Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Otis said:

Hvorfor blir det sendt en pm for å bistå? 

Beklager, pm sendt til Espen Espeland. ang oppsett, bor i nærheten. Har installert mye frem og tilbake i det siste :) inpa/ncs funker supert her. Kan bistå med installering,test av kabel, og lett koding :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 14.2.2016 at 13.35, SweetBMW skrev:

Siste I-Level nå er 15-11-500 for E60. Men mange av modulene hadde siste update i 2010 f.eks.

Hvor ser du at de ble oppdatert i 2010? Hvilken daten bruker du? Daten v57 som jeg bruker har ikke oppdateringer i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

Sliter litt med NCSEXPERT. Har kodet noen funksjoner men sliter med å få lest ut LMA modul. Systemet lar meg heller ikke skrive til mask, kun lese den. Hva kan være problemet?? 

Alt fungerte veldig fint i fjor før jeg reinstalerte all programvaren. Kan det være feil med Daten filer? Lastet ned 57 versjonene, men fikk ikke disse til å virke i det hele tatt. 

 

Endret av stashdesign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages med baklyset på min e91, da frm mest sannsynlig har kuttet strømmen dit da den har fått feilkode på pære for mange ganger(kabelbrudd). Lest litt på forumet her å ser at noen med samme problemet har fått "resettet" frm. Pratet med en BMW forhandler som mente at dette ikke gikk, å skulle ha 10000 for en ny frm ferdig programmert og montert. Lurer da på om det er noen i nærheten av Tromsø som eventuelt kan resette den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stashdesign skrev:

Hei!

Sliter litt med NCSEXPERT. Har kodet noen funksjoner men sliter med å få lest ut LMA modul. Systemet lar meg heller ikke skrive til mask, kun lese den. Hva kan være problemet?? 

Alt fungerte veldig fint i fjor før jeg reinstalerte all programvaren. Kan det være feil med Daten filer? Lastet ned 57 versjonene, men fikk ikke disse til å virke i det hele tatt. 

 

Utrolig nok så hadde jeg og en annen kar her inne samme problemet med hans mask fra en e60 2009 modell.

Kan gjøre alt med ncs bare ikke skrive til mask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Otis skrev:

Utrolig nok så hadde jeg og en annen kar her inne samme problemet med hans mask fra en e60 2009 modell.

Kan gjøre alt med ncs bare ikke skrive til mask. 

Hmm.. Ser ut til at det fungere. Men for feilmelding og den NCS sier coding faulty, men kodene blir skrevet over virker det som. Lurer dog fortsatt på hvorfor de nyeste daten filene ikke vil fungere for meg. Peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være daten filene eller ncs-oppdateringen det ligger i. Jeg har en egen PC jeg bruker til dette og alt fungerte 100% i fjor. Men etter at jeg installerte BMW-tools 2.12 og andre daten filer kom problemet. Men er som du sier, man er jo lksom ikke helt sikkert på at alt er ok siden den gir feilmelding.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.3.2016 at 1.49, DieselMotor skrev:

Hvor ser du at de ble oppdatert i 2010? Hvilken daten bruker du? Daten v57 som jeg bruker har ikke oppdateringer i 2010.

 

Kommer frem av teknisk informasjon på E60 chassis. Sto bare en fotnote om at software oppgraedringer av vesentlig endring forekommer ikke for e6x chassis etter xxxxxx 2010....   Ligger ikke i daten filene. Jeg har V58 daten forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet om jeg kan kode bort "daytime running lights fault warning" på E60 LCI via NCS expert?

Har en feil på lykta/ledning. Så det plinger hvert 15 sekund at det er feil, men lyset fungerer hele tiden selv om feilen kommer opp på iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...