SweetBMW Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 Du skal se etter FRM i din bils liste over moduler.
Otis Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 (endret) Det er FRM som styrer lys på E9x. Du kan slette alt innholdet i trc og man fila og lagre. Så gjør du alt på nytt. EDIT: fikk ingen varsel om at sweetbmw var før meg. Endret Desember 17, 2015 av Otis
SweetBMW Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 btw, den første store tr fila du får ut trenger du ikke lagre eller bry deg med.... det er kun når du leser ut en modul at du trnger starte med disse filene. trenger ingen backup heller slik som mange sier.. bare tull. awt reagerte på dette 1
Morbus Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 Når jeg velger FRM, så skjer det ingen ting, da har jeg ikke knappene som sier "Execute Job" "Change job" "Read ECU" eller slikt, jeg må vel da trykke [back] og da kan jeg velge de forskjellige ecu`ene, velge execute job osv.
SweetBMW Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 Da er det noe feil med installasjonen din eller så gjør du noe feil. Du kan lese VO fra CAS uansett, når du da atrykket back for å få opp modulene, da velger du FRM, og read ecu
Morbus Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 VO får jeg opp. Og hele FSW_PSW trace fila er der, så den har jo kontakt med alt. Der jeg velger mellom CAS, FRM og NFRM så skjer det ikke mer etter at jeg trykker ok. Kan legge ut bilder etterpå, er på feil pc nå.
SweetBMW Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 Ja de er riktig det. DU må da du trykke back etter du får opp VO på toppen av NCS expert, og SÅ velge FRM, og read ecu.
Morbus Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 Har nå prøvd igjen. Etter at jeg velger først [ZCS/FA f. ECU] FRM, så får jeg opp VO, trykker jeg så back så kan jeg ikke velge ECU. Trykker jeg så [enter ZC/FA] så kan jeg velge ECU, men ser da bare TCA_most, ULF_most, CECALLR, og KMBI. Om jeg derimot trykker [chassi] og så velger E89, da får jeg opp en hel liste over ECU, der ligger ikke FRM, men NFRM. Fikk lest den ut, og der fant jeg Sidemarker_us, satt dette til aktiv, og lagret som .MAN fil, endret jobb til å skrive tilbake, fikk fullført. Men ingen us blinklys når jeg startet bilen.
SweetBMW Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 Har du teamviewer tilgjengelig? Kan evt se på dette for deg via fjernstyring
Morbus Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 Det har jeg, men har bare wifi på den laptopen jeg bruker i bilen. Så må evt avtale et tidspunkt med deg, så kan jeg parkere intill huset slik at jeg har nett der. Har en annen laptop med 4g, men den har win10 x64, og der har jeg ikke ftt ncs expert til å kjøre enda. Men må jeg velge cas først for å hente VO, eller holder det med frm?
HMW Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Det har jeg, men har bare wifi på den laptopen jeg bruker i bilen. Så må evt avtale et tidspunkt med deg, så kan jeg parkere intill huset slik at jeg har nett der. Har en annen laptop med 4g, men den har win10 x64, og der har jeg ikke ftt ncs expert til å kjøre enda. Men må jeg velge cas først for å hente VO, eller holder det med frm? Del Internett fra tlf og du har wifi hvor du vil.. SweetBMW reagerte på dette 1
Morbus Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Om noen vil se over teamviewer så hadde det vært fint. Fikk nå dette opp i error.log ---- The ECU is not covered by ECU detection: FRM --- Forsøkte nok en gang i kveld. Trykket Process Car, deretter Da kjørte den igjennom masse greier, lys og div på bilen gikk av og på. Språk ble nullstilt til tysk etc. Har fortsatt ikke us blinkers, eller andre ting jeg har endret på. Når jeg nå leser ut FSW_PSW filen på nytt, så ser jeg at alle parametre jeg har redigert er blitt endret, så den har tydeligvis "godtatt" .MAN filen, men den bruker bare ikke endringene?
SweetBMW Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Har du lest noen guider på dette i det hele tatt? Skal ikke bruke prosess car for noen små endringer. Har du TV klart i morgen så kan jeg se på det?
Morbus Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Ja lest masse. Var sånn jeg fant ut at man kunne bruke process car for å kode mot alle moduler, og at dette kunne gjøres om man ikke fant spesifik modul man ville kode mot. Har TV klart i morgen, men er bare hjemme frem til kl 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå