje vert lufteskrue på mine radiatorer, kunn på den eg hadde E36 radiator i...
ZhilleN Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Okei stemmer nok det hadde det på min E36 også, men var usikker på om det var det på e30 også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå