JIMVP Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 jeg er litt plaga av slakke på tannstanga. men strammer jeg på den skruen med den gummipluggen i så får jeg bort slakken men da blir den ufattelig tung på styringa og må hjelpe til med å rette opp kryss. er det noen skrue under den gummiproppen? litt vanskelig å få sett oppi der noe tips råd? eller er tannstanga rett og slett utslitt??
Otis Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Det er ikke mulig å stramme styringa på noen andre enn de med V8, da de har snekke. Tannstang kan visstnok ikke strammes. Jeg vet ikke hvorfor, men det har blitt diskutert her inne før.
scoot Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Stemmer som de to over sier, tannstang kan ikke strammes. Dette er forbeholdt snekke. Er vel heller ei den første som har problemer med servosystemet på E39 / tannstanga.
JTS77 Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Har strammet min..... så da går det jo? og han har jo strammet sin (for mye). Eg justerte kun på den mutteren med gradeskive samt eg tok av mansjett på v.side og greaset opp tannstangsporene igjen. Fikk vekk mye slakk på min ved å gjøre det.
scoot Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Javel, dette var ikke jeg klar over? Noen som kan finne fram en tegning over dette? Var rimelig sikker på det ikke gikk å stramme vanlige tannstenger jeg, trodde det var forbeholdt oss med snekke ( og desto større behov for funksjonen ;P )
JIMVP Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 ja sannt det. det er stramming. jeg strammet på den skruen som er rett forover for der rattstammen kommer inn. når jeg strammet hørte jeg og at det var en fjær inni der. jeg tenker at det kanske er en plast slepeklosse eller noe som er utslitt på min siden jeg ikke finner noe mellomting på stramminga hadde vert fint om noen hadde tegninger over en tannstang i småbitene så hadde man jo sett det fort
JTS77 Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 ja sannt det. det er stramming. jeg strammet på den skruen som er rett forover for der rattstammen kommer inn. når jeg strammet hørte jeg og at det var en fjær inni der. jeg tenker at det kanske er en plast slepeklosse eller noe som er utslitt på min siden jeg ikke finner noe mellomting på stramminga hadde vert fint om noen hadde tegninger over en tannstang i småbitene så hadde man jo sett det fort Å finne deletegning på en tannstang i smådeler finnes ikke. Du strammer på rett plass, men du strammer for mye. Mener å huske når eg gjorde dette at eg kunne også stramme så mye at den kniper men er jo bare å løsne litt og litt. Min ble vel slik at eg kunne bevege tannstanga litt opp og ned, altså ikke max stram men at den da ikke hadde slakk i styreretning. Smør også tannstangsporene. Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det går
Mariuse34 Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Skulle det være nødvendig, så vet jeg om en bra fyr i tyskland som overhaler tannstang og styresnekker. De fleste bilmerker. Koster 279 euro for en overhalt en. Byttet den i Mercedesen min med en derfra etter at Bertel O. Steen ville ha 25.000 for en ny en. Si ifra om du trenger adressen. Dette er ikke reklame. JEg kjenner ikke fyren. Bare vennlig tips
JIMVP Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 ja sannt det. det er stramming. jeg strammet på den skruen som er rett forover for der rattstammen kommer inn. når jeg strammet hørte jeg og at det var en fjær inni der. jeg tenker at det kanske er en plast slepeklosse eller noe som er utslitt på min siden jeg ikke finner noe mellomting på stramminga hadde vert fint om noen hadde tegninger over en tannstang i småbitene så hadde man jo sett det fort Å finne deletegning på en tannstang i smådeler finnes ikke. Du strammer på rett plass, men du strammer for mye. Mener å huske når eg gjorde dette at eg kunne også stramme så mye at den kniper men er jo bare å løsne litt og litt. Min ble vel slik at eg kunne bevege tannstanga litt opp og ned, altså ikke max stram men at den da ikke hadde slakk i styreretning. Smør også tannstangsporene. Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det går jeg har hatt grease inni og prøvd å justere frem og tilbake. Men finner ingen mellomting. :/
JTS77 Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Så det du sier er altså enten så kniper den på tennene eller så er det slakke... Selv med kun 1mm grad en vei. Hmmm Spørs om du ikkje bør kjøpe en ny tannstang da. Koed har ok pris, trur det var en 3200 eller noe i den duren for en innbytte.
JIMVP Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Så det du sier er altså enten så kniper den på tennene eller så er det slakke... Selv med kun 1mm grad en vei. Hmmm Spørs om du ikkje bør kjøpe en ny tannstang da. Koed har ok pris, trur det var en 3200 eller noe i den duren for en innbytte. jepp. ser ut til at jeg må kjøpe ny ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå