Vulturous Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Står 110 kw, det er vel rett under 150hk. Så det må jo være snakk om 520 motoren
scoot Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Eneste E34 som kom i 530i var vel på nittitallet og var en V8? Trodde kun du fikk M30 i E34 som 535i jeg? Har jeg misset noe nå tro ?Jeg har for meg at den m30b30 oftest var å se i E32 7serie ? Fra 88 til 90 kom 530i med m30b30 Der kan du se, gått glipp av den. Den kan det ikke ha vært solgt mange av i Norge? Sjeldent syn. Uansett - On-topic. Du har en bil som er godkjent med 528 24v, men det er ikke det du har i bilen nå!
Vulturous Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 ... svarten. vil det si at en M52B28 (riktig?) kan hives i uten trøbbel? gidder jo ikke det med mindre jeg må men.. faen altså
scoot Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Ja det skulle man jo tro, men da må du vel inn og endre så du får riktig nummer på motoren i vognkortet ?
Robkill Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Den motoren kan puttes i uten trøbbel med tanke på godkjenning, men ellers er det godt med skruing for å få alt på plass og i funksjon
Vulturous Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Okei, takker for gode svar. Går litt utover emnet nå men, noen som vet cirka hva de motoren ligger på i pris? Og hva GS f.eks. skal ha for å hive ut den ene og inn med den andre? Kompetansen min går ikke så langt enda dessverre... Da må man vel ha nytt ledningsnett og greier og da. Vet ikke helt hva som er byttet når det ble byttet tilbake fra den godkjente motoren, men sikkert ikke mer enn nødvendig... Ellers så alt veldig ordenlig gjort men
Lars89 Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Normalt 5-10000 for en komplett fungerende motor. Vil tro GS er noe motvillige til å gjøre en slik ombygging. Og så blir fort veldig mye kr i arbeid og deler. Er heller ikke en veldig kjent/vanlig ombygging. Er det noe galt med M30n? Ville bare kjørt med den hvis du ikke har kunnskaper til å bygge om til 24v. Ingen som tenker over at det er "feil" motor i en såpass gammel bil.
Vulturous Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Okei, ja jeg tenkte å gjøre det inntil den evt. en gang ryker. Men er bare redd for at det skal bli et problem mtp. EU-godkjenning at det står 3.0 på motoren og 528 i vognkort. De fleste skjønner vel hva det betyr. Og om det har kjennskap til motorene er jeg jo helt fucked..
scoot Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Skal jo nevnes at det er omtrent samme effekt på motorene, men som du sier, det spiller egentlig liten rolle så lenge du har en motor i bilen den ikke er godkjent med - dessverre. Var jeg deg ville jeg snakket med han du kjøpte den av og fått en forklaring.
garrasjen Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Står 110 kw, det er vel rett under 150hk. Så det må jo være snakk om 520 motoren De forandrer ikke kw i selve vognkortet, det pleier å stå antall kw på ny motor i merknadsfeltet der det står at den er godkjent med 528 24v motor. Mener de 528 24v motorene er på ca 190HK, så da skal du jo være innenfor når det gjelder effekt. Tror jeg hadde bestilt utskrift av filen biltisynet har på filen (det nummeret som står etter merknaden) med bilder osv. Da kan du jo se om de har skrevet feil og om det er den motoren du har i som er godkjent.
TheEspenK Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Okei, takker for gode svar. Går litt utover emnet nå men, noen som vet cirka hva de motoren ligger på i pris? Og hva GS f.eks. skal ha for å hive ut den ene og inn med den andre? Kompetansen min går ikke så langt enda dessverre... Da må man vel ha nytt ledningsnett og greier og da. Vet ikke helt hva som er byttet når det ble byttet tilbake fra den godkjente motoren, men sikkert ikke mer enn nødvendig... Ellers så alt veldig ordenlig gjort men Hør i sverige, er din bil 520 24v org bør det ikke by på probl å sette i en 2.8. MotorNord i S kan mulig svare deg, jeg ser noen ombygde biler har vært der for å skjøte sammen bilens el med nye motor/elen. Sjekka du chassis-nr på bilen du kjøpte så du ikke kjøpte en svensk 530 med norske skilter? Det bør la seg godkjenne motoren som nå står i da M30B30 og M52?28 er like ytelsemessig, siden din e34 ikke er levert med 2.8 24V er det mest sannnsynlig montert understell til e34 530 eller 535. Men ettersom jeg skjønner er det kun skiver foran og girutveksl som er forskjellig på 520 24V og 525 24V, ikke umulig at motorbytte er basert på at bilen skal være godkjent med 192 hk og dermed kun byttet skiver fremme + bakaksel. Godkjenningen om økt effekt gjelder i normale land slik at motoren som sitter der skal innfri kravene, det må ikke nødvendigvis være en spesfikk motor, i dette tilfelle har en jo 4alt med ca samme hk! E28 528I = 185hk, E34 530I = 188hk, E34 525I = 192hk og E39 528I = 193hk. Din motor skal tilfedstille støy og avgass i normale land , i norge blir det også de selvlagde reglene evt biltilsyn finner på utfra dagsformen. Selv ville jeg argumentert i gjennom bilen hos BT med motoren som står i og forandret vognkort deretter, mao: Godkjent med M30B30. Da er jo neppe veien lang til en 3.5liter og 211hk riktignok i gammel forpakning gjør susen. Er det foresten den mørke som står som E34 528I på Finn? Kanskje en grunn til at motoren ikke er bildet i annonsen.
Vulturous Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Skal jo nevnes at det er omtrent samme effekt på motorene, men som du sier, det spiller egentlig liten rolle så lenge du har en motor i bilen den ikke er godkjent med - dessverre.Var jeg deg ville jeg snakket med han du kjøpte den av og fått en forklaring. Har gjort det, og han forteller at han fikk beskjed om når han kjøpte den at det var en 2.8l 24v. Men den fikk jo ingen mangler angående motoren på EU-kontrollen som ble tatt for cirka en uke siden, noe annet småplukk var det men.
Vulturous Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Står 110 kw, det er vel rett under 150hk. Så det må jo være snakk om 520 motoren De forandrer ikke kw i selve vognkortet, det pleier å stå antall kw på ny motor i merknadsfeltet der det står at den er godkjent med 528 24v motor. Mener de 528 24v motorene er på ca 190HK, så da skal du jo være innenfor når det gjelder effekt. Tror jeg hadde bestilt utskrift av filen biltisynet har på filen (det nummeret som står etter merknaden) med bilder osv. Da kan du jo se om de har skrevet feil og om det er den motoren du har i som er godkjent. Står dessverre kun "Bilen er ombygd til 528 24v" også et nummer jeg ikke vet hva er. La vel ut et bilde også. Ja spiller ingen rolle for meg om jeg har et par hk mindre, var bare veldig "rolig" når jeg kjørte rundt i bil som hadde godkjent større motor og greier. Kan jo gjøre det du sier, men da kan de jo få mistanke om at jeg kjører rundt i bil med annen motor? Eller er jeg veldig paranoid nå?
Vulturous Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Okei, takker for gode svar. Går litt utover emnet nå men, noen som vet cirka hva de motoren ligger på i pris? Og hva GS f.eks. skal ha for å hive ut den ene og inn med den andre? Kompetansen min går ikke så langt enda dessverre... Da må man vel ha nytt ledningsnett og greier og da. Vet ikke helt hva som er byttet når det ble byttet tilbake fra den godkjente motoren, men sikkert ikke mer enn nødvendig... Ellers så alt veldig ordenlig gjort men Hør i sverige, er din bil 520 24v org bør det ikke by på probl å sette i en 2.8. MotorNord i S kan mulig svare deg, jeg ser noen ombygde biler har vært der for å skjøte sammen bilens el med nye motor/elen. Sjekka du chassis-nr på bilen du kjøpte så du ikke kjøpte en svensk 530 med norske skilter? Det bør la seg godkjenne motoren som nå står i da M30B30 og M52?28 er like ytelsemessig, siden din e34 ikke er levert med 2.8 24V er det mest sannnsynlig montert understell til e34 530 eller 535. Men ettersom jeg skjønner er det kun skiver foran og girutveksl som er forskjellig på 520 24V og 525 24V, ikke umulig at motorbytte er basert på at bilen skal være godkjent med 192 hk og dermed kun byttet skiver fremme + bakaksel. Godkjenningen om økt effekt gjelder i normale land slik at motoren som sitter der skal innfri kravene, det må ikke nødvendigvis være en spesfikk motor, i dette tilfelle har en jo 4alt med ca samme hk! E28 528I = 185hk, E34 530I = 188hk, E34 525I = 192hk og E39 528I = 193hk. Din motor skal tilfedstille støy og avgass i normale land , i norge blir det også de selvlagde reglene evt biltilsyn finner på utfra dagsformen. Selv ville jeg argumentert i gjennom bilen hos BT med motoren som står i og forandret vognkort deretter, mao: Godkjent med M30B30. Da er jo neppe veien lang til en 3.5liter og 211hk riktignok i gammel forpakning gjør susen. Er det foresten den mørke som står som E34 528I på Finn? Kanskje en grunn til at motoren ikke er bildet i annonsen. Ja hvis den ikke kan godkjennes med den motoren bare på trass så blir jeg rimelig forbanna. Er jo færre hk her, ingenting å klage på. Men du nevnte avgass her. Bilen er på EU-kontroll for cirka en uke siden, og den største feilen var avgassene. Kom på 0,8 og skal vel være 0,5 (eller 0,3 om bilen er nyere enn 03-04?) Er det ikke å forvente at den større motor slipper ut mer? Eller kan det allerede være tatt i betraktning at den er større? Eller kan dette med avgassene tyde på at den motoren ikke er den som var der når den ble godkjent? (Det er jo allerede fastslått, men var jo et forslag om å få se bilder av motoren under ombyggingen for å se om det ikke bare var gjort en feil.) Ellers tusen takk for alle svar. Utrolig utfyllende og hjelpsomme
Vulturous Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Okei, takker for gode svar. Går litt utover emnet nå men, noen som vet cirka hva de motoren ligger på i pris? Og hva GS f.eks. skal ha for å hive ut den ene og inn med den andre? Kompetansen min går ikke så langt enda dessverre... Da må man vel ha nytt ledningsnett og greier og da. Vet ikke helt hva som er byttet når det ble byttet tilbake fra den godkjente motoren, men sikkert ikke mer enn nødvendig... Ellers så alt veldig ordenlig gjort men Hør i sverige, er din bil 520 24v org bør det ikke by på probl å sette i en 2.8. MotorNord i S kan mulig svare deg, jeg ser noen ombygde biler har vært der for å skjøte sammen bilens el med nye motor/elen. Sjekka du chassis-nr på bilen du kjøpte så du ikke kjøpte en svensk 530 med norske skilter? Det bør la seg godkjenne motoren som nå står i da M30B30 og M52?28 er like ytelsemessig, siden din e34 ikke er levert med 2.8 24V er det mest sannnsynlig montert understell til e34 530 eller 535. Men ettersom jeg skjønner er det kun skiver foran og girutveksl som er forskjellig på 520 24V og 525 24V, ikke umulig at motorbytte er basert på at bilen skal være godkjent med 192 hk og dermed kun byttet skiver fremme + bakaksel. Godkjenningen om økt effekt gjelder i normale land slik at motoren som sitter der skal innfri kravene, det må ikke nødvendigvis være en spesfikk motor, i dette tilfelle har en jo 4alt med ca samme hk! E28 528I = 185hk, E34 530I = 188hk, E34 525I = 192hk og E39 528I = 193hk. Din motor skal tilfedstille støy og avgass i normale land , i norge blir det også de selvlagde reglene evt biltilsyn finner på utfra dagsformen. Selv ville jeg argumentert i gjennom bilen hos BT med motoren som står i og forandret vognkort deretter, mao: Godkjent med M30B30. Da er jo neppe veien lang til en 3.5liter og 211hk riktignok i gammel forpakning gjør susen. Er det foresten den mørke som står som E34 528I på Finn? Kanskje en grunn til at motoren ikke er bildet i annonsen. Ja hvis den ikke kan godkjennes med den motoren bare på trass så blir jeg rimelig forbanna. Er jo færre hk her, ingenting å klage på. Men du nevnte avgass her. Bilen er på EU-kontroll for cirka en uke siden, og den største feilen var avgassene. Kom på 0,8 og skal vel være 0,5 (eller 0,3 om bilen er nyere enn 03-04?) Er det ikke å forvente at den større motor slipper ut mer? Eller kan det allerede være tatt i betraktning at den er større? Eller kan dette med avgassene tyde på at den motoren ikke er den som var der når den ble godkjent? (Det er jo allerede fastslått, men var jo et forslag om å få se bilder av motoren under ombyggingen for å se om det ikke bare var gjort en feil.) Ellers tusen takk for alle svar. Utrolig utfyllende og hjelpsomme Det er bilen du snakker om forresten ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå