Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, er til 3ern ja :)

Er veldig usikker på hvilke dekk jeg sksl velge, så søkte rundt, det var da jeg kon fram til den dimensjonen :P

Ser ut til at det blir 205/40 og 225/35.

Hørte med jons dekk og felg, de fikk ikke tak falken dekk i denne dimmen, kun federal.

Så blir vell å handle fra dekkonline :)

• Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
215/40 på 10x17" er jææævli vanskelig både å få på og å få til å holde lufta. Prøvde å sprenge det på for et års tid siden, og det bare hoppa tilbake igjen.. Men det var nankang dekk og de er vel litt smalere enn visse andre.

Aldri vært noen problemer hos meg. Kompis av meg har 10x17 rundt om på sin bredda Opel Kadett C, også han med 215.40 rundt om. Holde fint på lufta de, og ingen problem og få de ut i kantene etter montering. De får også litt juling, siden han har 400hk som river løs hjula.

Nå vet jeg ikke hvilke felger du prøvde på da. Jeg har prøvd både på ESM 002 (RS-look) 10x17, Brock B1, OZ Futura, Azev A etc.. Heller ikke hørt andre ha slikt problem på f.eks 3-delte hjul som dette er.

Nå har jeg 205.40 på 9,5 og 215.40 på 10x16. Jeg kjører også Nankang-dekk. 215.40 er omtrent d samme som 225.35..

Så hva du velger av disse to spiller liten rolle. 205.40 foran og 215.40 eller 225.35 bak blir bra med strekk.

• 1 month later...
Skrevet

hvordan går det med 7ern her da?

skal handle meg nye dekk forran til min nå, får ikke tak i 235/40-19, så mulig jeg må kjøpe meg 245/35 heller, har ikke mulighet og ta noen bilder av det så jeg ser hvordan strekk er etc?

Skrevet

Går fint med den :)

Byttet nylig bremseklossene bak, da det var uorginale der, og de begynte å bli slitt.

Samt at de ikke passet helt, så de trengte konstant smøring, hvis ikke så kom det en klakke lyd i dumpler og sånt.

Så da er det originale klosser hele veien igjen :P

Ellers så har jeg jo vurdert å selge den, har ikke fått annonsert den enda.

Men har muligens funnet en kjøper som virker Veldig interessert.

Fikk også et helt 0k bud av han, så får se hva som skjer :)

Skal se om jeg ikke får tatt bilder av dekkene etterpå ;)

Skrevet

skal handle meg nye dekk forran til min nå, får ikke tak i 235/40-19, så mulig jeg må kjøpe meg 245/35 heller, har ikke mulighet og ta noen bilder av det så jeg ser hvordan strekk er etc?

dekkonline.com har 235 40 19..

fra 1100kr og oppover

Skrevet

dekkonline.com har 235 40 19..

fra 1100kr og oppover

ja, det vet jeg

men jeg skal ha testdriver gjennom jobben, gidder ikke betale 1100kr for et nankang dekk når jeg får goodyear til samme pris ;)

Skrevet

takk :)

bygget der med forever until the end kjørte jeg forbi på lørdag :P

pen den bilen du har altså, hvor store spacere har du kjørt på rundt om?

ser mye bedre ut med mindre strekk, regner med at jeg kjøper 245/35 og har forran selv.

Skrevet

Er 20mm forran.

Trenger sårt spacere bak også :/

Har noen 20mmere jeg prøvde bak, så helt perfekt ut, men subbet konstant

Er sugen på å valse litt, og sette på de spacerene ;)

Skrevet

Har fått dekk til futurane også.

Ble 205/40 og 225/35, falken dekk.

Er mere en nokk strekk for min del.

Er fornøyd, men kunne vært bittelitt mindre :P

Prøvde dem på 7ern, ser litt fail ut. Hadde vært kult om dem hadde vært 1" større 8)

Hadde også trengt større spacere (20mm bak og forran på bildet), om dette skulle vært aktuelt.

ehydqo.jpg

15nvq5e.jpg

2md4hf7.jpg

bakfelg

jj01e1.jpg

2qdxzcp.jpg

forran

33f9is7.jpg

2dabz35.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...