Gå til innhold

E30 m-tech2 godkjent ombygd til Hartge h27. Ny pris 85k


 Share

Anbefalte innlegg

Lufter salg av bilen min for å frigjøre litt kapital og fordi den ikke blir brukt nok.

Bilen går for 85k ved handel før vinteren.

Litt specs:

Hartge h27 motor som består av en ETA bunndel + hartge h27 topp, grenrør, ecu etc. Bilen er godkjent ombygd med denne motoren.

H&R coilovers godkjent i vognkort.

Alle foringer er i polyurethane/aluminium.

E46 330i tannstang.

Justerbare 22/19mm Ireland engineering stabstag.

Willwood 295mm 6-stemplet forran.

Standardbremser med yellowstuffklosser og slissede skiver bak.

750i hovedsylinder og Willwood bias-ventil.

Diffbrems type lamell med 3.64 utveksling.

Utvendig har den original m-tech2 plast, dtm speil, MHW baklykter og sorte hella frontlykter.

Bilen ble hellakkert i 2010 etter en skade. Da byttet jeg hjulbuer bak, framskjermer, steinplate og panser.

OZ futura felger i 9x16 et14 med 215/40R16 dekk. (Godkjent dimmensjon i vognkort er 7.5"x16 forran og 9x16 bak.)

Interiør: M-tech2 ratt, m-tech girkule, beige sportskinn, ettermontert kjørecomputer, cruisecontroll og elektrisk takluke.

Schroth 4-punkt belter med hurtigfeste (tüv godkjent for bruk med originalstoler).

Så over til det negative:

Jeg har ikke hatt utav gulvteppet, så man må regne med at det er litt rust i gulvet.

Det er litt rust på høyre side i bagasjerommet i området rundt batterikassen. Dette kan nok reddes med sandblåsing og overflatebehandling.

M-tech2 leppen trenger lakkering etter at den falt av og ble skrapt bortover grusen.

Det foreligger godkjent søknad på ombygging til s50b32 på bilen. Det har blitt gitt klarsignal til å bygge om med de bremsene som står på bilen nå i kombinasjon med tårnstag i motorrom og bagasjerom. (bilen har tårnstag i bagasjerom, men ikke i motorrom)

Byggeprosessen er vel dokumentert i prosjekttråden i signaturen min.

IMG_8886.jpg

IMG_8845.jpg

IMG_8849.jpg

IMG_8842.jpg

IMG_8850.jpg

IMG_8880.jpg

IMG_1152.jpg

IMG_1153.jpg

IMG_5555.jpg

Touris03092011990_sold.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Bilen går for 85k ved handel før vinteren.

Har brukt bilen noen turer i det siste og funnet noen småfeil. Det lekker inn vann forran på gulvet på førersiden ved vask/regnvær. Dette fører til at lyset i speedo kun fungerer med lysbryteren i parklysposisjon. Lysene kom tilbake etter at bilen hadde stått en uke i garasje med en luftavfukter inni. Men det er altså en vannlekkasje som må finnes ut av.

Ellers er det litt vibrasjoner forran ved bremsing etter at jeg monterte nye bremseklosser forran. Jeg vil tro at det kommer av rester fra de gamle klossene som ble smeltet utover skivene på ringen.

Kan evt ta rimelig e46 diesel som delbetaling. Da står innbytteprisen på e30en til 100k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Når er det vinter? Har du dyr leie i vinter? 5800,- i mnd ca? :P

Vinteren begynner når det er snø på bakken. Har satt prisen lav fordi huset (og garasjen som bilen lagres i) er til salgs. Derfor vil jeg helst bli kvitt bilen fort for å slippe å flytte bilen til lagring på vinterstid.

Når snøen forsvinner igjen er det ikke lenger noe problem og pengebehovet vil nok være mindre da, derfor selger den den ikke til gi bort pris når ny sesong begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...