Morty999 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 innovate bbl er egentlig bare skrot. har ødelagt MANGE av di og helt uten grunn. så jeg skal aldri handle innovate no mer, AEM fungerer bedre og ikke minst lengre.
Tynes944 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Jeg har jo til og med lagt ut bilder av både downpipe med o2 sensor å BBL så syns det er litt rart at dere ikke har fått med dere det Men skjønner jo at dere ikke gidder å lese gjennom alle 30 sidene for å finne ut det, så legger ut igjen et par bilder her (Forresten, bare å overse ledningene som henger å dingler å vacumslange å greier, har rydda opp i det nå )
Tynes944 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 innovate bbl er egentlig bare skrot. har ødelagt MANGE av di og helt uten grunn. så jeg skal aldri handle innovate no mer, AEM fungerer bedre og ikke minst lengre. En kompis som har 200sx kjører med Aem, fungerer problemfritt med han også så spørs om det får bli det neste jeg handler... Men hadde hørt så mye bra om Innovate jeg, derfor jeg kjøpte det. Men etter jeg hadde handla å fikk trøbbel selv, å søkte rundt litt, ser jeg at det er ikke bare jeg som sliter med den driten
Pedi Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Innovate er vel ikke akkurat årets nei... Husker nå at du monterte bbl, går litt i surr mtp spesifikke detaljer og div prosjekter. Sorry.
///MoePower Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Kjøpte selv samme bredbandslambda som deg, egentlig mest pga jeg syns de andre ble for fancy. Har fungert bra så langt, spent på å se etter en stund i bruk om den er så dårlig som alle skal ha det til. Røde digitale tall passer bra med interiørbelysningen og den digitale kjørecomputeren syns jeg.. Edit: En kompis har kjørt med samme bbl i bruksbilen sin i flere år nå uten problemer, turbobil det og.
Kvasi Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Hatt innovate i min i flere år uten problemer, og det samme har en haug med folk jeg kjenner så alle er visst ikke nå skit.
BB454BB Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 bare bra at turbomotorer soter litt plugger!! ikkje vits i å kjøre de magert og skape unødvendig varme/slitasje/havari... det for noe tull da... selv om man har turbo så skal da ikke plugga sote igjen! afr på 11,5 er jo for rikt hvertfall. alle turbo motorer jeg mapper jegger jeg på 12,3 og har fungert strålende. man kan fint mappe vekk at man ikkje soter plugger om man har sprut.,men denne bilen går ikkje med sprut og dermed er justeringsmulighetene noe labert utenom å jusse litt på BTR som igjen magrer/feiter ut hele registeret.. bare for å kjøre magert på cruising og så går den magert på full gass også så hadde eg heller justert opp trykket litt på bensin for at den sku gått feitere på full gass, men da igjen går den selvfølgelig rikere på cruising som igjen soter plugger!, og man kjører selvsagt magrere blanding på delgass og cruising, eg selv ligger meget magert på cruising.. men med en gang eg passerer 0,5 og oppover så ligges det på kraftig med bensin. 11,5 er for rikt i følge?? og 12,3 er flott bare fordi du har vært heldig?? alle motorer er ikkje like du.. Over til trådinnehaver.. siden du har BBL (noe eg ikkje fikk med meg) så har du vel kanskje fått en indikasjon av hvordan blandingen er når du kjører?? om du mangler noen cyl eller lignende kan du bare drite i å få skikkelig måling, da den må gå på alle 6 så ikkje en cyl peiser ut masse uforbrent bensin i eksosen for eks.. sier bare dette da du har hatt problemer no i det siste, og da er første bud å få den til å gå og få den til å gå på alle før du kan sose avgårde en tur og se på blandingen!
Tynes944 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 bare bra at turbomotorer soter litt plugger!! ikkje vits i å kjøre de magert og skape unødvendig varme/slitasje/havari... det for noe tull da... selv om man har turbo så skal da ikke plugga sote igjen! afr på 11,5 er jo for rikt hvertfall. alle turbo motorer jeg mapper jegger jeg på 12,3 og har fungert strålende. man kan fint mappe vekk at man ikkje soter plugger om man har sprut.,men denne bilen går ikkje med sprut og dermed er justeringsmulighetene noe labert utenom å jusse litt på BTR som igjen magrer/feiter ut hele registeret.. bare for å kjøre magert på cruising og så går den magert på full gass også så hadde eg heller justert opp trykket litt på bensin for at den sku gått feitere på full gass, men da igjen går den selvfølgelig rikere på cruising som igjen soter plugger!, og man kjører selvsagt magrere blanding på delgass og cruising, eg selv ligger meget magert på cruising.. men med en gang eg passerer 0,5 og oppover så ligges det på kraftig med bensin. 11,5 er for rikt i følge?? og 12,3 er flott bare fordi du har vært heldig?? alle motorer er ikkje like du.. Over til trådinnehaver.. siden du har BBL (noe eg ikkje fikk med meg) så har du vel kanskje fått en indikasjon av hvordan blandingen er når du kjører?? om du mangler noen cyl eller lignende kan du bare drite i å få skikkelig måling, da den må gå på alle 6 så ikkje en cyl peiser ut masse uforbrent bensin i eksosen for eks.. sier bare dette da du har hatt problemer no i det siste, og da er første bud å få den til å gå og få den til å gå på alle før du kan sose avgårde en tur og se på blandingen! Bilen går steike fint på alle 6:)
BB454BB Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 ålreit..hvordan er blandingen på cruising/delgass/fullgass?
Tynes944 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 ålreit..hvordan er blandingen på cruising/delgass/fullgass? Som sagt så er bredbåndslambda ute av drift for øyeblikket, så det vet jeg ikke. Å fra da den fungerte husker jeg ikke helt. Men grunnen til jeg kjøpte BBL var jo for å se forholdet på full gass med turbotrykk, å da ligger som sagt afr rundt 12 når jeg ladder 1 bar. Å bytta forresten idag til Bosch 044 pumpe(KOPI) for å utelukke bensinpumpe, å den er akkurat som før enda. Også for å utelukke at det var bensin i olja som gjorde at den ettertente såpass(Dette på grunn av at da den forrige btr'n jeg hadde gikk til helvete å fylte motoren med bensin gjennom vacuumslangen, som da gjorde at den ettertente når jeg slapp gassen. Også på grunn av mye kinning uten å få start). Så begynte å tappe av olja, men tror ikke jeg tappa av mer enn 1 liter, da jeg tok fingern bort på oljen å lukta, å det luktet ikke bensin, å den var ikke noe spesielt tyntflytende. Så da satt jeg i igjen bunnpluggen å fylte på cirka en liter ny olje. Å til de som lurer kjører jeg på Agip 10-60 SÅ, i mitt hode, er det altså en komponentfeil det er snakk om. Å det meste er jo sjekket, så det jeg kan komme på som står igjen som kan skape dette problemet jeg har, er: -LMM?? -Vanntempføler?? -TPS?? -Jordingsfeil? Klarer ikke å komme på noe mere jeg vertfall... Takk for innspill hittil, å alle tips mottas med stor takk! Å må forresten bare beklage at jeg tar så lite bilder, glemmer ALLTID å ha med telefon/kamera når jeg skal gjøre noe på bilen
Tynes944 Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 Ønsker alle her inne en riktig god jul å et godt nyttår!
Tynes944 Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Skrevet Desember 27, 2012 Tok toppakningen igår, å da jeg ikke har skrulokale å er student for tiden har jeg bestemt meg for å selge bilen. Prisen er cirka 40000. Kan skaffe kvitteringer på 50000+, å det er uten sommerfelger+++
Tynes944 Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 Bestilt ny toppakning, gikk for victor reinz, helt orginal pakning denne gangen. Så bytte toppakning om et par uker, får lånt garasje med en kompis så får håpe det bare er pakningen Også holder jeg på å skal få montert sammen alle 3 målerne mine, å adapter til oljetrykksmåler er bestilt så den dukker vel opp snart. Også når de blir flytta nå skal jeg prøve å få kalibrert opp igjen o2 sensoren til BBL'n Fikk taki en orginal plast-ramme der cd spilleren skal være, å der skal jeg ha målerne nå Også skal skiltene leveres inn imorra. Bilen er forsåvidt fortsatt for salg, så bare ta kontakt om noen er interessert
Tynes944 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 Bestilte meg nytt skilt til bilen idag: E30 TURBO Vanlig euroskilt med D foran tror jeg, altså som "tysk" skilt Også fikk jeg montert holderen til målerne, å DET likte jeg. Men fikk ikke kobla idag, så det blir imorra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå