Sprækingen Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Hei godtfolk! Kan noen dele sine erfaringer angående m3 bakfangere til E36? Skal anskaffe en men ser prisene varierer veldig. Får jo bakfanger for 1990,- fra partsandretards mens gs sin koster 3432,- Hvilken leverandør er best å gå for? På forhånd takk!
Tom K Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Jeg hadde gått for GS sin, av den enkle grunn at partsandretards har ræve kundeservice
Peak Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 - +1 Schmiedmann og koed.no er jo også leverandører for bmw deler, kikk litt rundt før du går for den billigste fangeren med dårlig passform.
hsd Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Jeg har PR sin, og den er tilnærma lik orignal, både med tanke på passform og materialkvalitet. (Har sammenligna løs replica og original i.o.m jeg har begge deler) Eneste minuset er at selve diffuseren er av den litt enklere sorten, men det tror jeg di fleste merker reint lite av.
fanqua Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Jeg har PR sin, og den er tilnærma lik orignal, både med tanke på passform og materialkvalitet.(Har sammenligna løs replica og original i.o.m jeg har begge deler) Eneste minuset er at selve diffuseren er av den litt enklere sorten, men det tror jeg di fleste merker reint lite av. Har også PR sin og kan si akkurat det samme! ^
ZhilleN Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Sånne kopifangere av plast har samme passform osv. Hadde heller kjøpt brukt M3 bakfanger, Kjøpte en orginal som var i bra stand til 1000 spenn
Peak Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Faktisk enig med Zhillen, MYE heller en brukt original fanger, enormt mye bedre kvalitet og passform.
Thewiz Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Jeg kjøpte en brukt orginal m3 fanger for 1500,- Fikk med bjelke og alt.
hsd Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Faktisk enig med Zhillen, MYE heller en brukt original fanger, enormt mye bedre kvalitet og passform. Har du erfaringer med dette? Min PR fanger sitter som støpt, og selv om jeg har originalfanger liggendes valgte jeg å montere PR sin pga det er litt arbeid med orignalfangeren før den er good to go. Greit nok dersom du har hatt dårlige erfaringer, men det å si det er mye bedre er bare tull og fanteri. Er ikke snakk om glasfiberjall her heller. Den eneste kopidelen jeg ville vert forsiktig med er sideskjørtene, har orignalskjørt og dem er av en annel kvalitet enn både orignal og fake bakfangere/framfangere. er jo nesten gummi di org sideskjørtene.
ZhilleN Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Greit nok at P&R sine fangere passer greit, men når det kommer til kvaliteten på produktet, er det faen ikke mye og skryte av, kamerat hadde en M3 frontfanger derifra, var så vidt nedi med leppa, som selvfølgelig sitter fast i fangeren, og reiv opp den sprekken helt opp til toppen, og knakk masse fester osv, og han var så vidt nedi med leppa. Er en grunn til at de selges så billig da kvaliteten ikke er noe og skryte av akkurat, derfor ville jeg gått for en org. bakfanger, denne tåler mye mer, og sitter perfekt på første kast
Peak Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Ja, har erfaring med P&R sine E36 fangere. Skulle parkere bilen og kom dessverre innom fortauskanten med med fangeren i ca 2 km/h (lav bil) sprakk oppover 75%, kjøpte så ny og prikk lik, samme greiene skjedde i en vaskehall med understellspyling, altså adet ligger et rør jeg må kjøre over, sprakk igjen på vei inn i hallen... Deretter kjøpte jeg original M-Tech fanger, var ikke noe problemer med den, greia er at kopiere ofte er utrolig faste og stive i motsetning til original fangerene, som fjærer litt lettere av ved et lite sammenstøt av noe. Edit ; Beklager, leste feil dette er da selvfølgelig snakk om frontfanger. Ang. bakfanger har jeg alltid hatt original, så den kan jeg desverre ikke si så mye om, men regner med det er at samme materiale?
Sprækingen Skrevet April 28, 2012 Forfatter Skrevet April 28, 2012 Takk for svar folkens! Hadde vært bra å få tak i en original fanger. Åssen er det med skruer etc? Får man f.eks. med alt til montering fra PR eller GS? Blir litt fornying av bilen etterhvert nå. Vurderer nye baklykter også, her er det vel bare M3 look som gjelder vil jeg tro Ellers hadde det vært kult med litt mer lyd, men som ikke koster skjorta, hva anbefales her? Er originalt på nå, hva må da byttes? Er snakk om E36 320
Jokkke Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Du bruker bare skruer og klips fra den originale fangeren over på den nye M3 fangeren, vil jeg tro? Scorpion effektanlegg er en bra oppgradering, har det på min 320i coupe, bråker litt, men det er også rå lyd. Dette er et catback system, altså du bytter bare ut bakpotten Om du vil ha senkesett, har jeg et bra senkesett til salgs
Sprækingen Skrevet April 28, 2012 Forfatter Skrevet April 28, 2012 Ah, det høres bra ut. Er veldig usikker på hva jeg skal velge først. Effektanlegg eller bakfanger. Har du noen navn på andre slike catback systemer? Jeg har det senkesettet du selger, er veldig fornøyd med det, så anbefales til alle andre som vil ha stivt oppsett!
Jokkke Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Ah, det høres bra ut. Er veldig usikker på hva jeg skal velge først. Effektanlegg eller bakfanger. Har du noen navn på andre slike catback systemer? Jeg har det senkesettet du selger, er veldig fornøyd med det, så anbefales til alle andre som vil ha stivt oppsett! Jeg ville gått for effektanlegg først Tja, GS har jo effektanlegg og, er bare å gå innpå siden vel. Tror det anlegget heter Supersport, det er ikke så fint som Scorpion. Du har jo Eisenmann og, men det er håndlagd og koster vel en 7000-8000kr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå