Kristiankiss Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Noen som har montert elektriske justerbare seter i en E39 som IKKE hadde elektrisk justerbare seter fra før? Hvordan gjøres dette? Ligger det klar strømledning som kan plugges i nytt sete?
Robin L Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 jepp. du må legge opp en 30A kurs. jeg la opp fast rett på batteriet med en ny sikring. jording hentet jeg under setene bare. var ikke lagt opp noe kabling originalt til meg iaffall. klipte av ledningene til setet og koblet sammen med den nye ledningen med en wago.
Kristiankiss Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Så det trengs rett og slett bare strømkabler og en 30A sikring på? Hva mener du med det du skriver om klippe kabler og hva er en wabo? ( Sorry men eg har INGEN peiling på slikt:P)
Robin L Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 dette er en wago. det er en koblinsklemme kan man kalle det. godkjent for mangetrådet ledere som man må ha i bil kun en 30a kurs ja. du klipper av ledningene fra pluggen på setet, den som går fra pluggen og til setet. de to tykkeste du skal bruke. 4 kvadrat ledning minst på 30A kurs husk!
Kristiankiss Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Okei da forstår eg litt meir;) De to tykke ledningene er strøm da`? Hva er det to andre ledningene til da?
Robin L Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 setevarme regner jeg med. sleng opp bilde av pluggen da!
Kristiankiss Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Er det setevarme så bruker eg jo det opp igjen for det har eg på min bil:) Kan desverre ikkje slenge opp bilde nå, for dette er seter eg muligens skal hente på søndag;) Derfor må eg finne ut om dette kan passe i min bil før eg kjører langt avsted for å hente de;) De har stått i en sedan men regner med de passer touring fordiom?!!? Kjøper evt bare framsetene.
Robin L Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 jaja, setene er fysisk helt like. men det er forskjellig tilkoblingsplugg før og etter 1999. dette ser du let på bilen din også. før 99 er det en sort plugg, etter 99 så er det en gul mener jeg. om dette ikke stemmer så må alle ledningene skjøtes utenom pluggen under der. litt arbeid men de går de og
SweetBMW Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Ledning rett fra batteriet er jalla... Legg opp rett fra sikringsboksen der det ligger forberedt for ekstra kurser som dette. Trenger en sikringssko på enden av ledninga og bare strekk ned til setet som en ordentlig mann! (I did that )
awt Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Helt enig. Ville også spandert på meg originale kontakter og pinner for en slik jobb, det både ser bedre ut og gir et mye bedre inntrykk av hele bilen.
Kristiankiss Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Setene har stått i 97 modell, min er 02 modell, så da må de vel skjøtes, men det går vel bra. Er vel kanskje lettere å koble i sikringsboks enn batteri? Hvem boks er nærmest? (unnskylder igjen min uvitenhet:P)
Kristiankiss Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Det bør vel nevnes at eg ikke bryr meg om memory funksjonen, trenger bare kunne styre setet fram og tilbake osv;)
SweetBMW Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 memory er bare en ledning inn på Kbusen det Hehe. Sikringsboksen er bakhanskerommet og du trenger noen endekntakter på lkedningene som du får hos BMW eller hos din lokale elsjappe. Det er lettest å koble på batteriet sånn sett men det er jævlig jalla og det kan skape potensielt farlige situasjoner. Sikringsboksen må deles og stikkes inn nye ledninger der. Fort gjort om du tar deg tid og husker hva du har tatt fra hverandre og hvordan det satt. Hvis du ikke føler deg klar for dette burde du heller ikke gjøre det
Kristiankiss Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Det høres ut som om eg må bare få noen som kan dette til å ordne det;) De som har gjort det, hvor lang tid går det med dette? par timer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå