Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått gjort litt på bmwen, men desverre ikke tatt noen bilder. har fått byttet:

-Bremseslanger foran

-byttet begge trykkrør fra innsug og ned til IC (sprakk hull i den ene)

-LED i ryggelys med linse(dette anbefales sterkt!)

skal få byttet motorfester neste uke tenkte jeg, muligens noe understellsdeler også.

opplever at viften på bilen "går opp og ned hele tiden forutenom på full styrke" dette er vell motstanden til viften som er i stykker, noen som vet hvor den er lokalisert?

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

her er foresten bilder av di nye trykkslangene. og di var ikke billige nei. 1371,- for begge 2. nå skal d da sies at jeg bestilte dem igjennom bmw i tromsø siden jeg trengte delene fort. men alikavell! di er nå ikke belagt med gull akkurat.

26vy8dgdz2kg4btwwbgz.jpg

Skrevet

fikk gjort litt med bilen i går. er så sabla kaldt her oppe i tromsø at jeg bestemte meg for og koble opp DEFA warmup "motor varmer". Jeg har en coupevifte liggende meg har ikke styringsenheten til denne. Hvor får man kjøpt slike? med timer og slikt? tenkte første jeg skulle lage meg en egenstyring, men er vell greit og ha en slik hvor man bare setter timer på f.eks 2-3 timer før man skal i bilen hvor både coupè vifte og motorvarmer starter. noen som har installert dette før på disse?

• 2 months later...
Skrevet

m47tu slier litt. Den kommer ved rusing\sliping av gass pådrag spesielt ut

av eksos da hører man den tydelig. men også litt fra motorrom. Turboen "uler" litt når jeg ruser motoren.. vær eneste gang og lurte på om det er turboen min som er ødelagt? har ikke hatt oppe og sett på turboen min, men den trekker\går like godt om før. har tidligere byttet trykkslanger fra motorside og til IC da disse var sprekk i. Jeg lurer på om det kan være EGR ventilen som ikke er i helt i form? hvordan er feil symptomer på denne? jeg har byttet vehusventilasjon for under 25000km siden, har også vært meget nøye med vedlikehold\service. klarer ikke helt og forstå at turboen min skal være utslitt etter 172000km ? bilen er nesten bare langkjørt av meg og tidligere eiere.

Skrevet

har i dag fått sjekket turboen min for slakk, og desverre er den sliten. hadde endel vandring sidelengs og litt inn og ut på selve turbinen. Jeg bestiller meg en ny turbo, da jeg ikke tar skjansen på en bytte turbo. jeg ser på ebay at di selger NYE turboer til ca 3000,- inkl frakt og alt. det er garanti med dem og selskapet som selger lover at turboen er ny. så også at det var samme dele nr som på www.gsbildeler.no men der kostet di rolige 16500,- for en ny en. Jeg har også bestilt trimchip fra www.biltuning.no. tenker jeg skal få byttet turbo og så trimmet den litt etterpå. gleder meg stort til og få kjenne resultatet!! :) jeg skal i løpet av helgen få byttet motor fester og bærearmsforinger, da dette ble bemerket på en kontroll på bmw i tromsø. ellers har bilen nylig fått en service (motor, olje, filter, veihusventilasjon,luftfilter og polènfilter). jeg har lagt bilen ut for salg. men tror jeg beholder den etter byttet av turbo og alt. :)

Skrevet

http://www.ebay.com/itm/98-05-BMW-E46-3 ... d7&vxp=mtr

har allerede bestilt, kjøpt og betalt :) gleder meg til den kommer. står 7-11 hverdager før den ankommer :)

jeg lurer sterkt på hva folket anbefaler når det kommer til chiptuning? jeg har bestilt fra www.biltuning.no en ny teknologi effekt boks. er dette lurt? jeg kunne få denne levert til meg prøve den på bilen for så returnere den innen 14 dagers prøve periode uten og betale ei eneste krone... syntes dette var for godt til og være sant. kostet trossalt bare 2600,-. er dette juks og fanteri eller fungerer dette bra? noen som har testet dette ??

takker for svar og tilbakemeldinger fra dere.

Skrevet

da har jeg byttet motorfestene på bilen. vil bare si at dette ble suksess!! ingen risting ved tomgang. di gammle motorfestene var helt ødelagt. det ble en ny bil og kjøre!:) jeg har også gått til innkjøp av eisemann bakpotte som jeg fikk kjøpt brukt av en bekjent. potta er strøken og så vidt brukt. gleder meg til i morgen skal montere den da. skal få tatt noen bilder av montasjen da

Skrevet

bilen med vinter felger.

wrebavwghiy1kku89u2q.jpg

angeleyes i LED og LED 30W i grøftelys :) lysene ser noe grønne ut på bildet. men er cool white som passer perfekt med xenon fargekoden.

ztkez2gwhrbksta9mmig.jpg

Skrevet

Alle untatt de som selger sånne bokser sier vel at det er lurest å styre unna. Så vidt jeg vet gjør den ikke annet enn å øse på mer diesel uten at noe annet blir tilpasset dette.

Skrevet

hmm, øker man fra 150hk til 190hk kun ved og øse på mer diesel? om man gjør dette i tilfelle så blir jo motoren og kokse igjenn etter en viss tid da.. så på innsuget mitt at det var noe sotet når jeg renset egr ventilen. tenkte jeg skulle rense innsuget og ordne swirlflaps i samme slengen. noen som har vært plaget med koksing og swirl flaps på denne motoren? (m47TU)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...