Gå til innhold

Diagnose på E30 som ikke går? Film av "oppstart" s.2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på FB at du skrev stempel 1 var på topp når åpning var under sensor. Det høres ikke helt rett ut, åpning skal være under sensor ca 84grader før stempel 1/6 er i ØD. (er OT merke på hjulet som skal stemme overns på blokka)

Dobbelsjekka det her nå.. Sjekka huking på nytt (5 gang), og når 1/6 var på veksling, så var vel åpenrommet på triggerhjul ca 84 grader etter triggersensor, altså den ville vært 84 grader før veksling om åpenrommet hadde vært under sensor.

Har bytta bensinfilter, har prøva en annen bensinpumpe (den som står i tanken), samt sjekket at den som står under foran venstre bakhjul leverer, og det gjør den.. Kinna en liten stund, og ble raskt 3 liter i bøtta.

Så nå er jeg egentlig tom for idéer, men skal prøve å måle det som du beskrev på LMM i morgen...

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mulig du har sjekka det, men det er nevnt at det kan være dårlig kontakt i den skrukoblingen på ledningsnettet til dysene, som sitter under innsuget.

Jeg hadde et ledningsbrudd i ledningene ut fra den kontakten, med lignende symptom som du har.

Skrevet

Sikkelig jording på hjernen? Og skikkelig jording på dysebrua? Ikke brudd i dysebrua? Står i bentley manualen til e36 hvordan du feilsøker på det! Mulig det er samme fremgangsmåte på M20?

Begynn med å hver 100% sikker på at det kommer bensin ut av alle dysene? Blås de reine og?

Triggeren kan du også ohme, men husker ikke verdiene!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Tja, ikke mere jording enn der den er satt fast? Likedan om den ikke er satt fast også.. Er kun kontakten som står i hjernen, ikke noe mere.. Er jo en jording som går ut i fra tykkstumpen med ledninger som går fra hjerne-stikket (motorledningsnett) i dempertårn.. Den som går ca sammen med lambdakontakten og der coil-ledningen kommer.

Ikke brudd i noe dysebro nei.. Er det jording der da? Ikke sett hverken på faceliftnett eller prefacenett..

Har testa alle dysene, de dusjer og leverer i riktig rekkefølge. Har ikke ohma trigger, men den hadde akkurat samme oppførsel nå med facelift ledningsnett og trigger foran som da jeg hadde preface ledningsnett og følere på kassa.

Skrevet

Dysene får vel jord fra blokka..

Men har du bensin igjennom dysene ligger ikke problemet der!

Tenningsrekkefølgen?

Har du gnist på alle pluggene om du tar ut en og en? Kommer det bensin igjennom er det klin umulig at noen plugger er tørre..

Coil da?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet
Har sjekka.. Alle dyser leverer.. Samt den var slik med Prefacenettet også..

Så nå har du gnist, du har sprut fra alle dyser? Hey, det er jo framgang.

Men sånn det hørtes ut på filmen så får den i allefall nok bensin, kanskje en anelse for mye?!

Skrevet
Dysene får vel jord fra blokka..

Men har du bensin igjennom dysene ligger ikke problemet der!

Tenningsrekkefølgen?

Har du gnist på alle pluggene om du tar ut en og en? Kommer det bensin igjennom er det klin umulig at noen plugger er tørre..

Coil da?

Ja, blokka er jorda skikkelig..

Tenningsrekkefølgen er riktig..

Gnist på alle plugger.. Motoren går på alle 6....

Coil leverer rikelig..

Så nå har du gnist, du har sprut fra alle dyser? Hey, det er jo framgang.

Men sånn det hørtes ut på filmen så får den i allefall nok bensin, kanskje en anelse for mye?!

Jada, er tilbake der jeg var i starten nå..

GIkk over bensinsystemet i går.. Kunne ikke finne noe feil, annet en pumpa i tankten.. Prøvde en annen en der også, men ikke noe forskjell.. nytt bensinfilter... sjekka for skader på rør/slanger..

Skrevet

3 av pluggene er våte etter at den har harka og gått også, eller er det bare når du kjører starter og den ikke tenner?

Prøvd å blåse gjennom returen?

Skrevet

har fått fiksa det problemet med at jeg bytta ledningsnett.. Var brent d jeg hadde etter min lille feilkobling med jordinga som jeg satte på plussen (brun ledning så rød ut for fargeblinde meg)..

returen leverer så d skvetter etter!

Skrevet

Ja, det har du jo rett i...

Det skjer på samme turtall og er like ille uansett hvor brått og hvor mye gass du gir? Nevnt det før tror jeg men trenger ikke å være mer avansert enn overslag på pluggkabler hvis de er flytta rett over fra gammelmotoren.

Sikkert mye som blir gjentatt her etterhvert, men bytt alt sånn "billigtjafs" som evt er brukt før.

Skrevet

Jepp, jager på tomgang.. Holder jeg litt gass så fusker den.. Ved pådrag å går den sakte opp til 2500-3000 omdr, og der får jeg ikke til å øke mere.. Bare smeller og puttrer..

Har andre pluggledninger nå enn i starten :)

Skrevet

Har ikke 2.5 dyser og prøve.. Så det blir litt vanskelig..

Kan forresten si det at det som befinner seg i tanken på PFL ikke er benisnpumpe, men kun tankmåler.. Så da er det ikke noe galt med den :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...