Gå til innhold

Bmw e39 Hartge M5 Touring ESS British Racing Green 98mod

Anbefalte innlegg

Skrevet
Damn! drømme bilen det her.

Hva med m-ratt og den lille originale tak spoileren til touring ?

Mangler på en slik bil :wink:

Rattet er super digg som det er.. (Hartge sportsratt)

Men den takspoileren, den skal jeg skaffe meg :-)

hva er forsjellen på rattet du har og orginalt? på bilde ser det ut som orginalt ratt med hartge merke i center?[/quotecyu8960nlp3t2zq2jkkb.jpg

Skrevet
Kul bil!

Men hvordan ble den levert fra hartge?

Så på meca at den er reg som 540i, er den bygd om til m5 senere?

Den ble levert med en 4.7liter fra hartge (stroka m62b44)

Orginal motoren ble byttet ut pga den var sliten/ventiltikking og banking.

Skrevet

Dette var litt av en bil! :D

Ser ut som du har fått bakseter også? ;) vurdert å sote rutene på den? tror den hadde kledd en lett tint ;)

Skrevet
Dette var litt av en bil! :D

Ser ut som du har fått bakseter også? ;) vurdert å sote rutene på den? tror den hadde kledd en lett tint ;)

Ser du har M5 selv, så du vet vel hva det dreier seg om =-O

Har egentlig ikke tenkt på det med soting nei, har så mye annet jeg vil gjøre med den først...

Skrevet

Vet hva det dreier seg om ja ;) og det er ordentlige saker ;) hadde vært gøy å ha en touring med s62 :D Føler stasjonsvogn blir så drivhusaktig når det ikke er sotede ruter, fikk det gjort selv for en drøy uke siden på touringen min ;)

Skrevet
Vet hva det dreier seg om ja ;) og det er ordentlige saker ;) hadde vært gøy å ha en touring med s62 :D Føler stasjonsvogn blir så drivhusaktig når det ikke er sotede ruter, fikk det gjort selv for en drøy uke siden på touringen min ;)

Hmm, du bor jo ikke så langt unna, så det hadde kanskje vært mulig å kommet og få sett litt?

Skrevet

Ja det skal gå fint det ;) hva med å slenge seg med til Cars and Coffee Tønsberg til søndag? hadde vært tøft å få med en m5 touring også ;)

Skrevet
Ja det skal gå fint det ;) hva med å slenge seg med til Cars and Coffee Tønsberg til søndag? hadde vært tøft å få med en m5 touring også ;)

Skal bort til helga, både bil å meg, så det blir litt vanskelig da ja :-D

• 1 month later...
Skrevet

Kjipt å se du er så fornøyd med bilen :whistle::lol:

Hadde virkelig lyst til å kjøpe den i sin tid :)

Den dukker fortsatt opp på 1 plass når jeg tenker på hvilken bil som er den ultimate bruksbilen.

Den ble virkelig fin igjen med lakkerte fangere.

Den Hartge motordeksel dekalen kjøpte jeg for å sette på Hartge motoren jeg kjøpte av forrige eier.

Fant ut at det ikke passet på dekselet jeg hadde på M62'n, så han fikk det av meg. Var vel for eventuelt å få den lettere gjennom EU.

Men ser nå at det er et annet deksel det passer til.

Så om du noen gang vurderer å ta det av, så er jeg interessert i det :-)

Om det i det hele tatt er mulig å ta av uten å bøye/ødelegge det?

Skrevet

Dæven, denne tråden har jeg gått glipp av!

En god venn av meg kjøpte denne bilen for ca 450 000 på grønne skilter for sikkert 8-10 år siden...

Ungdommer på vår alder den gangen kjørte golf2 gti, e30 320 og hadde man e36 var man rett og slett sjef. Så du kan jo tenke deg kontrastene her -:D

Gud hjelpe meg for en bil :-D

Good old days <3

• 2 months later...
Skrevet

Ja, da var det dags med en oppdatering...

-Bilen blir lakket i vinter, ikke noe mindre enn en hellakkering må til..

-Det vil bli montert en ny diff (Wavetrac)

-Interiøret vil få seg en polish

-Det vil bli satt på et skikkelig eksosanlegg med det rette grenrøret, race katter x-pipe og gode lyddempere.

-Sist men ikke minst, et kompressor kit fra ESS ligger klart for montering... :-)

Skrevet
Ja, da var det dags med en oppdatering...

-Bilen blir lakket i vinter, ikke noe mindre enn en hellakkering må til..

-Det vil bli montert en ny diff (Wavetrac)

-Interiøret vil få seg en polish

-Det vil bli satt på et skikkelig eksosanlegg med det rette grenrøret, race katter x-pipe og gode lyddempere.

-Sist men ikke minst, et kompressor kit fra ESS ligger klart for montering... :-)

Måtte ut med for ess kittet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...