Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Automatisk innfeling av speil/lyd signal ved lås/opplåsing av bil er det som er hoved ønske.

Vil å gjerne har digitalt speedometer om mulig. Bilen det gjelder er en 520 fra oktober 2009 med naviproff(CIC)

Om det ellers er noe annet en kan få til av nyttige ting er det bare en bonus:-)

 

Jeg kan gjøre dette, men holder til på andre siden av fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjøre dette, men holder til på andre siden av fjorden.

hørtes bra ut, må se om jeg evt. tar en tur over fjorden senere ut over våren, får ikke tid den neste uke å skal på jobbe offshore om en goe ukes tid, samt ferie en del av neste fri periode. Men tar det evt sammen med et besøk av kolega oppe på solskins øya ut på våren da. Så takker for tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en e61 lci. Alt bra der.

Men jeg brukte inpa på den gamle e39. Det virket ikke på min nye bil.

Fikk inpa og ncs samt andre script fra en kar i USA på et flott forum der.

Så nå virker det fint på min nye bil.

Dog er alt på tysk, men jeg forstod det slik at det måtte det være siden det var så nytt?

På min forrige installasjon så kunne jeg da en komplett feilkode lesing, men det kan jeg ikke nå. Finner den ikke under functional jobs.

Hvordan kan jeg få det til?

Mulig dette innlegget hadde passet bedre en annen plass? Litt usikker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en e61 lci. Alt bra der. Men jeg brukte inpa på den gamle e39. Det virket ikke på min nye bil. Fikk inpa og ncs samt andre script fra en kar i USA på et flott forum der. Så nå virker det fint på min nye bil. Dog er alt på tysk, men jeg forstod det slik at det måtte det være siden det var så nytt? På min forrige installasjon så kunne jeg da en komplett feilkode lesing, men det kan jeg ikke nå. Finner den ikke under functional jobs. Hvordan kan jeg få det til? Mulig dette innlegget hadde passet bedre en annen plass? Litt usikker nå.

 

Det finnes filer du kan bytte ut som har engelske oversettelser, fungerer helt fint. Det er heller ikke sikkert du har de rette .ipo-filene som kreves, det er ikke alltid disse følger med.

 

Det var ncs jeg mente. Hvordan oppdaterer man da?

Du må laste ned nyere daten-filer, finnes "overalt", også som xer der man normalt finner disse. Disse skal i en mappe under NCS expert, men jeg har det ikke helt i hodet. Finnes uansett en god del DIY på dette rundtom.

 

Edit: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en drøss av filer daten v46 osv. Prøvde å laste ned også. Laster ned og jeg klikker på mappa. Så blir jeg spurt hvilket program jeg skal åpne filene i?? Jeg skal vel få opp mapper som herer daten , cfgdat, ecu osv og legge den nye mappene i samme mapper som ligger i ncs expertmappene? Slik jeg forstår det. Jeg klarer bare ikke å få lastet ned og få åpnet filene på rett vis for å plassere dem på rett plass:)

Fint om noen kan forklare meg hva jeg gjør feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette jeg desverre. Å finne en v46 daten files kryr det jo av. Men når jeg prøver å laste ned så laster det bare ned all slags drittprogram og ikke filene jeg skal ha. Fikk kastet ned en plass men når jeg prøver å pakke ut med rar så virker det ikke. Hmmm... Blir gal snart. Vil bare få igang dette og koooode bort ligth check..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...