Gå til innhold

Trenger tips angående motorproblem på bil jeg skal kjøpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, skal muligens kjøpe meg en e39 facelift imorgen, den har ett motorproblem.

Eiger sier at bilen av og til stopper på lavt turtall, veldig lite å gå etter men jeg har søkt litt å ser kam-sensor å veiv-sensor er typiske feil. Hva annet kan gjøre at bilen stopper på lavt turtall?

Er en 520i 170hp (M54-B22)

Satser på svar tilbake! :D

Skrevet

på varm motor den stopper kansje? er nok veiv sensor :P

ta en diagnose og sjekk hva som kommer opp

Skrevet

glømte å nevne det :) alt jeg har fått beskjed om er " når motoren er varm kan den stoppe på lavt turtall" som sagt ikke mye info :P

Skrevet

hehe, blir nokk ikke vag før jeg evnt har råd til bil med garanti :)

Men har alltid hatt sansen for bmw så da får jeg prøve de nå, om det går bra imorgen! :D

Skrevet
hehe, blir nokk ikke vag før jeg evnt har råd til bil med garanti :)

Men har alltid hatt sansen for bmw så da får jeg prøve de nå, om det går bra imorgen! :D

Tenker nok at du ikke går tilbake til Vag igjen ;)

Skrevet

prøvekjørte bilen idag, litt klunking fra forstilling å noen bulker å riper så jeg fikk den for 25k :) må bytte begge skjermene å lakke opp igjen fangere å bakluke.

Men det med at motoren kunne stoppe var at når du trøkker inn clutchen så kunne den stoppe, den jeg fint på tomgang å kjørte fint, eneste jeg lurer på er om den skal verr så "slapp" som jeg syns den var :P men går utifra de er fordi jeg er vant til turbo diesel ;)

Skrevet

Jeg er også vant til Turbodiesel og kjørte en e46 320 her om dagen og reagerte også på at den var forferdelig slapp. Kan nesten ikke forklare det men som om det var brukbart med hestekrefter og ingen moment. Det gikk jo på fram men det var liksom ingenting merkbart skyv. Antar det er forskjellen på turbo og ikke turbo motorer.

Skrevet
bra det ikke bare er jeg :)

var jo heilt greit skyv når du kom opp mot 5k rpm ;)

Skal du ha skyv så burde du ha kjøpt en 530D, en 520 er vel mer som ett fremkomst middel å regne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...