Gå til innhold

Sugetrim trim 525, ikke pustehjelp! M50b25


Kristiansan'årn
 Share

Anbefalte innlegg

nå må jeg først og fremst takke for inspill, og de som virker interisert på hva som kan bidra med effektøkning, :D

Nei for all del, gutten vet jo ikke hva en innsugskam er så bare overtal ham til å plukke motoren sin i molekyler

haha :) er ikke stokk dum heller, har heldigvis hodet med meg ;) hvis du leste "litt" tidligere står det noe om lokaler og kammerater ;) nå vil jeg heller ikke påbegynne prosjektet før alt er i boks.

i tillegg er jeg ikke interisert i motorbytte, eller 100+ hester, selvfølgelig hadde vært kult det, men det har jeg verken gidd, eller tid til, er snakk om absolutt maks 50 hester, men er ikke interisert at alle hestene på 5000 omd., men mer på bunnen, altså trøkk

jeg kan "ingen ting" men er villig til å lære, samt har interesse for litt eldre Bmw'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg ikke skulle kommentere, men bare flire litt.

når du har montert veiv fra 2,8, hva skal du gjøre så? mappe motorstyring selv?

Helt enig med flere her, skal du ha mer "trøkk" som du kaller det, så bytter du motor. Dette er det enkleste og mest kosteffektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom tråden her nå.. Og anbefaler trådstarter å si pass og heller være fornøyd med det han har. Virker ikke som du har helt klart for det hva som kreves for å dra det lille ekstra ut av en sugemotor. Det å bytte stempler, veiv osv høres veldig enkelt ut.. Men når det først kommer til stykket møter man ofte litt motstand og man skal være klar for å ta alt dette på strak arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg ikke skulle kommentere, men bare flire litt.

når du har montert veiv fra 2,8, hva skal du gjøre så? mappe motorstyring selv?

Helt enig med flere her, skal du ha mer "trøkk" som du kaller det, så bytter du motor. Dette er det enkleste og mest kosteffektive.

Har du lest hele tråden eller? :) bare flir du men som nevnt for 3. Gang har jeg kamerater som er mekanikere.

Nå har jeg ikke prata med noen av de ang dette, derfor må jeg vite konkret hva som må gjøres... selvsakt er jeg grønn, men vil lære, er jo interessert i bil!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crabfish, alle gir deg her velmenende råd (flringa er ikke av deg, men av summen av ideer i denne tråden). Det hjelper ikke om du har kamerater som kan skru, å sette bort et så "tåpelig" prosjekt hadde ivhertfall irritert meg grønt om noen av mine kompiser ba meg gjøre.

Skal mekanikerne dine mappe for deg? Jeg har veldig vanskelig for å se at org motorstyring vil fungerer ideelt etter en slik endring.

Å bytte motor går mye kjappere, er ofte billigere, og enklere enn å bygge om en motor. OGnok en gang, jeg presiserer, hav har du tenkt å gjøre med motorstyring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crabfish, alle gir deg her velmenende råd (flringa er ikke av deg, men av summen av ideer i denne tråden). Det hjelper ikke om du har kamerater som kan skru, å sette bort et så "tåpelig" prosjekt hadde ivhertfall irritert meg grønt om noen av mine kompiser ba meg gjøre.

Skal mekanikerne dine mappe for deg? Jeg har veldig vanskelig for å se at org motorstyring vil fungerer ideelt etter en slik endring.

Å bytte motor går mye kjappere, er ofte billigere, og enklere enn å bygge om en motor. OGnok en gang, jeg presiserer, hav har du tenkt å gjøre med motorstyring?

Tror ikke de kan mappe for meg, og motorstyring vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med siden jeg trodde det var plug n' play, med innmaten.

Motorbytte tror jeg blir vanskelig, spesielt med annet ledningsnett, og den b54m30 er jo en relativt "ny" motor med alublokk? Blir vel masse jobb med å koble dette sammen i en e34 :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m30b35 er en gammel motor. Får den ikke godkjent i bilen din da du har en 93 modell.

Vel, hvis man ikke er så nøye på det kan man jukse litt med bensintrykket til man finner noe som går reint. Alt går, man må bare finne løsninger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m30b35 er en gammel motor. Får den ikke godkjent i bilen din da du har en 93 modell.

Vel, hvis man ikke er så nøye på det kan man jukse litt med bensintrykket til man finner noe som går reint. Alt går, man må bare finne løsninger på det.

Haha mente å skrive M54B30** denne er jo er "ny" motor søk på den ;)

Planen var å ha noe som så veldig likt ut slik at jeg slapp dette ;)

Men for å ha løsninger må man jo ha kunnskap;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte innmat lar seg fint gjøre, å jukse til noe bensintrykk "så den går rent" lar seg gjøre (for alt jeg vet går den rent "nok" på org ecu). Men dette blir jo aldri ideelt. Så da må du videre mappe ecu, dette kan koste lite eller veldig mye, alt etter hvem som gjør det, og litt etter kvalitet.

Samtidig, hvor mye krefter regner du med å finne på lavt turtall i en sugemotor? Det er en ting som gjelder for å bedre dette, og det er volum (gjerne sammen med vanos). Men det blir aldri noe "oomph" eller hva du kalte det, da må du opp på vesentlig større motorer. M30b35 er i så måte det som gir mest på lavt turtall, dette er en veldig kjørbar og sterk motor. Men ja, annet ledningsnett og for gammel for godkjenning.

Eller, om det er krefter på lavere turtall som gjelder, 2,5tds. 400++nm på vår steg 2 mapping, samt 185hk (i realiteten 195), og vesentlig mye bedre drivstofføkonomi enn du none gang vil få fra bensin alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det prosjekte ditt her hadde ikke jeg begynt på en gang med tanke på alt som kan dukke opp og kostnad. er ikke sikkert dette blir som du har sett for deg en gang. og å bytte motor å koble ledningsnett er mindre arbeid ville jeg sakt. ta ut en m50 motor alene tar en time. har du motor å alt det andre klart på den nye som skal inn er det bare ledningsnette og då finner du koblingsskjema begge motorene og så er det bare og koble vilt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...