Tandberg Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Har kjørt ca 2000km med sommerdekkene på nå, det er snakk om 19" M-sport 245/45 foran og 275/40 bak. Har continental-dekk på. Bilen sporer noe helt jævlig, har noen vært borte i det? Er klar over at brede dekk kan trekke litt, men noe så drøyt har jeg aldri kjent. Har hørt at andre dekktyper kan være bedre, er det noen som har erfaringer med f.eks. Goodyear, dunlop, pirelli eller bridgestone i samme dimensjon på samme bil? Vet at de leveres med litt forskjellige dekk. Blir veldig glad om noen har andre typer dekk med andre erfaringer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Har du prøvd å kjøre på med mer luft? Jeg satte på Nokian Z G2 265/35-18 bak på min E39 denne uka og den holdt på å dra meg rett til skogs flere ganger. Kjørte opp lufta fra 38 til 42 bak og sporinga forsvant totalt. De svære dekka du kjører på tåler nok godt med luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Hjulstillingskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandberg Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Takk for det, skal blåse opp dekkene litt ekstra og se om det hjelper. Har akkurat hatt den på hjulstillingskontroll i forbindelse med et verkstedbesøk så kan ikke være det heller. Gir en lyd om det hjelper med ekstra dekktrykk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Jeg kjøpte Continental sport contact 5 i vår men de spora noe inni helsike så fikk bytta til Michelin og det ble veldig mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Merkelig, jeg har samme dekkene på e46 (225/45*17)og de sporer ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5-78 Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Jeg har en X3 2012 modell som ble levert med Pirelli dekk i samme dim. som du har. Har ikke merket noe sporing i det hele tatt. Og her jeg bor ville du merket det med en gang. Ville ikke hatt mer luft i enn anbefalt da det går utover komfort og traffiksikkerhet. Prøv heller å få selger med deg på en tur å spørre han/hun om det er slik de mener det skal være og forlang eventuelt andre dekk.(visst den er kjøpt nylig da). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandberg Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2012 Hei igjen X5-B2: Tusen takk for svar! Husker du akkurat hva slagt Pirelli-dekk som står på den? Forhandler har bestilt Goodyear dekk til meg, men de har jeg ikke prøvd selv og vet dermed ikke om problemet er det samme. Ser ingen grunn til å ikke bestille Pirelli i stedet dersom du sier at det funker bra. Problemet er egentlig størst på litt sliten motorvei der man har litt fart på hjulene, kjører du mye på den type vei? Nå ble det mye bedre med mer luft i dekkene, men den ble jo også mer stumpete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5-78 Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Dekkene heter Pirelli P-Zero. Kjører vel egentlig mest på utslitte vestlandsveier. Mye E39 hvor farten som regel er sånn ca. motorvei:) Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Jeg har bestillt Continental sport contact sine i 245/35-19 og 275/30-19 til min E61. Skal montere i morgen. Håper på mindre sporing og mere comfort en de Michelin run flat jeg har nå. Men ser her at KireS ikke likte dem.... Ble litt skeptisk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Jeg har bestillt Continental sport contact sine i 245/35-19 og 275/30-19 til min E61. Skal montere i morgen. Håper på mindre sporing og mere comfort en de Michelin run flat jeg har nå.Men ser her at KireS ikke likte dem.... Ble litt skeptisk nå. Som sagt så fungerer de veldig bra på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Satser på at det blir bra. Til den prisen bør de jo være det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandberg Skrevet Juni 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2012 BMW Norge bestiller nå nye dekk til meg, og det er Good Year. Vet ikke mer enn det, men det er dekkene BMW Norge har funnet ut skal være de beste til denne bilen. Sporing er tydeligvis et særnorsk fenomen, og derfor bryr ikke BMW AG seg om akkurat det når de godkjenner forskjellige dekk bilene kan leveres med. Forsøkte å få de til å bestille Pirelli til meg, men de sa at de bare ville dekke det dersom de bestilte Good Year. Så da får vi bare håpe at det løser problemet. Gir lyd om resultatet! Og takk for mange svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Har testet med Conti Sport Contact 5 et par dager nå. Sporingen er så og si borte. Bruker da samme lufttrykk som i de gamle Michelin dekkene. 37psi fremme på 245/35-19 Og 42psi bak på 275/30-19. Men dette er altså en E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandberg Skrevet August 27, 2012 Forfatter Share Skrevet August 27, 2012 Har nå kjørt ca 4000 km. på GoodYear dekkene som ble montert i sommer. Bilen er som en ny bil og kan ikke sammenlignes med hvordan den var tidligere. Ikke bare er sporingen helt borte, dekkstøyen er også mye mindre. Dekkene er klart satt mer opp for komfortabel kjøring, men med disse dekkdimensjonene er det mer enn nok grep for min del i alle fall. Skikkelig fornøyd etter dette, nå jager ikke bilen i det hele tatt og er meget bra. Én ting jeg ikke skjønner: en ny bil blir sikkert testet to millioner KM før den slippes på markedet. Likevel leveres den med fem forskjellige dekktyper som har så til de grader forskjellige egenskaper og endrer bilens oppførsel fullstendig. Hva i helvete er greia med det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå