Gå til innhold

Tilbakestilling av km-teller. Vanlig?

Mantis
 Share

Anbefalte innlegg

Søkte litt på deal extreme og tenkte jeg bare på gøy skulle søke på "BMW E39" for å se om der var noe å ha. Da kom jeg over denne boksen som tydeligvis slik jeg har forstått det "tukler" med km-standen. Hvordan man gjør det aner jeg jo ikke, og jeg har heller ingen intensjoner om det, men det slo jo meg litt at dersom det faktisk er så enkelt som det ser ut som, så må jo dette være noe utberedt på bruktbilmarkedet?

Man sliter jo litt med å forklare servicehefte og diverse kontroller og sånt, men sånn som i mitt tilfelle hvor jeg kjøpte en inkassobil, så fulgte det jo ikke med noe servicehefte eller noe som helst. Noen som har oppdaget slik svindel før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen tilbakestiller Km stand på en bil er det lett å finne ut for den egentlige km stand blir også lagret i airbagen på en bil. Så da er det bare til å ta turen innom et merkeverksted og få dem til å lese av Km stand i airbag, og da finner du fort ut om den stemmer med speedometer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også dumt å se seg blind på km-stand på bilen...

Enig med du.

En bil som har gått 250 000 og pent behandlet med alle servicer og godt vedlikeholdt kan være i bedre stand enn en som har gått 100 000 og ikke vedlikeholdt.

Km stand vises også sånn ca. ut fra slitasje på ratt, seter, pedaler, seler, dørlister etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan påstå og se om en 4-5 år gammel import bil har kjørt 100 eller 200 km ???

Ville heller ha kjøpt en import bil med høy km eller en ny i norge ,kjørt på dårli vei ikke serviser,

kjørt av en med kapsen bakfra og etter montert zenon .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fake xenon is tha shiiiit da.. haha :P

Jeg har vel sjeldent brydd meg om km-stand på biler..kjøper den bilen jeg vil ha uavhengig av kmstand.. så lenge bilen er hel og pen og godt oppfulgt :)

Men nå var dette spørsmål om km-juks... og ja det er nok utbredt... og de som skal skru tilbake, de klarer å skru tilbake uavhengig av hvor mange moduler som må endres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen tilbakestiller Km stand på en bil er det lett å finne ut for den egentlige km stand blir også lagret i airbagen på en bil. Så da er det bare til å ta turen innom et merkeverksted og få dem til å lese av Km stand i airbag, og da finner du fort ut om den stemmer med speedometer :)

Airbagen? Hvor i guds navn har du det ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...