tambur4 Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Hei, jeg er ny her og vurderer å kjøpe BMW som veteranbil. Har veldig lyst på en BMW 3.0s/si eller en 6-serie: -Hva bør jeg se etter? -Hvilke motorer kan anbefales? (Her skal det cruises, ikke races!) -Deletilgang? -Annet? Takk for alle tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Det du bør se etter er rust. Og skal du kjøpe e24 så lønner det seg å kjøpe facelift altså etter 1983 mye enkelere å få tak i deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Finnes det noen typiske plasser på E24 man må se etter rust, tenker da på rust som kan være skjult? Vi selv og så ha 83 eller nyere, syens disse er bittelitt penere å se på og har finere interiør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Hjulbuer, kanaler, takluke og infesting til bakstilling erbde vanligste stedene. Men ta med en liten magnet når du skal se på bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Heller nok mot en E3. Hva er tryggest: Forgasser eller innsprøytning? E3 fra 1976, har den 4 eller 5-trinns gearkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Fra tidligere erfaringer ville jeg styrt unna Solex gassere, mulig mine erfaringer om massiv fusking og mange timer hos såkalte forgasserspesialister som forsto seg på Solex var et ganske uvanlig tilfelle. Disse forgasserne er ikke som på Amcar eller mopeder. Drivstofføkonomien er jo bedre på en innsprøytningsmotor. Min BMW skal ut for salg om ikke lenge, har noen rustbobler under lakken noen få plasser. Skal gå forholdsvis billig(selges med stort tap!). Arbeid må påregnes for å ha en utstillingsbil, men har brukt den til cruising og det fungerer det veldig godt til! Går vel under kategorien bruksveteran, trossalt en 76 modell som jeg brukte som bruksbil i sommerhalvåret første årene(rundt 15 000km per år ganske mye kjøring fra Påsketider til Oktober). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Takk for svar! har forstått det slik at 3.0s har zenith-forgassere. Hvordan er de? Bensinforbruk er ikke så viktig, skal kun kjør i sol og medvind på sommeren:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå