Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tok i bruk INPA igjen nå etter en stund og fikk følgende melding når jeg startet:

"DRM wird nicht mehr understützt bitte DTM ja in ini datei entfermnen"

Som oversetter til noe lignende "DRM er ikke lenger støttet, vennligst fjern DTM ini fil?

Noen som vet hvordan man fikser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nå begitt meg ut på denna "skummle" hi-tech stien. Bilen min er en 2005 e61 525xi.

For å få tilgang til programmene søkte jeg litt på nettet, og fant noe som het "mikes bmw coding" (google it) som jeg tok i bruk. Lastet også ned en FTDI driver, la inn COM1 med latency 1, og ting virket :D

I utgangspunktet ville jeg få lagt inn AUX så jeg kunne spille musikk fra telefonen min når jeg var ute å kjørte. Fikk til dette ved bruk av roskinc sin video på youtube https://www.youtube.com/watch?v=6FeIIeh1TFY

Måtte legge inn +NAUX i VO og legge AUX i en eller annen modul (video`n sier hvilke og hvordan)

I samme øyeblikk (omtrentlig) fikk jeg problemer med at bilen min ikke ville starte/var treig på starteren (i ettertid har jeg funnet ut at det var starteren som hadde takket for seg), og anså det best å bytte batteri. Gikk fra 110ah blybatteri(orginalt fra 2005) til 95ag AGM batteri. Her måtte jeg også legge inn batteri i VO. Fra +b110 til +a090. Av info jeg fant på nettet brukte dem ikke + tegn foran, men minus ( har ingen anelse på hvorfor, så jeg valgte å ikke endre fortegn. Måtte også slette den +b110 koden, og justere om i CAS modulen.

I min programmerings prosess har jeg klart å endre instrumentspråket til tysk, og det klarer jeg ikke å få over til engelsk igjen.(hvordan fikse tilbake).

Noen som vet om man kan programmere inn noe "morro" i 4wd systemet som kan gjøre bilen litt mer leken?

Er bare på nybegynner stadiet her, og det eneste jeg er sikker på at jeg har fått til er å få AUX til og virke, det ser ut til at den skjønner hvilket batteri jeg har installert, og jeg har klart å "føkke opp" språket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...