bjorneoen Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Jeg har prøvd med INPA, men på en god del av områdene får jeg: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT. Kanskje et dumt spørsmål, men skal den svarte plastikk overgangen som følger med kabelen være på når jeg kobler til E90? Jeg har rattlås feilkode på min bil. Hvor i INPA finner jeg feilkodene på akkurat dette? Chassis? Kommer anpå årsmodellen din! tidlig e90 uten overgang og sein med overgang men det kommer anpå om bilen har navigasjon osv.. Har fått kontakt både med og uten overgang på nyere e90 så må nesten bare prøve deg fram Satt latency til 1? obd kabel er satt til riktig com port som står i obd.ini og det står std:obd som interface i ediabas.ini? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikbg Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 (endret) Årsmodellen er 2007. Jeg tror jeg får lest ut koder på noen av alternativene, men ikke alle. Se bilde: Jeg har satt latency til 1. Kabel er satt til COM1. ODB.ini er satt til COM1 I ediabas.ini står det: Interface =STD:OBD Jeg får også disse feilmeldingene før jeg får lest ut feil koden: Dette er feilmeldingen jeg får om jeg prøver å "åpne" electric power steering (mulig det er fordi jeg ikke har dette, men hvor finner jeg da feilkoden til rattlåsen?) Endret Mars 15, 2015 av Session Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 (endret) Feilmeldingene med versjon og språk er helt vanlig hos meg kommer det på noen men ikke alle, kommer ann på daten filene dine, tidlige daten filer var oversatt til engelsk men nyeste er kun tyske og da slipper du feilmelding Den siste feilmeldingene vil du få opp hvis du ikke har modulen ja for da klarer ikke Inpa å opprette kommunikasjon mellom maskin og modul. Prøv å sjekk i CAS modul, kanskje der? Men når du trykker på e90 så kan du gå inn på den første tingen som kommer opp, husker ikke hva den heter men er den øverste på e87 hvertfall for der sjekker den alle modulene du har, og da kan du bruke slett feil så sletter den alle feilmeldingene du har på alle modulene den kan du også lese ut identifikasjon hvor den lister opp alle modulene du har. Og da ser du hvem du kan kommunisere med og ikke Endret Mars 15, 2015 av bjorneoen eirikbg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikbg Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Takk Har du noen screenshot av hvor jeg sjekker alle moduler i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mars 16, 2015 Share Skrevet Mars 16, 2015 Takk Har du noen screenshot av hvor jeg sjekker alle moduler i bilen? Her: Functional jobs heter det Og så velger du F2 eller F3 i menyen som kommer opp for å se alle enhetene og informasjon om de, eller F4 for feilmeldingsmenyen for så F1 for å lese feilmeldinger eller F2 for å fjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikbg Skrevet Mars 16, 2015 Share Skrevet Mars 16, 2015 Supert! Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 16, 2015 Share Skrevet Mars 16, 2015 (endret) Får opp feilmelding når jeg prøver å koble SSS v32 mot E65 min. Noen som har vært bortig denne feilmelding før? Endret Mars 16, 2015 av Aroid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Jeg er ny på dette koding greiene, har såvidt fått prøve meg litt. Fått digital km/t og kodet vekk pæresjekk på grøftelysene så langt. Hvordan får jeg vekk at bilen ikke låser seg av seg selv når jeg kjører? Så låser den opp når jeg tar ut nøkkel nå. Noen som vet hvilken kode dette er? Og er det mulig å fjerne beltelyden når jeg ikke har belte på og kjører? Har E91 06/07 mod. Bruker Inpa får å få kontakt med bil og Ncs expert til koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Jeg er ny på dette koding greiene, har såvidt fått prøve meg litt. Fått digital km/t og kodet vekk pæresjekk på grøftelysene så langt. Hvordan får jeg vekk at bilen ikke låser seg av seg selv når jeg kjører? Så låser den opp når jeg tar ut nøkkel nå. Noen som vet hvilken kode dette er? Og er det mulig å fjerne beltelyden når jeg ikke har belte på og kjører? Har E91 06/07 mod. Bruker Inpa får å få kontakt med bil og Ncs expert til koding. SBR_FAHRER_1 = nicht_aktiv (Driver seat belt warning 1) SBR_BEIFAHRER_1 = nicht_aktiv (Passenger seat belt warning 1) Automatisk lokking kan du deaktivere i OBC menyen mener jeg å huske Er jo en kode for det, men like greit å bare fjerne det i displayet med BC spaken selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Får opp feilmelding når jeg prøver å koble SSS v32 mot E65 min. Noen som har vært bortig denne feilmelding før? Trur jeg har funnet ut min egen problem. Bilen min har nyere software en progman min jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 SBR_FAHRER_1 = nicht_aktiv (Driver seat belt warning 1) SBR_BEIFAHRER_1 = nicht_aktiv (Passenger seat belt warning 1) Automatisk lokking kan du deaktivere i OBC menyen mener jeg å huske Er jo en kode for det, men like greit å bare fjerne det i displayet med BC spaken selv! Hvilken modul ligger dei under? Har følgende på min bil: 2RAD 6DMOT ABG CAS DSC EKP FRM FZD IHK JBBF KOMBI PDC RLS SHD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 abg bjorneoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 Er det noen som har fått INPA til å funke med Windows 8? Link til hvor det kan lastes ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 Er det noen som har fått INPA til å funke med Windows 8? Link til hvor det kan lastes ned? Inpa funker helt fint med både win8, 8,1 og 10 Finner du lett ved et kjapt Google søk! Ligger også ute en link til en kode pakke i den store diagnosetråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet April 5, 2015 Share Skrevet April 5, 2015 Prøvde å ta diagnose på en E60 08mod i dag, fikk opp på ncs expert når jeg valgte e60, "chassis is faulty" Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå