Gå til innhold

Østeuropeiske banditter på turné i Norge og Danmark


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er såpass gammel at jeg foretrekker lovlige metoder og mottiltak. Mitt poeng er at disse tyveriene nå begynner å få et omfang som burde fremkalle alvorlige bekymringer hos myndighetene. Det kan ikke være slik at EU prosjektet med åpne grenser er mer verdt enn alminnelig lov og orden i samfunnet. Det vil nettopp føre til at folks respekt for myndighetene og politiet blir kraftig underminert og redusert.

Noe må derfor gjøres på høyeste politiske nivå før det går helt galt. Som mange andre mener jeg at det burde innføres visumplikt for enkelte tidligere østeuropeiske land (bl.a de baltiske landene og Polen). Jeg er også tilhenger av en visitasjonsplikt som man har det i Tyskland. Dette betyr at man er pliktig til å alltid gå med gyldig legitimasjon og politiet kan alltid spørre om dette (også uten en begrunnet mistanke om ulovligheter). Det burde også bli lettere å utvise personer fra Schengenområdet.

Politikerne tjener på denne typen kriminalitet, da bruker de media til å blusse opp disse små sakene, slik at myndighetenes alvorlige overtramp blir skjult, og fokuset flyttes over på mindre alvorlig kriminalitet, som f.eks stjeling av biler/bildeler.

Å fremme konfrontasjonen mellom øst-europeere og Vesten er et av mange midler myndighetene bruker for å kunne handle etter sitt ønske, uten at folk reagerer. Det er ene og alene myndighetenes feil at dette skjer, ikke øst-europeere eller etnisk norsk svindlere. Men det er nettopp dette de ønsker, derfor har så milde straffer og lite fokus på dette (ergo saker henlegges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne tjener på denne typen kriminalitet, da bruker de media til å blusse opp disse små sakene, slik at myndighetenes alvorlige overtramp blir skjult, og fokuset flyttes over på mindre alvorlig kriminalitet, som f.eks stjeling av biler/bildeler.

Å fremme konfrontasjonen mellom øst-europeere og Vesten er et av mange midler myndighetene bruker for å kunne handle etter sitt ønske, uten at folk reagerer. Det er ene og alene myndighetenes feil at dette skjer, ikke øst-europeere eller etnisk norsk svindlere. Men det er nettopp dette de ønsker, derfor har så milde straffer og lite fokus på dette (ergo saker henlegges)

Her er det flere ting du bør forklare. Først og fremst... helt konkret... hvordan tjener/profitterer norske politikere på alvorlig utenlandsk kriminalitet? Dette er sannelig litt av en påstand som du bør kunne dokumentere før du skriver på et offentlig forum som dette.

Jeg synes også at du bør forklare påstanden om at norske politikere med overlegg fremmer en konfrontasjon mellom øst og vesteuropeere for å skjule alvorlig kriminalitet som de selv profitterer på.

Du kan ikke i fullt alvor mene at østeuropeisk kriminalitet som er dokumentert organisert kriminalitet primært er iscenesatt av norske politikere for å skjule annen kriminalitet som de samme politikerne profitterer på (les: fremme den nevnte konfrontasjonen)?

Jeg synes at konspirasjonsteorier kan være ganske artige, men dette går over alle støvleskaft... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne tjener på denne typen kriminalitet, da bruker de media til å blusse opp disse små sakene, slik at myndighetenes alvorlige overtramp blir skjult, og fokuset flyttes over på mindre alvorlig kriminalitet, som f.eks stjeling av biler/bildeler.

Å fremme konfrontasjonen mellom øst-europeere og Vesten er et av mange midler myndighetene bruker for å kunne handle etter sitt ønske, uten at folk reagerer. Det er ene og alene myndighetenes feil at dette skjer, ikke øst-europeere eller etnisk norsk svindlere. Men det er nettopp dette de ønsker, derfor har så milde straffer og lite fokus på dette (ergo saker henlegges)

Her er det flere ting du bør forklare. Først og fremst... helt konkret... hvordan tjener/profitterer norske politikere på alvorlig utenlandsk kriminalitet? Dette er sannelig litt av en påstand som du bør kunne dokumentere før du skriver på et offentlig forum som dette.

Jeg synes også at du bør forklare påstanden om at norske politikere med overlegg fremmer en konfrontasjon melom østeuropeere og vesteuropeere for å skjule alvorlig kriminalitet som de selv profitterer på.

Du kan ikke i fullt alvor mene at østeuropeisk kriminalitet som er dokumentert organisert kriminalitet primært er iscenesatt av norske politikere for å skjule annen kriminalitet som de samme politikerne profitterer på (les: fremme den nevnte konfrontasjonen)?

Jeg synes at konspirasjonsteorier kan være ganske artig, men dette går over alle støvleskaft... :shock:

Jeg trenger ikke å dokumentere noe som helst! Det er bare å slutte å sluke alt som spys ut av doktriner fra venstresiden. så forstår man hvor dypt forankret dette er.

Det er ikke iscenesatt, nå misforstår du. De vil ikke endre lover, bevisst. Derfor får kriminelle handle relativt fritt og saker henlegges. Det bryr seg overhodet ikke om deg og meg. Fokuset forflyttes fra elendig forvaltning av ressurser og overgrep mot enkeltmennesker og individets frihet, til kjeltringene, altså alle som er annerledes enn det doktrinerte individet. Jeg har haugevis av argumenter mot dette, men jeg ser allerede nå at det ikke er håp for deg å forstå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du "avslutter" diskusjonen med å hevde at motparten uansett ikke vil forstå dine poeng, så stiller du deg blottet for kredibilitet og troverdighet. Ikke minst viser dine innlegg så stor kunnskapsløshet om politiske motiver, prosesser og systemer, at jeg rett og slett blir skremt. Hvis det ikke rett og slett er et trolle-innlegg da, som du har en tendens til å komme med i flere sammenhenger. Da gir det faktisk mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antyder i et av mine tidligere innlegg at EU-prosjektet med fri bevegelse av arbeidskraft og varer innenfor Schengenområdet kan være en årsak til at politikerne i det samme området velger å akseptere at det i en overgangsperiode vil være en øket grad av kriminalitet på tvers av landegrensene (primært vest til øst). Med overgangsperiode mener jeg frem til levestandarden i Østeuropa har kommet opp på et signifikant høyere nivå enn idag.

Jeg vet ikke om min antagelse er korrekt, men mye kan tyde på at det forholder seg slik. Dette er i så fall noe helt annet enn å påstå at de samme politikerne profitterer på den samme kriminaliteten.

De aller fleste mennesker (også østeuropeere) er skikkelige mennesker. Fattigdom og armod kan imidlertid gjøre mye med et menneske og jeg tror ikke at f.eks polakker er annerledes enn andre mennesker på dette området. Dette er en forklaring på kriminaliteten og ikke en unnskyldning.

Mitt poeng er å adressere organisert kriminalitet. Iht. politiet er det dette vi står overfor når det gjelder store deler av den kriminaliteten vi nå opplever fra Polen og de baltiske landene (samt Hviterussland og Ukraina).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antyder i et av mine tidligere innlegg at EU-prosjektet med fri bevegelse av arbeidskraft og varer innenfor Schengenområdet kan være en årsak til at politikerne i det samme området velger å akseptere at det i en overgangsperiode vil være en øket grad av kriminalitet på tvers av landegrensene (primært vest til øst). Med overgangsperiode mener jeg frem til levestandarden i Østeuropa har kommet opp på et signifikant høyere nivå enn idag.

Jeg vet ikke om min antagelse er korrekt, men mye kan tyde på at det forholder seg slik. Dette er i så fall noe helt annet enn å påstå at de samme politikerne profitterer på den samme kriminaliteten.

De aller fleste mennesker (også østeuropeere) er skikkelige mennesker. Fattigdom og armod kan imidlertid gjøre mye med et menneske og jeg tror ikke at f.eks polakker er annerledes enn andre mennesker på dette området. Dette er en forklaring på kriminaliteten og ikke en unnskyldning.

Mitt poeng er å adressere organisert kriminalitet. Iht. politiet er det dette vi står overfor når det gjelder store deler av den kriminaliteten vi nå opplever fra Polen og de baltiske landene (samt Hviterussland og Ukraina).

Da synes jeg Politiet først og fremst bør takke ja til hjelpen de har fått tilbud om fra det polske politiet, men når vår justisminister og politiet takker nei, så kan det være en indikasjon på at de ønsker dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken, men det kan være flere årsaker til at man har eller ikke har et formelt direkte bilateralt politisamarbeide på tvers av landegrensene. Norge og Polen er uansett medlemmer av Interpol (International Criminal Police Organization) og det sikrer formelle kjøreregler på området.

Selv om justisminister Grete Faremo evt. skulle ha avslått et samarbeide mellom norsk og polsk politi vedr. organisert kriminalitet (noe jeg sterkt tviler på) er det ikke det samme som at Faremo har personlig interesse i saken (praktisk og/eller økonomisk). Det er slik ditt tidligere innlegg kan tolkes og det blir fullstendig idiotisk og ikke minst injurierende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...