Gå til innhold

Min F11 med EDC og AC Shnitzer senkesett


Anbefalte innlegg

Da jeg forhørte meg om BMW Performance tuningen her i Stavanger, sa de at det var kommet skriv fra BMW Norge sentralt at de fra nå av måtte kreve dokumentasjon på betalt engangsavgift på differansen mellom original og effektøkning - hvordan er dette i Haugesund?

Hei.

Jeg er vist første mann de monterer dette settet på. Og jeg spurte de om dette med engangsavgift, og de sa det var mitt ansvar å melde inn. De gjorde det ikke automatisk. Tror han sa at jeg måtte signere ett papir på at jeg tar ansvar for å melde effektøkningen inn. Kan dobbeltsjekke når det skal monteres.

Takk for svar. Har 255/35-R20 foran og 295/30-R20 bak på min og 245/45-R18 på vinterdekka rundt hele. Min er original høyde men blir veldig lav med tung henger bak og er lite lysten på at den skal subbe. Har 10,5" felg bak med ET 35 så er ganske aggressiv.

Hei!

Har ein kompis med F10 og Hartge felger i din dimensjon, og han subber ikke nedi. Men han har ikke tilhengerfeste. Også har han ikke ac-schnitzer senk (25mm) men adaptiv drive som senker 10mm. Skjønner at du vil senke litt. Noe høy orginalt ja... Ser du har M-sport med EDC, og da får man (vel???) ikke 15mm senk, slik vanlig M-sport understell uten EDC har. Synd man må opp i motorstørrelse for å få Adaptive drive til disse bilene.

Min har automatisk nivåregulering bak, så jeg har ikke problem. Antar det bør gå bra på din, men vet ikke.

Nei min har ikke 15mm M-sport senk. Dette falt bort da jeg valgte EDC understellet. Men mulig at jeg da med 25mm senk foran og bak ikke vil subbe nedi med båthenger på eller full bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du fått montert 3D Design frontlippen? Bilder? :wink:

Hei!

Er på jobb i havet, men kommer hjem i mårå :D

Gleder meg like mye til å kjøre bilen så å kjøre dama denne gang :P Har ikke fått testet M-Performance kittet, da de ikke ble ferdig før jeg reist på jobb. Så tror eg setter på frontlippen med det samme selv om eg skal en tur til fjells. Er vel bare veier hele tiden, så det bør gå greit med høyden :)

Så kanskje bilder på onsdag eller torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg hjem fra havet i dag, og ble møtt av skitten bil (som vanlig :wink: )

3gmt9s5eu2oseeubszkp.jpg

Synes de grå stripene i grillen er litt kjedelige:

ypqja2pmm2gdx8z5bl2o.jpg

Så laminerte de svart:

sqs3n9afjz23txgl26j4.jpg

Så var det å finne frem 3D design front spoileren:

1v1zwxydlq5vutxane0c.jpg

Også kalt "leppa" ;)

428uqzmxigsh0a3iyok1.jpg

Slik ble resultatet:

7k8x3f780cy8lnl6t743.jpg

qimzbh0i82sljg71zkju.jpg

cxn6axigp6tvc0186xub.jpg

5v9r2mrxvy1ed3lp26nh.jpg

3f6spq1eygir92swdebs.jpg

jgo3rdj9pfl21c79jljm.jpg

Nå er den taipet og skrudd fast, så får satse på at det går greit med bakkeklaringen fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble ytelsen med dette Powerkittet, ble det stor forskjell?

Du kunne jo tatt noen målinger av 80 - 120 km/t i 4. gir, så kunne vi sammenliket med min 525dx (211HK).

Hei :)

Tok en kjapp test. Fikk fra 6.8 til 7.1 sek på 80-120 i 4de gir. Men rett før 120 giret bilen opp til 5te gir av seg selv begge ganger.

80-120 i 5te gir tok 6,1sek.

I alle forsøkene så begynte jeg i fast fart, altså ikke på vei opp med akselerasjon, for så å starte klokken ved passering 80km/t.

Hva får du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble ytelsen med dette Powerkittet, ble det stor forskjell?

Du kunne jo tatt noen målinger av 80 - 120 km/t i 4. gir, så kunne vi sammenliket med min 525dx (211HK).

Hei :)

Tok en kjapp test. Fikk fra 6.8 til 7.1 sek på 80-120 i 4de gir. Men rett før 120 giret bilen opp til 5te gir av seg selv begge ganger.

80-120 i 5te gir tok 6,1sek.

I alle forsøkene så begynte jeg i fast fart, altså ikke på vei opp med akselerasjon, for så å starte klokken ved passering 80km/t.

Hva får du?

På 4. gir får jeg 5,2 sek med 19" vinterhjul, men min girer ikke opp til 5. gir før 125 km/t når kassa står i manuell.

Med 20" sommerhjul tar det nok 0,3 sek lenger.

På 5. gir husker jeg ikke helt, men mener det er mellom 5,5 og 6 sek.

Jeg gasser fullt ved 70 km/t og starter klokka når jeg passerer 80.

Hva er inntrykket av kittet da, kjenner du at den går bedre, mer moment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...