Gå til innhold

Min svarte E30 M3


 Share

Anbefalte innlegg

I fjor høst bytta jeg bort den røde M5 en min mot en svart E30 M3, bilen var i fin stand men diverse begynte å bli litt slitent. Etter mye tid og penger i vinter har bilen vil jeg selv si blitt ganske så bra nå, var på Gatebil utstillingen i helgen og folk elsker bilen. Veldig morro :D
Slenger ut noen bilder så får dere bedømme selv ;) Har dessverre ikke noen bilder innenfra, men er så godt som 100% inni :)

Litt info om bilen og hva som er gjort:

Bilen er en orginal E30 M3 1989 mod, rulla knapt 180 000 km
Har vært på flere BMW verksteder og de er overaska over mengden utstyr på bilen, kan nevne varme i stoler, lys i speilet, cruisekontroll, brykter i midtkonsolen ( K, N og S) ikke helt sikker enda på om dette er oppsett på motor eller understell, noen som vet? Flere som sier at denne kontroll / bryteren er veldig sjelden på disse bilene.... Har også bakvinduer som jeg kan åpne i bakkant ;)

- Evo leppe med carbon leppe
- Carbon inntak i frontfangeren
- Mørke blinklysglass foran
- Sorte DE lykter
- Mangla alle 4 dekslene i fangeren så disse ble kjøpt nye og lakkert
- Carbon luftinntak i fangeren istedenfor tåkelys
- Chrome nyrer
- Carbon emblemer på panser og bakluke
- Opplakert vindusviskere og rille dekslene mellom panseret og frontruta
- Proff soting hele veien fram
- Carbon DTM speil
- Strøkent sort skinninteriør (nyopptrukkede stoler, baksete og dørtrekk)
- Nytt M - tech 2 ratt
- Ny girkule og mansjett
- Nye matter i coupen og i bagasjerommet
- Nye "lommer" på dørtrekke + masse annet nytt inni bilen (100 % inni)
- Nytt vindu på førerdøra pga innbrudsforsøk + list og gummipakning
- Polert tårnstag + MANGE timer med gnukking og vasking i motorrom slik at det skulle bli reint og pent
- Proff lakert innsug og toppdeksel
- Mørke sideblinklys
- "BMW MOTORSPORT" dørhåntaker
- Nye dempere og HR fjærer
- Startech baklamper
- Eisenmann effektanlegg hele veien med race katalysator
- Sport Evo vinge med carbon flipp
- Alle høytalere i bilen er kjøpt nye, også kjøpt nye orginale BMW diskanter som sitter i dørene
- Skal denne uken kjøpe en forsterker og en sub som blir kobla opp i nærmeste framtid

- I påsken kjøpte jeg Work felgene som S:M:G her på forumet hadde, felgene ble for store på bilen og skal nå selges hvis noen skulle være interisert i dem (8.5 et 20 og 10 et 10 / 18 tom)

- Kjøpte derfor strøkne OZ Futura for en drøy uke siden av E28fredrik her på forumet. 8.5 og 9.5 / 17 med lavt innpress. Polerte kanter med gullbolter og senter lakert i en VW gråfarge :)


Gamle M5 en.....

ngaxx89atc55qmvwyqyp.jpg

Så av nye grom børsa :D

5grusszlxxv2xbux28qq.jpg

8itxuvx9arahqwui4aln.jpg

cdnrutn3h3ak1p5vjyr9.jpg

26ccz6f4zfr3l83i56la.jpg

scu07b3q91rfz2jhuzx2.jpg

niecru8rmr0mwzudug16.jpg

4o3obn5kwwqwxxhi4f5e.jpg

zz3mq2de1iukhmxpni5k.jpg



Har også lakert og holdt på litt i motorrommet :)

5s1ro6v2k03ib35ypcir.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den bryteren du snakker om er for å justere EDC demperne, men etter høyden på bilen er jeg redd det ikke er EDC dempere på denne nå?

Har vært det jeg har trudd da ja.... nei, ingen EDC dempere her, men ser at bokstavene endrer seg hvis jeg skrur på bryteren så hadde nok funka om jeg hadde hatt de riktige demperne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig strøken ut den kjerra di gitt, veldig gjennomført bil! :applause:

Stussa litt på frontfangeren din, da den mangler "spor" til sport evo stripene på hjørnet. Er det sparklet igjen eller er det en annen type fanger??

Jeg stod bak deg og litt til høyre på utstillingen der på lørdagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange positive tilbakemeldinger :) Alltid hyggelig det ;)

Evenol - Har faktisk ikke lagt merke til det med sideblinkene, men da du sier der.... De sitter vel kanskje litt høyt?

Kristian - Oppdatert første post nå :)

Henrik.. - Var veldig mange som tok bilder da jeg kjørte fra gocart bana og til depoet, ble også stoppe flere ganger fordi folk skulle ta bilde :) Vet ikke helt når du så meg, men kjørte fra gocarten til depoet i halv 6 tiden, dro ikke fra rudskogen før i 9 tiden... Hadde vært morsomt med bilder ja ;)

Tzunami - Takk :D Du vet også godt hva jeg mener om din, helrått :) Cruisa sammen ned til Rudskogen og det var veldig morsomt og kjøre sammen med en annen så rå BMW ;)

Rayen - Ja, har ikke lagt ut noe om denne bilen så var ikek så godt å vite ;) Ville liksom gjøre den ferdig på en mte før jeg tok den ut i offentligheten :) Salg, ikke tenkt så mye på det nei. Men som du sa selv på rudskogen i fjor, alt selges hvis prisen er bra nok ;)

RS - Heggem - Felgene er bra de ja, tusen takk ;) Fargen er jeg ikke sikker på, forrige eier av felgene sa han hadde levert senterne til et lakkverksted og gitt dem beskjed om å lakke dem i første gråfarge som de skulle lakkere noe annet. Det eneste jeg vet er at det er en av de nyere VW fargene :)

e30 tic - Nei, prisen på de er vel noe hinsides.... Sjekka prisen på dempere til E34 M5 en gang, og det var vel nesten 10 per bein :shock:

///Thomas - Var bortpå og så på bilen din også, legger veldig merke til BMW er og spesielt M - bilene :) Elsker den rødfargen på M3, bilen din så også veldig strøken ut :) Fangeren er jeg ikke sikker på, men var flere som kommenterte akkurat det i helgen og vi kom vel fram til at den er sparkla :) Syntes faktisk selv at det er ganske pent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...