osingen Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Som emnet sier, ulyd fra motor. Den er lettest å høre ved tomgang og følger turtallet. Kan beskrives som "bankende" og høres best foran bilen, ikke så mye inni. Det høres ut som den kommer fra fremre eksosmanifold eller AC-kompressor. Det tar 3-6 sek etter oppstart før lyden kan høres. Lyden oppstod etter gul oljelampe skrudde seg på for lavt oljenivå, jeg skulle til flyplassen og hadde veldig dårlig tid, derfor kjøpte jeg fullsyntetisk Shell-olje på nærmeste bensinstasjon. Bilen ble deretter kjørt ca. 40-50 km før den stod i 2 uker for så å bli kjørt ca. 15 km. Før de siste 15 km ble oljen peilet til maks nivå, etter de 15 km og lyden kom, ble oljen igjen peilet og da til minimum nivå. Etter 5 min er det lite endring på nivået, etter 30 min, viser den halvfull. Video av lyden Er det noen som har vert borti noe lignende eller har noen tips? Mangen takk
osingen Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Ingen som vet? Vurderer å hive på motorrens og ta oljebytte.
TheEspenK Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Hei osingen Uten at jeg vet eksakt, kan dere lide av det samme? viewtopic.php?f=1&t=232472
osingen Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Nja, den virket litt annerledes, som om den slår litt raskere enn min. Tror ikke det er vakuumpumpen slik det virker som der.
Hanpasha Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Jeg hadde samme lyd på m43 motor, og det var råde lager. :/
osingen Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Jeg har jo m52tub20 motor då, og det høres ikke ut som noe lager. Men takk for innspillet.
Hanpasha Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Jeg vet hva du har:) men jeg hadde samme symptomer på bilen min, som du har nevnte der oppe:)
osingen Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Ja, men det virker ikke som det er et lager som er gåent. Vil ikke ulyden bli verre fort? Den er knapt hørbar inne i bilen.
Hanpasha Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Lyden på bilen min ble værre etter at jeg har kjørte den 25mil men det kan være hva som helst... Det er ikke akkurat det samma motor, men du kan høre hvordan høres ut når det er Rådebank
CrZyWiz Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Er ikke noe du fjerner med oljeskifte og rens værtfall...
osingen Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 Hmmm, ut med med motor og demontere da? Det er vel ikke mulig å komme til ellers, blir litt arbeid ja.
Lars89 Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Hadde dønn lik lyd i min. Var tennplugg på syl. 1 som hadde skrudd seg opp et par runder. De andre var også løse. Høres ut som du har andre ting å stri med også, men er verdt å sjekke.
beyeren Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Hadde også likt problem som karen oppforbi. Kjørte med det en stund til bilen ikke ville svive på alle sylinderene. Det viste seg bare og være at gjengene til plugghull nr 4 var sprengt og til slutt ødelagt coilen så en ny plugg, coil og helicoil for å reparere gjengene var den go som ny:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå