Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hei!

Har en E60 525i (2004 mod).

Har kjøpt meg denne http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-K-CAN-K-D-CAN-Car-Diagnostic-tool-Cable-USB-Interface-E90-E46-E60-R56-/230881969205 kabelen m/programvare på ebay, og jeg har et par spørsmål:

Når jeg har fått lagt inn driverne på kabelen og lagt inn programvare fra CD-plata, starter jeg opp INPALOADER (tenninga er på) for å sjekke om Battery og Ignition står i "ON" posisjon. Begge disse står i "OFF", så jeg får ikke kodet noe i NCS Expert. Der får jeg "Vin is faulty" når jeg skal loade E60 profilen.

Hva må jeg gjøre? I alle videoene på youtube om koding, sier de at begge disse må være "ON" for at man kan gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du tenker på å koble til bilen så må du få portene på data til å være riktig, se under enhetsbehandling, der finner du nok en usb driver som ikke kommuniserer ;)

Jeg har satt opp alt riktig ut i fra forskjellige guider på nettet.. Så jeg lurer på om det kan være kabelen eller driverne som ikke er helt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har fulgt guider, men ingen som har fortalt om å endre portene, feks min lå inne øverst med feil i enhetsbehandlingen, måtte høyre klikke og oppdatere driveren slin at den ble riktig innstallert, satt så den til com 1 og vips så fønket det ;)

Høyre klikk på min datamaskin og finn enhetsbehandling......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har fulgt guider, men ingen som har fortalt om å endre portene, feks min lå inne øverst med feil i enhetsbehandlingen, måtte høyre klikke og oppdatere driveren slin at den ble riktig innstallert, satt så den til com 1 og vips så fønket det ;)

Høyre klikk på min datamaskin og finn enhetsbehandling......

Jeg skjønner hva du mener. Men dette har jeg allerede prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da kan jeg informere at jeg har kjøpt Icom, ISSS, ISTA

Jeg har lekt meg to dager på min egen bil, helt genialt program.

Jeg skiftet LM i bilen ( den var låst pga feil koding i Winsc ), senket bilen bak, tok en haug med tester på kontrollmoduler, diagnose, motor tester osv.

Så dette var et imponerendes verktøy, så om noen trenger hjelp i bergens området så er det bare og skrike ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...