Pirelli Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Leste igjøna heile tråden... Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mai 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2014 Kommer en stor update nå., blir mest bilder Bakstilling nede. Demontert og pressa ut foringer, klar for sandblåsing. Ferdig sandblåst Tok også å demonterte diffen som sto på bilen, for å overhale den til midlertidig bruk. Er forsatt på jakt etter en 188mm diff med utv. 3.73, 3.91 eller 4.10! må bare beklage elendige bilder.. Glemte stadig vekk å ta bilder, så eneste bildene som ble tatt var dessverre de som jeg postet på Snapchat.. Problemet var at det var null tannklaring mellom solhjul og planethjul, så plukka ut de og slipte av shimsene 0.2mm, og da var den god som gull igjen!Plukket ut innmaten sliping av shims Som bildet sier, der va klaring ferdig justert og klar til montering! Og da tilslutt ferdig.Gjekk også over alle gjenger med gjengetapp, og vasket skruene å limte med loctite Ferdig pulverlakkert. Pressa inn nye hjullager Og den midlertidige diffen fikk seg et strøk med maling. Bilen ble malt under med owatrol og arkanol, og bakstillingen ble klar for montering. Fikk påplass bakstillingen igjen, og kjørt bilen på EU. Der fikk jeg mangel på tannstang, et rustent bremserør og begge bærearmsforingene fremme. Så da ble det ikke skilt før 1.Mai alikavell.. Dro til Kristiansund på treff, og dro hjem med en tannstang i pluss. Så takk for diorhvik for en hyggelig handel!Heiv oppi tannstanga, skifta foringene, og gikk over bremserøra.Da var bilen klar for EU og 4 hjulskontroll, så deretter BT å få skrevet inn coilovers i vognkortet.På BT var det kun skryt å få. Bilen ble godkjent senket, og skiltene ble hentet ut Dagen etter, var bilen ned på jorden igjen Har fått på smalere dekk fremme i år, og space'a 1 cm. Den skal lenger ned fremme, men da må det på med smalere tårnlager eller senkeskåler.. Årets første vask og cruisingJeg, Lorentz, og Einar Har endelig fjernet hengerfestet. Dette er btw tilsalgsHar helrøde baklykter liggende, og skal på ny eksos. Og tilslutt et dårlig bilde av en skitten bil.Einar og Lorentz har flere bilder fra cruisingen, så kanskje en av de vil dele noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mai 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2014 Har også kjøpt inn ny bruksbil. Kan lage tråd på den og om det er av interesse.. Bilen er en 98 mod 318tds touring. Fikk fort på orginale blinkers fremme og på skjermene Litt stereo hører hjemme i en brukis Felger og coilovers har også blitt kjøpt inn. Men må dure bilen på EU før jeg gidder å montere dette.. Felgene har fått seg nye dekk, og en kjapp polering. Her er felgene på bilen til Lorentz Ose, påvei hjem fra 1.mai treffet i Kr.sund Ellers er planene for touringen å rive ta sotingen, få på bagasjeromsrollo, og få på takrails og ja såklart, klaske den i bakken å få på hjula Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2014 Har da skjedd litt av kvart her, men pga dårlig respons har ikke tråden blitt oppdatert..Men kan jo tilføye litt bilder som har blitt tatt iløpet av sesongen Årets første treff for bilen var landstreffet i Ålesund, med felleskjøring opp trollstigen!Et par bilder som ble tatt i Ålesund på Søndagen, av Jon Hjertvik: Neste treffet som sto for tur, var soleklart årets happening, E30MEET Rett etter E30meet ble det handlet nye felger3 delte OZ Futura, 9x16 og 9.5x16 Deretter ble det en tur på StreetMeet i SykkylvenDer fikk jeg tilsnakk av onkel blå.. Fekk streng beskjed om mer senk, mer poke, og mindre dekk..Så da for jeg vell bare lyde Så ble bilen brukt en del iløpet av resten av sommeren. Påveg til årets siste treff i Fosnavåg, skjedde dette :¨ og etpar bilder fra treffet : Og rett før det ble tid for vinterlagring, dukka plutselig Jørgen Lie opp på Sunnmøre, klar for photoshoot B-) Så et siste bilde av bilen, komt på vinterlagring i "E30-Låven" til Valset her på forumet B-) Men har soklart litt planer iløpet av vinteren, kan jo røpe noen av dem Det var egentlig det fra denne sesongen. Kan jo slenge med noen bilder av gamle bruksbilen også, før den ble solgt Og her med grøftelys og mtech skjørt Satser på litt respons fremmover, og flere updates! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 Se der ja:-) fine biler du ordner deg:-).. 318'n var tøff den og:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenny93 Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 Dæven Jørgen er flink med kamera! Flott bil Denne er en fryd å se på ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Pen bil som vanlig! Artig å se du brukte bildene jeg tok på Sykkylven Streetmeet hvor pulver lakkerte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2014 Se der ja:-) fine biler du ordner deg:-).. 318'n var tøff den og:-) Takk for det! Ja blei bra den, hadde egentlig tenkt å ha den en stund, men fikk soppass bra bud at jeg måtte bare selge.. ser bra ut Takk! Dæven Jørgen er flink med kamera! Flott bil Denne er en fryd å se på ^^ Jørgen er en dyktig mann ja Tusen takk! Slikt varmer å høre Pen bil som vanlig! Artig å se du brukte bildene jeg tok på Sykkylven Streetmeet hvor pulver lakkerte du? Takk for det nokk en gang! Hehe, Ja skulle bare mangle det, var tøffe bilder Jeg får alt pulverlakkert på Ørsta Stål (Vik Ørsta) En liten update om hva som har blitt gjort hittil i vinter Tønnene har blitt sandblåst, og pulverlakkert HVITE Røde M3 Evo(?) Seler har blitt kjøpt inn:) Speedometeret har fått seg ringer i børsta alu, skal også få røde nåler før montering igjen Enda et sett med 51mm fjørbein har blitt kjøpt inn. Sann jeg kan sende desse inn til sveising, for da slipper jeg å demontere de på bilen Kan også nevne at søknad om motorbytte er sendt inn til Biltilsynet. Og nei, det er ikke S50 eller S54 B-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Hmmm, hvilken motor skal du ha da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Hørte rykter om at du skulle montere 318tds motoren som stod i E36'n du solgte ja, kan bli bra det! Kult at noen prøver noe nytt, og det er nok ikke mange andre med samme kombinasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berge1990 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Rå bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Hørte rykter om at du skulle montere 318tds motoren som stod i E36'n du solgte ja, kan bli bra det! Kult at noen prøver noe nytt, og det er nok ikke mange andre med samme kombinasjon Aha,han har søkt om å ha mindre effekt i bilen ja...smart! Sndvik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Tøft Likte bruksbilen din og jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Likte veldig brukisen din!! Der kan man se hvor simpelt det egentlig er og forvandle en E36 med litt mods! Pen E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå