Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Forsøker å kode "Viftemeny ved trykk på setevarme" med NCS expert på E61 LCI uten å lykkes.

Jeg endret "SITZHEIZUNG_SLIDER_D" i MASK modulen fra Nicht_aktiv til aktiv, men ingen endring i bilen.

Gjør jeg noe feil? Er det riktig kode i riktig modul?

Ønsker også å få vindusviskerne til å returnere til startposisjon ved stopp, men finner ingen modul som heter WIM. i hvilke modul ligger denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

har for øyeblikket ikke kontakt med bremseslitasje varsleren forran, så får opp melding om at jeg må bytte bremser forran nå, klosser er helt nytt.

hva er det greieste og bruke for og nullstille dette? kommer til og sette opp en bærbar pc nå i helga med xp til formål og bruke til litt koding.

bestiller meg også en sånn som dette: http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-Ncs-Expert-DIS-v57-SSS-v32-GT1-Progman-/271182362979?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3f23ba7963&vxp=mtr

da får jeg med alt jeg skulle ha behov for der. lurer også på om jeg skal kjøpe meg bmw scanner 2.0.1? noen formeninger om denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har for øyeblikket ikke kontakt med bremseslitasje varsleren forran, så får opp melding om at jeg må bytte bremser forran nå, klosser er helt nytt.

hva er det greieste og bruke for og nullstille dette? kommer til og sette opp en bærbar pc nå i helga med xp til formål og bruke til litt koding.

bestiller meg også en sånn som dette: http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-Ncs-Expert-DIS-v57-SSS-v32-GT1-Progman-/271182362979?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3f23ba7963&vxp=mtr

da får jeg med alt jeg skulle ha behov for der. lurer også på om jeg skal kjøpe meg bmw scanner 2.0.1? noen formeninger om denne?

Enkleste er å resette service lyset ved triptelleren.

Ja ville absolutt gått for scanner 2.0.1 den er mye enklere å bruke og ikke så avansert, lett å bruke til små ting som rask scanning, fjærning av canbus osv. De andre programmene du har kjøpt er jo litt mer avansert & tekstbasert og man bør lese seg litt opp slik at man ikke ødelegger alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er å resette service lyset ved triptelleren.

Ja ville absolutt gått for scanner 2.0.1 den er mye enklere å bruke og ikke så avansert, lett å bruke til små ting som rask scanning, fjærning av canbus osv. De andre programmene du har kjøpt er jo litt mer avansert & tekstbasert og man bør lese seg litt opp slik at man ikke ødelegger alt.

aha, googla meg fram til fremgangsmåte på det nå, men funker ikke, får ta og bytte følern og prøve igjen da.

blir vel og bestille bmw scanner også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte akkurat den pakka der og kan anbefales på det sterkeste. Superbra support av selger. Han svarer deg på mail, 24/7 om det er noe du lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte akkurat den pakka der og kan anbefales på det sterkeste. Superbra support av selger. Han svarer deg på mail, 24/7 om det er noe du lurer på. 

 flott, lønning i dag, så ble bestilt i dag, satt opp en gammel bærbar pc med xp også nå i helga, så da er nok det meste klart for og lære litt koding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...