Gå til innhold

Shell's nye drivstoff

Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også prøvd en tank med super diesel, kun fordi jeg var nyskjerrig og jeg hadde overhode ikke noen forventning... Merka ikke en dritt. Kommer aldri til og kaste vekk ei ekstra krone på slik svada.

De testa dette på topgear også, med 3 biler, en standard bil, en golf gt et eller annet og en subaru impreza, der merket de en øking i hk på de to bilene med litt hester fra før.. Men standard bilen tror jeg ikke ble noe forskjell..

Finner den ikke igjen på youtube. :) Rart de får lov og lure folk på denne måten.. Er jo egentlig svindel hele greia. Mannen i gata med mazda 6 kommer sikkert ikke til og merke en dritt, han får sikkert bedre effekt av og lage hull i eksospotta så bilen bråker litt mer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med den nye bensinen er å fjerne avleiringer, den er vel da tilsatt noe dyserens ol. Forutsetningen for å få økt effekt er jo da at du må ha en motor med avleiringer som dermed har redusert effekt pga dette. Den nye bensinen skal da fjerne avleiringen å gi deg effekten tilbake, har du en ren motor vil denne nitrobensinen ikke gi en dritt ekstra. At bensinen fjerner avleiringer tror jeg nok, det finnes jo tilsetningsstoffer som du selv kan tømme på tanken som virker, men nå gjør Shell det for deg til en høyere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med den nye bensinen er å fjerne avleiringer, den er vel da tilsatt noe dyserens ol. Forutsetningen for å få økt effekt er jo da at du må ha en motor med avleiringer som dermed har redusert effekt pga dette. Den nye bensinen skal da fjerne avleiringen å gi deg effekten tilbake, har du en ren motor vil denne nitrobensinen ikke gi en dritt ekstra. At bensinen fjerner avleiringer tror jeg nok, det finnes jo tilsetningsstoffer som du selv kan tømme på tanken som virker, men nå gjør Shell det for deg til en høyere pris.

Vanlig drivstoff inneholder tilsetninger fra før,eneste som gjøres er at de tilsetter mer av det samme.Kan vanskelig forestille meg at det er verdt 1 kr.pr.liter ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllt denne Nitrodieselen på min Mercedesen og har sikkert kjørt rundt 1500km på dette drivstoffet.

Det jeg merker forskjell på er at den soter mindre enn før har ikke vasket bort sot på venstre baklykt på lenge! Motoren starter bare man blåser på nøkkelen og forbruket har gått bittelitt ned. Ligger jevnt på 0,85 på mye bykjøring nå og på langkjøring fikk jeg den ned i bittelitt under 0,7(tror det var 0,64)

Da jeg kjørte på "normal" diesel lå snittforbruket mellom 0,9 og 1,0.

Bilen det gjelder er min Mercedes Benz 300 sugediesel på 136hk og 468 og et eller annet km på telleren. På en så robust og "gammeldags" stor rekkeseks dieselmotor er forbruket nokså høyt sett iforhold til nye dieselmotorer, men langt billigere å kjøre med kontra en 230 bensinutgave også med 136hk. Bilen veien i underkant av 2 tonn uten fører og man gir mye gass for at det skal flytte seg, samtidig har bilen automat.

Jeg er ikke i tvil om at denne nitrodieselen har gjort noe, jeg skal ta et par tanker nå med normal diesel og se om "sotproblemet" gjenoppstår. Min motor bruker ikke olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...