Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

:mrgreen:

Jeg trodde ikke det var mulig å godkjenne en bil med en motor eldre (produksjonsdato) enn chassiet.

Godt poeng men som sagt
Kommer også motoren montert nå innefor disse krav hvilket den gjør, en 90mod bil har max-krav til avgass uansett motor, M30B30 er også levert i 90 og da vil dette automatisk kunne godkjennes i en annen 90mod.

Motorer regnes ikke fra prod dato men årstall, la oss heller jobbe med strømmen :)

528 24v motoren er mye bedre å nyere enn dritten du har nå. Jeg hadde klagd.

+1 Azeton.

Men at det er en dårlig motor alder tatt i betrakning tror jeg ikke.
+1 igjen, selv mener jeg dette er meget bra motorer men som sagt, selvf ørlitt tørstere enn de nyere.
Men om jeg godkjenner den "ned" til 530i, kan jeg da få godkjent den "opp" til 528 24v igjen uten problem? eller forsvinner den godkjenninga da? :P Sikkert teite spørsmål,

Det finnes ikke teite spmål men utrolig mange teite svar 8)

Jeg ville latt vognkortet være som det er. I praksis vil en bil som er godkjent med 193hk ikke kvalifisere til mangel om motoren er mindre ytelse-messig selv om kubikk er større.

Det du kan brenne deg på er vekten, som andre sier er motoren nå tyngre enn godkjent motor og I norge vil den økede vekten alene medføre ny godkjenning.

Legg opp til hvordan du kunne tenkt deg bilen, vil du kjøre M30B30 eller drømmer du om 2.8 24V på sikt? JA godkjenningen forsvinner i norge om du forandrer til M30B30 fordi vekten nå er forandret i henhold til 2.8 24V godkjenning....

Jeg greier ikke dy meg men forteller hvordan det ville foregå i normale land.

520 til 530, krever kun skiver til 525 og bakaksel til motor.

520 til 528, krever kun skiver til 525 og bakaksel til motor.

Begge vil kreve en avgassmåling på lokale Biltilsyn.

Skrevet
:mrgreen:
Jeg trodde ikke det var mulig å godkjenne en bil med en motor eldre (produksjonsdato) enn chassiet.

Godt poeng men som sagt
Kommer også motoren montert nå innefor disse krav hvilket den gjør, en 90mod bil har max-krav til avgass uansett motor, M30B30 er også levert i 90 og da vil dette automatisk kunne godkjennes i en annen 90mod.

Motorer regnes ikke fra prod dato men årstall, la oss heller jobbe med strømmen :)

528 24v motoren er mye bedre å nyere enn dritten du har nå. Jeg hadde klagd.

+1 Azeton.

Men at det er en dårlig motor alder tatt i betrakning tror jeg ikke.
+1 igjen, selv mener jeg dette er meget bra motorer men som sagt, selvf ørlitt tørstere enn de nyere.
Men om jeg godkjenner den "ned" til 530i, kan jeg da få godkjent den "opp" til 528 24v igjen uten problem? eller forsvinner den godkjenninga da? :P Sikkert teite spørsmål,

Det finnes ikke teite spmål men utrolig mange teite svar 8)

Jeg ville latt vognkortet være som det er. I praksis vil en bil som er godkjent med 193hk ikke kvalifisere til mangel om motoren er mindre ytelse-messig selv om kubikk er større.

Det du kan brenne deg på er vekten, som andre sier er motoren nå tyngre enn godkjent motor og I norge vil den økede vekten alene medføre ny godkjenning.

Legg opp til hvordan du kunne tenkt deg bilen, vil du kjøre M30B30 eller drømmer du om 2.8 24V på sikt? JA godkjenningen forsvinner i norge om du forandrer til M30B30 fordi vekten nå er forandret i henhold til 2.8 24V godkjenning....

Jeg greier ikke dy meg men forteller hvordan det ville foregå i normale land.

520 til 530, krever kun skiver til 525 og bakaksel til motor.

520 til 528, krever kun skiver til 525 og bakaksel til motor.

Begge vil kreve en avgassmåling på lokale Biltilsyn.

Tror nok det hadde vært greit med 528 24v motoren, men det kommer helt an på prisen, og om bilen viser seg å være verdt å legge pengene i den. Har allerede merket drivstoff-forbruket til motoren som står i, og er ikke akkurat positivt overrasket dessverre. Noen som kan gjette hva en motor og alt annet som må byttes, + montering kan koste i sverige?

Skrevet
når jeg hadde e39en med m52b25 låg jeg på 1.0 1.1(blandet kjøring) og e32 bruker 1.2 med m30b35. så m52en er tørst den og :)

Bruker den m30b35'n 1.2 på blanda? Det gjør ikke 535'n til en kompis, den bruker LANGT mer :P

Kanskje du målte i nedoverbakke?! hahah :D

Skrevet

kommer an på hvem som kjører det. om du gir flatt hele veien og har det så forbanna travelt så bruker den jo mye.

syns det er så løye når andre vet hva forbruk jeg har :)

Skrevet
kommer an på hvem som kjører det. om du gir flatt hele veien og har det så forbanna travelt så bruker den jo mye.

Syns det er løye når du får din m52 til å bruke 3dl mer på mila enn andre

Skrevet

Syns det er løye når du får din m52 til å bruke 3dl mer på mila enn andre

er ikke m52 det er snakk om då men m30en

folk med m52 motor og forbruk. er ikke alene om og bruke literen på m52 motor viewtopic.php?f=1&t=116373&hilit=forbruk+525&start=30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...