Gå til innhold

Min F11 med EDC og AC Shnitzer senkesett


Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir knallbra med den 3D Design lippe vet du. :-D

Men hvis du skal foliere noe, hadde jeg begynt med de sølvgrå "finnene" ved siden av tåkelysene foran.

Ja, det var de finnene jeg mente :wink: I mangel av bedre uttrykk på ble de kalt striper i farten :o

Ah, siden det stod sidegrill, tenkte jeg i farten på det som er rundt sideblinklysene på fremskjermen. Så da er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Da har jeg tatt skrittet og bestilt M-Performance tuning på Bavaria i Haugesund i dag. Skal bli spennende. Får det monterte om ca 2 uker. Satse på at det blir bra :)

Den leppa foran gjorde susen den, flott bil.

Lurer litt på M-Performance tuningen, hva innebærer denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble knallbra med senk. Vurderer å senke min F10 selv og 25mm virker ganske greit da jeg ikke ønsker veldig lav bil. Har brede bakdekk som jeg også er redd for vil subbe med for mye senk og med båthenger på. Hvor fikk du installert AC schnitzer fjærene?

Hei!

Fikk de montert på Bavaria i Haugesund. Kun fjærene fremme som ble skiftet. Bak programerte de bare lavere høyde. Veiledende pris på slikt arbeid er ca 6000kr. Muligens noe dyrer på F10, da alle 4 fjærene må byttes.

Ikke noe problem med 275 bakdekk som jeg har. Men merker en skjelden gang at den er litt lav.... Må vel lide litt for utsende :o

Men satt på nye vinterdekk rett før jul. Ville helst ikke ha 245/45-18 (som orginalt) pga syntes det er litt bredt på vinterføre. Fant ut at 225/50-18 er tilsvarende lik rulleomkrets som orginalt, men det var kun Michelin som hadde denne størrelsen, og den var ukurrant og ikke å få tak i. Så da ver det Nokian dekk som var aktuelle, enten 225/45-18, eller 235/50-18. Den første størrelsen er lavere enn orginalt, og den andre er større. Dekkforhandleren anbefalte 225/45-18, da han var redd dekkene fremme kunne ta i skjermen ved svinging og ujevnheter. Men med disse dekkene på, begynte jeg å ta nedi plasser jeg aldri hadde tatt nedi før. Tok kontakt med dekkforhandleren etter 1 uke, og fikk byttet til 235/50-18. Da ble faktisk bakkeklaringen 1,6cm høyere, og jeg subber ikke nedi lenger. Utrolig god service, og fantastisk gode dekk. Har hatt flere turer på fjellet, og de har godt grep. Er selvfølgelig veeeeldig glad jeg valgte piggfrie dekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt skrittet og bestilt M-Performance tuning på Bavaria i Haugesund i dag. Skal bli spennende. Får det monterte om ca 2 uker. Satse på at det blir bra :)

Den leppa foran gjorde susen den, flott bil.

Lurer litt på M-Performance tuningen, hva innebærer denne ?

Takk :)

Innebærer skifting av en del deler, hovedsaklig større intercooler, samt reprogramering av ECU. Her er en link til deler som blir skiftet:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FW11&mospid=52407&btnr=11_4588&hg=11&fg=95&hl=45

Økningen skal være fra 184-200Hk og 380-420Nm. Men mange mener dette er konservative tall, og at man får større effektøkning enn dette. Har sett video på youtube der en 520d med Powerkit er litt raskere enn den nye 2 liters 525d. Så får håpe jeg merker forskjell :)

klipp fra BMW sin hjemmeside:

Increase in performance from 135 kW to 147 kW, increase in torque from 380 Nm to 420 Nm, new engine control unit, modified engine electronics, more powerful intercooler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått vil du nok ikke angre på det. :)

Forøvrig meget pen bil, spesielt med leppen!

Takk :) Håper det blir bra ja :P

Har ikke hatt 3D design leppen på i vinter, da jeg kjøpte den før jul, men vurdere å sette den på i mårå. Gjør jeg det, så kan jeg legge ut noen nye bilder, med litt bedre vær enn det var på de andre bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble knallbra med senk. Vurderer å senke min F10 selv og 25mm virker ganske greit da jeg ikke ønsker veldig lav bil. Har brede bakdekk som jeg også er redd for vil subbe med for mye senk og med båthenger på. Hvor fikk du installert AC schnitzer fjærene?

Hei!

Fikk de montert på Bavaria i Haugesund. Kun fjærene fremme som ble skiftet. Bak programerte de bare lavere høyde. Veiledende pris på slikt arbeid er ca 6000kr. Muligens noe dyrer på F10, da alle 4 fjærene må byttes.

Ikke noe problem med 275 bakdekk som jeg har. Men merker en skjelden gang at den er litt lav.... Må vel lide litt for utsende :o

Men satt på nye vinterdekk rett før jul. Ville helst ikke ha 245/45-18 (som orginalt) pga syntes det er litt bredt på vinterføre. Fant ut at 225/50-18 er tilsvarende lik rulleomkrets som orginalt, men det var kun Michelin som hadde denne størrelsen, og den var ukurrant og ikke å få tak i. Så da ver det Nokian dekk som var aktuelle, enten 225/45-18, eller 235/50-18. Den første størrelsen er lavere enn orginalt, og den andre er større. Dekkforhandleren anbefalte 225/45-18, da han var redd dekkene fremme kunne ta i skjermen ved svinging og ujevnheter. Men med disse dekkene på, begynte jeg å ta nedi plasser jeg aldri hadde tatt nedi før. Tok kontakt med dekkforhandleren etter 1 uke, og fikk byttet til 235/50-18. Da ble faktisk bakkeklaringen 1,6cm høyere, og jeg subber ikke nedi lenger. Utrolig god service, og fantastisk gode dekk. Har hatt flere turer på fjellet, og de har godt grep. Er selvfølgelig veeeeldig glad jeg valgte piggfrie dekk :D

Takk for svar. Har 255/35-R20 foran og 295/30-R20 bak på min og 245/45-R18 på vinterdekka rundt hele. Min er original høyde men blir veldig lav med tung henger bak og er lite lysten på at den skal subbe. Har 10,5" felg bak med ET 35 så er ganske aggressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg forhørte meg om BMW Performance tuningen her i Stavanger, sa de at det var kommet skriv fra BMW Norge sentralt at de fra nå av måtte kreve dokumentasjon på betalt engangsavgift på differansen mellom original og effektøkning - hvordan er dette i Haugesund?

Hei.

Jeg er vist første mann de monterer dette settet på. Og jeg spurte de om dette med engangsavgift, og de sa det var mitt ansvar å melde inn. De gjorde det ikke automatisk. Tror han sa at jeg måtte signere ett papir på at jeg tar ansvar for å melde effektøkningen inn. Kan dobbeltsjekke når det skal monteres.

Takk for svar. Har 255/35-R20 foran og 295/30-R20 bak på min og 245/45-R18 på vinterdekka rundt hele. Min er original høyde men blir veldig lav med tung henger bak og er lite lysten på at den skal subbe. Har 10,5" felg bak med ET 35 så er ganske aggressiv.

Hei!

Har ein kompis med F10 og Hartge felger i din dimensjon, og han subber ikke nedi. Men han har ikke tilhengerfeste. Også har han ikke ac-schnitzer senk (25mm) men adaptiv drive som senker 10mm. Skjønner at du vil senke litt. Noe høy orginalt ja... Ser du har M-sport med EDC, og da får man (vel???) ikke 15mm senk, slik vanlig M-sport understell uten EDC har. Synd man må opp i motorstørrelse for å få Adaptive drive til disse bilene.

Min har automatisk nivåregulering bak, så jeg har ikke problem. Antar det bør gå bra på din, men vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...