Supermen Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Hvor mye ca må 4 stk felger tolles inn til Norge? Har sett på 4 stk felger i tyskland... 4x 8J X19" = 1000Euro ink.frakt 25% Moms kommer jo i tillegg! Noen som har erfaring?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Moms og frakt er det eneste du må betale. Jeg handla mine fra USA og det var kun det jeg måtte betale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 jeg og handlet fra USA, kun moms og frakt. vær obs på at frakta kan bli gaaanske høy pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supermen Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 jeg så på ifra Tyskland jeg, men gjelder vel samme regler der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Hvordan er dette hvis man tilfeldigvis er på tur i Tyskland og finner seg et sett med felger der og tar de med? Må man smugle de over grensa eventuelt? Er det ulovlig å ta med seg inn i landet uten å tolle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supermen Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 har tenkt samme tanken...fant en bra sjappe i Berlin og en bra en i Köln...men de jeg snakka med skulle ha 25euro pr felg i frakt til Oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan T Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Skal ikke vare et problem med å ta et sett felger over grense, ingenting å si tror jeg. Reserve hjulene for faen )))))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Alle varer til en verdi over 6000,- er momspliktige, så er det opp til deg selv hva du velger å gjøre når du kommer til grensen. Tollerene er ikke idioter, men om du kjører ned på noen gamle stålfelger som du kaster der nede og hjem igjen på de nye får du neppe noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Om felgene ligger løst i bilen ved innpassering til Norge, må man fortolle dem. Om de ikke har kvittering eller synlig og klar prissetting, kan tollvesenet sette en fiktiv, og passende verdi på dem ved momsberegning. Om dette er felger man har tatt med seg "ut" av Norge først, må man ha eksport papirer på dette, eller annen gyldig dokumentasjon! Ved re-import må det fremvises hva som har blitt gjort med felgene (er sjeldent folk kjører til tyskland med 4 felger baki for morroskyld!) Om det har blitt utført reperasjoner på felgene må det også betales mva på det du har betalt i rep... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Alle varer til en verdi over 6000,- er momspliktige, så er det opp til deg selv hva du velger å gjøre når du kommer til grensen. Tollerene er ikke idioter, men om du kjører ned på noen gamle stålfelger som du kaster der nede og hjem igjen på de nye får du neppe noen problemer. +1 dette ville jeg ha gått for Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supermen Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 risikoen er jo litt mindre da å bli "tatt" på svinesund med nye felger PÅ bilen...selv som risikoen ER der...så folk må jo bare vurdere det selv...som sagt så er ikke felger så altfor dyre i frakt evt. ifra Tyskland. Jeg snakket med disse www.sport-wheels.de og de holder til i Köln. Veldig greier priser og kan evt. leveres med dekk (Rimlig)...+ Grei fraktpris. Sjekket litt oppi dekkpriser også...Der kommer Tyskland Importøren www.dekkonline.com (Priser ink. frakt til Norge) best ut når det kommer til priser. I forhold det man får rundt forbi i Norge hos Vianor/Dekkmann + div forhandlere... http://www.felgen-online.de http://www.eta-beta.de http://www.sport-wheels.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Beste er om du har en bekjent som har hytte rett over grensa, så bare sender du dem dit, og bytter om der, eller bare tar dem med over grensa, sistnevnte gjorde jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Poste restante er også en grei mulighet om en bor noenlunde i nærheten av svenskegrensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 Hehe, trenger nå ikke å bo i nærheten, men er en fordel. Jeg kjøpte et komplett navi sett på ebay for å retrofitte det i bilen. Visste jeg skulle på ferie i Sverige uken etter, så jeg sendte det poste restante til Strömstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå