Gå til innhold

Bytte bremserør Bak E39

Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Den enkleste måten for å skifte disse rørene på en pen måte er å senke ned bakstillinga noen cm'er. Bare løsne traversboltene og senke den så langt du klarer.

Har sett mange amatørmessige bremserørskift på disse bilene, noen av dem er jeg overraska over at i det hele tatt blir EU godkjent. Er ikke særlig vanskelig å få det pent så lenge du bruker litt tolmodighet og bøyer noe som ligner på de gamle rørene.

Husk at det er viktig at rørene sitter fast i gummiklemmer så de ikke henger og slenger, det kan over tid gjøre at rørene knekker/sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker altid å løsne indre skjermen høyre bak, løsne traversen 4 bolter og slipper den ned 10-15cm, ta ned plastiken bak høyre hjulbue for å kom seg til skjøtene og slipper drivstoff tanken på høyre siden litt ned så får du ut den gamle bremserøret helt heil ut i fra bilen så er det veldig lett og bøy til din nye bremserør som skal på plass. Monter færdig bøyd rett på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet på høyre side (Hele røret frem til konlingen) Det eneste jeg gjorde var å ta av dekslene under samt innerskjermen bak ved høyre hjul.

Litt kronglete men jeg fikk det til etter ca 2-3 timer.

Så da var det bare å bytte det som går over til venstre side, blir nok litt mer kronglete men skal nok få det til det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rein kobbar du har brukt? Da skal du ha feste punkt vær 15cm.

Rein kobber ja, skal kjøpe meg noen flere klammer på Biltema, men måtte bare få fikset det slik at den går gjennom på Pkk, når det er sagt så var det ikke bremserørene de kikket på, de måtte jeg skifte da de gikk lekk etter bytte av en bremseslange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
On 3.5.2012 at 22.51, Aroid skrev:

Jeg bruker altid å løsne indre skjermen høyre bak, løsne traversen 4 bolter og slipper den ned 10-15cm, ta ned plastiken bak høyre hjulbue for å kom seg til skjøtene og slipper drivstoff tanken på høyre siden litt ned så får du ut den gamle bremserøret helt heil ut i fra bilen så er det veldig lett og bøy til din nye bremserør som skal på plass. Monter færdig bøyd rett på bilen.

Vet det er en gammel tråd men, hvor setter du jekken når du jekker opp begge sidene for å løsne  traversen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2016 at 10.31, kgjersda skrev:

Vet det er en gammel tråd men, hvor setter du jekken når du jekker opp begge sidene for å løsne  traversen?

For å svare på min eget enkle spørsmål. Gjekk opp med en stor jekk, sett bukker under jekkepunktene. Manglet først en stor jekk til å gjøre dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...