Gå til innhold

Noen som har testet disse throttle boosterne en får kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skal være enig i at pedalen min kjennes noe "dau" ut..

Om du skal ha full gass ut av en sving, må du gi full gass midt i svingen da får du god skyv akkurat på vei ut.. :lol: Dette syns jeg er litt irriterende.. :?

Men alt for dyrt til at jeg gidder og kjøpe dette da.. :shock:

Stikkord her er vel diesel og automat, kan ikke forvente den sykeste gassresponsen da.. :P

Ettersom det kun er jeg som skriver at dette er tull, kunnskaper om hvordan det fungerer har jeg nok. Det fungerer nøyaktig slik som beskrevet, og har ingeting med faktisk respons å gjøre. At man slipper å bevege pedalen så langt er noe helt annet, og om det er målet er produktet midt i blinken.

Helt enig med deg, det eneste denne boksen gjør er å jukse med signalet fra gasspedalen..

Det kan kanskje føles som forbedret gassrespons, men det holder ikke for meg iallefall..

Vil ikke ha juks i bilen min! :P

Skrevet
Skal være enig i at pedalen min kjennes noe "dau" ut..

Om du skal ha full gass ut av en sving, må du gi full gass midt i svingen da får du god skyv akkurat på vei ut.. :lol: Dette syns jeg er litt irriterende.. :?

Men alt for dyrt til at jeg gidder og kjøpe dette da.. :shock:

Stikkord her er vel diesel og automat, kan ikke forvente den sykeste gassresponsen da.. :P

Ettersom det kun er jeg som skriver at dette er tull, kunnskaper om hvordan det fungerer har jeg nok. Det fungerer nøyaktig slik som beskrevet, og har ingeting med faktisk respons å gjøre. At man slipper å bevege pedalen så langt er noe helt annet, og om det er målet er produktet midt i blinken.

Helt enig med deg, det eneste denne boksen gjør er å jukse med signalet fra gasspedalen..

Det kan kanskje føles som forbedret gassrespons, men det holder ikke for meg iallefall..

Vil ikke ha juks i bilen min! :P

+1 :D

( og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :D med tanke på gassresponsen :P) aldri tenkt over det faktisk, kommer vel til å begynne med det nå. men siden jeg alikevel kjører haice som arbeids bil dagli, så blir vel 320d alltid en sports bil i helgene kontra den firma bilen så :P

Skrevet

Jeg må si meg enig med de som vurderer dette. Har vurdert det lenge selv, men ikke kommet så langt.

Grunnen er at jeg har min første dieselbil, og jeg syns det skal mye vandring til på gasspedalen før det skjer noe.

Trodde først det var noe galt med bilen, men det viser seg at det bare ER sånn.

Nå er jeg i utgangspunktet petrolhead, men gir altså dieselen en sjanse. For at dette skal funke, må jeg prøve å eliminere det som plager meg med dieselen, og det er bl.a "responsen" i gasspedalen. Om disse boksene er lurerier eller ikke bryr jeg meg pent lite om, så lenge det gjør bilen slik jeg vil ha den.

Forhåpentligvis har TRF fiklet litt med motoren iløpet av sommeren, så da er vi nok på vei til noe jeg kan leve med, med diesel i tanken :-)

Skrevet

Monterte BMS powerbox på e91 igår, det gjorde underverk for kjøregleden. Nå skjer det ting med en gang jeg trør på gassen og bilen føles sterkere og lettere.

Det virker ikke som om den gir 70% gass på 30% pedalposisjon som TRF-Racing sier, for turtallet er det samme når jeg holder feks 1/4 gass i fri både med og uten "throttle map" aktivert. Det kan virke som om den booster gassignalet litt ekstra idet man trør på gassen for å fjerne forsinkelsen for så å returnere til normalen.

Skrevet

jeg har aldri påstått at den gir 70% på 30%, dette var for illustrasjonen sin del.Det er ingen "forsinkelse" i pedalen, dette styres i ecu. At du kan få en boks til å gi mer gass enn du gir under pådrag, jada.

Skrevet
jeg har aldri påstått at den gir 70% på 30%, dette var for illustrasjonen sin del.Det er ingen "forsinkelse" i pedalen, dette styres i ecu. At du kan få en boks til å gi mer gass enn du gir under pådrag, jada.

Slik jeg tolket ditt innlegg, ville en en sånn booster bare komprimere gassignalet over ett kortere område på pedalen. Jeg ville påpeke at dette ikke var tilfellet.

Noe forsinkelse er det, for jeg fikk ikke samme reaksjon ved å trø pedalen i gulvet uten boosteren som jeg får ved å trø lett på pedalen nå. Jeg vil tro det har blitt laget sånt for å spare clutchen mens CDV "løser ut".

For min del betyr det lite hvordan boksen gjør det og om det er forsinkelse eller ikke originalt. Throttle boosteren gir ivertfall følelsen av bedre respons, får pedalen til å virke mer linjær og øker kjøregleden ett hakk. :)

Skrevet

Hm... Jeg har aldri tenkt over det en gang, tror ikke en gang jeg hadde gidri å hengt meg oppi den "respons-boksen". Da slenger jeg heller på en ny manifold og sport kat på 530´n min. Bensin dog, ikke diesel. Men for det, er så mye små ting som blir gjort på bilene, det minte meg nesten om vacum boks eller hva det het på mopeder før i tiden haha Hvis vi først setter igang på en landvei så spiller det ingen rolle om man har den boksen eller ikke, er vant til hvordan bilen min oppfører seg så om det trengs og jeg vet det tar "så langt" tid før jeg har full pupp så går jeg på med gass før jeg kommer ut av svingen så jeg har allerede full fres på strekke...hvis dere skjønner hva jeg mener... Sånt produkt som det der, det er sånn typist 1.8,2.0 osv liter mods. Alt for å gjøre det "litt" ekstra her og der osv... En m3 eier hadde nok ikke tenkt på det en gang...

Det spiller kunn på "følelsen" og ikke rwhp. Og til slutt og sist så er det rwhp som teller spørr du meg. Vil du ha respons? Kjøp deg suge sekser med itb og div letta snacks som lett svinghjul, lette felger osv osv

My 2 cent

Skrevet

Det spiller kunn på "følelsen" og ikke rwhp. Og til slutt og sist så er det rwhp som teller spørr du meg. Vil du ha respons? Kjøp deg suge sekser med itb og div letta snacks som lett svinghjul, lette felger osv osv

My 2 cent

Det er en sugesekser med valvetronic jeg har gjort det på. Nyere BMW har noen funkillers som bla clutch delay valve og en veldig progressiv gasspedal. Uten å gjøre noe med dette vil den føles som en handicapbil selv om man slenger på lettere svinghjul og felger.

Som sagt har dette ingenting med RWHP å gjøre, men med respons og kjørbarhet. Det hadde selvsagt vært bedre å fått dette kodet i ECU, men det hadde nok hatt en mye høyere prislapp samt at det hadde forsvunnet ved softwareoppdatering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...