Mikael-B Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Hei, Har prøvd et par shortshifter nå av typen jalla, uten å bli helt fornøyd. Er altfor harde og for mye lyd ut av de. Har prøvd GS sin, Ebay og K-sport. Vil helst ha noe av original BMW del. Noen forslag til hva jeg kan bruke, som gir mye kortere vandring, men samtidig mykt og stramt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Er det ikke noen som bruker disse fra Z3? Mener den girstanga er kortere og litt annerledes, men jeg er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terminator Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 kaster meg på denne jeg også jeg har den justerbare fra gs. og er meget missfornøyd med både følelse og ulyd ved giring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Jeg har fått montert Z3-girstang i min E39. Mer presist: 1 x Z3 1.8/1.9 girspak: 25117527252 1 x Hvit plastikkring: 25111220600 2 x gul plastikkskive: 25111220439 1 x Klips: 25117571899 Jeg er veldig fornøyd. Det ser helt originalt ut, bortsett fra at girspaken er kortere. Ikke er den skeivt plassert, ikke butter den mot noe, ikke lager den stygge lyder. Har ingenting å klage på egentlig, og det har ingen av de andre som har prøvd bilen min heller. Skjønner ikke hvorfor E39 ble utstyrt med "lastebil-vandring" orginalt, er det virkelig så ille i M5 også? Bilde av min Z3 girspak: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2012 Takk for svar. Da blir det en sånn. Lastebilvandringa er helt forferdelig, den er bittelitt kortere i M5, men er fortsatt aalt for lang vandring der og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 takk for tips! da er en slik bestilt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Interessant. Mye jobb å bytte girspaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Interessant. Mye jobb å bytte girspaken? nei det går ganske greit og bytte men kan være litt vanskelig og komme til vis du ikke har bilen høyt nok oppe. tar en 30-45 min vis du ikke har gjort det før alene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Må si det frister en del. Savner en litt mer positiv følelse ved girskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 E36 girstang vil også gi noe kortere vandring Hvertfall den fra ZF/328 kassa. Uansett hjelper det ikke med kort vandring når overføringen er full av slark. Bytt foringene i girstanga, bytt kuleleddet på girkassa, pass på at det ikke er slark i innfestningene til overføringsstaget (Dette sørger de gule skivene for) og sørg for at ringen rundt kula på girspaken er i god stand. Dette er en ganske enkel jobb om du vet hvordan ting sitter sammen og du kommer under bilen med godt lys Kjører selv E36 girstang og nye foringer i min E30, nydelig å gire med. Jeg liker forøvrig ikke den superkorte vandringen shortshift gir, syns man skal dra litt i spaken for å gire! Er overføringen tight er det bare deilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Interessant. Mye jobb å bytte girspaken? Jeg hadde med delene og lot Autopower DA gjøre jobben. De fakturerte en arbeidstime, vel verdt hver krone etter min mening. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Interessant. Mye jobb å bytte girspaken? Jeg hadde med delene og lot Autopower DA gjøre jobben. De fakturerte en arbeidstime, vel verdt hver krone etter min mening. Dersom man klarer å skru fra hverandre og sammen en kulepenn er jo man så og si overkvalifisert for jobben da, så synest ikke det er nødvendig å anbefale verkstedarbeid for slikt. Er jo bare koseskruing uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Dersom man klarer å skru fra hverandre og sammen en kulepenn er jo man så og si overkvalifisert for jobben da, så synest ikke det er nødvendig å anbefale verkstedarbeid for slikt. Er jo bare koseskruing uansett Nå overanalyserte du svaret mitt, jeg anbefalte ikke nødvendigvis at man skal sette bort jobben til et verksted. Det var noen her som lurte på tidsomfanget på jobben, og jeg informerte om hvor lang tid et BMW-verksted brukte (eller tok seg betalt for å bruke). Selve jobben er sikkert kjempeenkel den. For meg så var det vel verdt å betale verkstedet 1000 kr for å gjøre jobben, 1000 kr er ikke mye penger nå til dags, og dessuten ble jobben gjort om vinteren og jeg har ikke innendørs mekkemuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Løftebukk er et must, virker det som? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Løftebukk er et must, virker det som? Her er en DIY, forskjellig girspak, men prinsippene er de samme: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=546591 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå