Spiff Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 burde fått tatt en photoshoot sammen nå da når jeg får på nye bakdekk og får justert min forran mye kosta KW coilovera? skal bytte ut mine etterhvert! er det v1 du har ? og hvor handla du dissa? hvor store spacere ble det forran?
D.Toft Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 jeg mener du burde justert opp bak, lik høyde forran og bak, evt litt høyere bak. jeg liker ikke at gummien er for langt oppi hjulhuset..
///FredriK.S Skrevet September 3, 2012 Forfatter Skrevet September 3, 2012 Lurer litt på å justere den opp ja, da den ligger enda mer nedpå med full bil Er absolutt med på photoshoot jeg Går et par andre e38 i nærområdet her også, så vi kunne fått fram en del Er KW V3 jeg har, da jeg så etter KW coilovers, så viste det seg at man kun kunne få tak i KW Comfort (kun høyde) og V3. De kostet også akkurat det samme. Så da kjøpte jeg like så godt V3. Kjøpte de på SS performance i Skien, da prisen var det samme som på internett, men så slapp jeg å betale for frakt da Også tenkte jeg at det er like greit å bestile via de, mtp reklamasjon etc. Noe jeg er veldig glad for ettersom at jeg fikk feil fjærer foran kostet dog sitt, 15000,- Edit: Spacerene kjøpte jeg på biltama, universal sett. Kjøpte to sett med 5mm, og satte de foran. Kunne trengt mer, og må kjøpe noen som er laget til 7-serie, da det er litt køddent å få sentrert de universale riktig, og det rister noe jævelsk i rattet!! Så tenkte jeg skulle kjøpte meg nye spacere fra schmiedmann etterhvert, hvis ikke noen vet om noe bedre/billigere?
Ullsokk Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Hva er navåpning på 7'er? Har noen 12mm spacere med bolter hos oss, Bilmateriell, men husker ikke åpninga på de. Kan sjekke imorgen Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Ullsokk Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Vi har også lange hjulbolter Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
///FredriK.S Skrevet September 3, 2012 Forfatter Skrevet September 3, 2012 Er 72.6 Hadde vært flott om du hadde fått sjekket Har bolter, tror de sksl være lange nokk også. Hadde vært fint om du kunne ha funnet ut av det før morgen dagen Så slipper jeg å montere de dritt spacerene igjen Send gjerne en mld på tlf: 91 71 42 97
Spiff Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Edit: Spacerene kjøpte jeg på biltama, universal sett. Kjøpte to sett med 5mm, og satte de foran. Kunne trengt mer, og må kjøpe noen som er laget til 7-serie, da det er litt køddent å få sentrert de universale riktig, og det rister noe jævelsk i rattet!! Så tenkte jeg skulle kjøpte meg nye spacere fra schmiedmann etterhvert, hvis ikke noen vet om noe bedre/billigere? ghetto spacere ja har kjøpt et sett med spacere i fra england, via ebay, også har jeg et sett jeg kjøpte på GS, men er vel samma priser på GS som schmiedmann, og tar litt tid i fra england. men er jo bare og få kjøpt noen som sentres på bilen som felga kan sentre på i hvertfall, da blir det nok bra
wicky124 Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Om du trenger så kan jeg fremdeles skaffe 2stk spacere med sentreringskant for 600kr ink bolter...
Tzunami Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 hvis du kjøper 25mm spacere fra gs, skrudde, så kan du få mine 20mm
///FredriK.S Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Jaja, en trist update denne ganger. Var på gatebil for to helger siden, alt gikk bra, var innom sverige også På veien hjem, så skjedde det. Lå i 120km/t, og skulle tulle litt med passasjerene, og bråbremset til 90km/t. Når jeg gjorde dette, så virket den nesten som at bilen subbet, helt til vi så et hjul passerte oss i en helvettes fart Fikk heldigvis sving til siden, gikk ut av bilen, sikret stedet, og passasjerene løpte rundt for å finne igjen hjulet og andre deler Hjulet lå vel 150m unna bilen, inntil autovernet. Bilen ble da fraktet med Viking hjem, der den sto en liten stund til jeg fikk bestilt deler. Så ble den fraktet til en kollega, hvor vi fikser det som var i stykker. Så bilen er kjørbar igjen nå. Veldig deilig !! Det som tokk skade var, v.framskjerm, blinklys v.side, skiva og hjullageret var ikke noe særlig bra. Så har nå byttet skiver og klosser foran, og hjullager begge sider foran. Skal hente ny framskjerm i mårra, så det blir bra. Heldigvis så gikk alt bra, kunne gått mye dårligere! Så er egentlig veldig glad for at den skjedde der og da, og at det ikke ble noen personskader. Heldigvis så var det også den styggeste skjermen som gikk i stykker, så tar det egentlig ikke så tungt Men sure penger er det uansett. Noen bilder: Riktig høyde! Manglet en spacer, og en hjulbolt. Bytte av hjullager ++ stabbstaget var jo litt slipt Den helt nye bærearmen jeg byttet 2dager før turen. Nye deler: Bremseskiva var også løs: Helt OK arbeidsplass Tok på de gamle 19" felgene, som midlertidig til jeg får sjekket om felgen som gikk av overlevede, sjekket det i dag, og det ser heldivis bra ut! Men er faktisk litt usikker på hvilke felger jeg skal bruke. hmm Her med 20mm spacere foran og bak Fått rettet ut skadene en del, og fikk et klistremerke av en på jobben xD Så da får jeg høre litt til uka om priser på lakkering av framskjerm, tenkte å ta rusta på bakluka og noen andre diversesteder samtidlig. Hvis noen vet om et sted de gjør billige og bra karroseri jobber så si ifra. Helst i telemarks området Så bærer også turen til Sørlandsparken på treff i mårra, hvilke hjul skal jeg bruke ditt?
APedersen Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Så sykt Bra du fikk den i gang så fort da, men dæven det så skummelt ut EDIT: Den stickeren satte humorn litt på plass i denne situasjonen, gøy det da selv om det er sinnsykt kjipt Men er jo fortsatt bare en bil, materielle skader kan fikses, dette kunne jo ha ført til personskade i verste fall.
Kristiansan'årn Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 aiii :/ sykt kjedelig... bra du fikk fiksa det meste da, og kjørbar og enig i det du sier, kunne gått mye værre skulle egentlig dra på det treffet i parken, men girkassen røyk:( fakk asså! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
///FredriK.S Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Ja, skikkelig kjedelige greier, men prøver å se lyst på det Det kunne gått MYE verre! Bra bilen var såpass senket også, hvis ikke så kunne det vel gått mye værre også. Bilen tokk heldigvis ikke de største skadene heller, en framskjerm er jo ikke akkurat verdens undergang. Bra at kanalen er hel, og ikke minst framfangeren, skjønner det fortsatt ikke... Surt med girkassa da : /
S.Hafsmo Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Var det en spacer som forårsaket dette?
///FredriK.S Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Var nokk det ja, kjøpte jo hjulbolter på dekkspesialisten i Skien, da sa at det ville passe og bli bra. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å ta spaceren på hjulet, tre hjulbolten imellom og så hvor mye gjenger det var igjen. Så ok ut, og fortet meg å ta på hjulet. Tenkte ikke noe mer på dette. Etter ulykken, så kom jeg på å tenke på en ting. At gjengene i navet begynner jo ikke før et stykke inn, pga bremseskiva bygger litt ut. Så når jeg tok av hjulene, så hadde jeg kanskje maks 3gjenger, som hjulet han på! Så hadde vel utrolig flaks at ikke begge hjula fløy av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå