Underground1983 Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Da jeg forhørte meg om BMW Performance tuningen her i Stavanger, sa de at det var kommet skriv fra BMW Norge sentralt at de fra nå av måtte kreve dokumentasjon på betalt engangsavgift på differansen mellom original og effektøkning - hvordan er dette i Haugesund? Hei. Jeg er vist første mann de monterer dette settet på. Og jeg spurte de om dette med engangsavgift, og de sa det var mitt ansvar å melde inn. De gjorde det ikke automatisk. Tror han sa at jeg måtte signere ett papir på at jeg tar ansvar for å melde effektøkningen inn. Kan dobbeltsjekke når det skal monteres. Takk for svar. Har 255/35-R20 foran og 295/30-R20 bak på min og 245/45-R18 på vinterdekka rundt hele. Min er original høyde men blir veldig lav med tung henger bak og er lite lysten på at den skal subbe. Har 10,5" felg bak med ET 35 så er ganske aggressiv. Hei! Har ein kompis med F10 og Hartge felger i din dimensjon, og han subber ikke nedi. Men han har ikke tilhengerfeste. Også har han ikke ac-schnitzer senk (25mm) men adaptiv drive som senker 10mm. Skjønner at du vil senke litt. Noe høy orginalt ja... Ser du har M-sport med EDC, og da får man (vel???) ikke 15mm senk, slik vanlig M-sport understell uten EDC har. Synd man må opp i motorstørrelse for å få Adaptive drive til disse bilene. Min har automatisk nivåregulering bak, så jeg har ikke problem. Antar det bør gå bra på din, men vet ikke. Nei min har ikke 15mm M-sport senk. Dette falt bort da jeg valgte EDC understellet. Men mulig at jeg da med 25mm senk foran og bak ikke vil subbe nedi med båthenger på eller full bil.
Haugalandet Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Har du fått montert 3D Design frontlippen? Bilder? Hei! Er på jobb i havet, men kommer hjem i mårå Gleder meg like mye til å kjøre bilen så å kjøre dama denne gang Har ikke fått testet M-Performance kittet, da de ikke ble ferdig før jeg reist på jobb. Så tror eg setter på frontlippen med det samme selv om eg skal en tur til fjells. Er vel bare veier hele tiden, så det bør gå greit med høyden Så kanskje bilder på onsdag eller torsdag
Haugalandet Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Kom meg hjem fra havet i dag, og ble møtt av skitten bil (som vanlig ) Synes de grå stripene i grillen er litt kjedelige: Så laminerte de svart: Så var det å finne frem 3D design front spoileren: Også kalt "leppa" Slik ble resultatet: Nå er den taipet og skrudd fast, så får satse på at det går greit med bakkeklaringen fremover
Haugalandet Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Veldig kledelig med den leppa! Takk
E.H.D Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Ble meget bra med den leppå. Tid for sommerhjul også snart vel.
Haugalandet Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Ser frem til å sette på sommerhjulene ja Må bare bli ferdige med fjellturene først Kjøpte Frontleppa hos disse http://www.mulgari.com/ Veldig fornøyd med kommunikasjon og pris, produkt og frakt.
Lars S Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Hvordan ble ytelsen med dette Powerkittet, ble det stor forskjell? Du kunne jo tatt noen målinger av 80 - 120 km/t i 4. gir, så kunne vi sammenliket med min 525dx (211HK).
Haugalandet Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Hvordan ble ytelsen med dette Powerkittet, ble det stor forskjell?Du kunne jo tatt noen målinger av 80 - 120 km/t i 4. gir, så kunne vi sammenliket med min 525dx (211HK). Hei Tok en kjapp test. Fikk fra 6.8 til 7.1 sek på 80-120 i 4de gir. Men rett før 120 giret bilen opp til 5te gir av seg selv begge ganger. 80-120 i 5te gir tok 6,1sek. I alle forsøkene så begynte jeg i fast fart, altså ikke på vei opp med akselerasjon, for så å starte klokken ved passering 80km/t. Hva får du?
Lars S Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Hvordan ble ytelsen med dette Powerkittet, ble det stor forskjell?Du kunne jo tatt noen målinger av 80 - 120 km/t i 4. gir, så kunne vi sammenliket med min 525dx (211HK). Hei Tok en kjapp test. Fikk fra 6.8 til 7.1 sek på 80-120 i 4de gir. Men rett før 120 giret bilen opp til 5te gir av seg selv begge ganger. 80-120 i 5te gir tok 6,1sek. I alle forsøkene så begynte jeg i fast fart, altså ikke på vei opp med akselerasjon, for så å starte klokken ved passering 80km/t. Hva får du? På 4. gir får jeg 5,2 sek med 19" vinterhjul, men min girer ikke opp til 5. gir før 125 km/t når kassa står i manuell. Med 20" sommerhjul tar det nok 0,3 sek lenger. På 5. gir husker jeg ikke helt, men mener det er mellom 5,5 og 6 sek. Jeg gasser fullt ved 70 km/t og starter klokka når jeg passerer 80. Hva er inntrykket av kittet da, kjenner du at den går bedre, mer moment?
Vikaguten Skrevet November 14, 2015 Skrevet November 14, 2015 Hei, eg har og ein F-10 med EDC som skulle vert senket litt, hvor kjøpte du senkesettet, og hvem snakka du med i Haugesund? Eg gikk beskjed om at garentien på,EDC'en ikkje gjalt lenger...ble det stor forskjell med trimminga på motoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå