Gå til innhold

Min 95' 728iA E38 Low'N'Slow


Bmdobbeltv
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en 728ia E38 95' Shadowline, Svart skinn, sota baklykter, Gs felger 8.5/9.5x19", Us-modul og ettermontert xenon :)

Litt feil på den: Må skifte ventiltetninger, Bakluke pga snøras og Tette rusthull i tanken.

Planer for den er: Nye felger i 20", senk, Chip, M50B25 innsug, Grenrør, Ny eksos og få i mer utstyr :)

Bestilt nye bremser rundt om, Fjørbenstag, grøftelys, Gule xenonpærer i nær og fjern og lokk til Hengerfeste.

Har ikke lappen ennå, så blir mest skruing for tida:D

jx997r5urzoebygvtxnq.jpg

fj7klm3xp8rmjumzjejk.jpg

5hpdptidovasvtjlqqk3.jpg

3tevbj90m7qwoiwedbt0.jpg

9od122exx0ly1psd1m8f.jpg

ea6mz65qyg31mb8rsn7m.jpg

1u333y9v3pvewnnx1csw.jpg

epjb52pf38rv8qgw366f.jpg

k0novi24ivefiturj8a8.jpg

VIN WBAGE21040DJ31755

Type code GE21

Type 728I (EUR)

E series E38 ()

Series 7

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M52

Displacement 2.80

Power 142

Drive HECK

Transmission AUT

Colour SCHWARZ 2 (668)

Upholstery STOFF FLOCKVELOURS/ANTHRAZIT (B6AT)

Prod.date 1995-11-17

Description (EPC)

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S278A LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG BMW light alloy wheel BMW styling

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim

S464A SKISACK Ski bag

S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gratulerer med billig bil. men billig e38 blir vell ikke billig uansett hehe :P

om du har behov for å låse den i 1.gir så har du kjøpt deg feil bil ; ) da er 3/5 serie med manuell mer aktuelt gitt. du får ikke låst den i gir med steptronic heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med billig bil. men billig e38 blir vell ikke billig uansett hehe :P

om du har behov for å låse den i 1.gir så har du kjøpt deg feil bil ; ) da er 3/5 serie med manuell mer aktuelt gitt. du får ikke låst den i gir med steptronic heller

Takk, Nei det blir det nok ikke :D

Skjønner det, har andre biler for å leke men :)

Så den girer uansett om man setter den i 1'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den girer opp når man kommer på mot sperra uansett gir med steptronic og ja. dette er nok for å skåne motor / drivverk. kickdown fungerer også mår man bruker steptronic mener jeg å huske. bruker aldri steptronicen jeg, syns det er noe tull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har fått tak i en komplett Bmw 750 fra sverige nå:) Alt funker og sånt, men ikke papirer på den..

Noen som har bytta motor fra 728-750?

Er ikke så stress å bytte motor, men lyst på mere utstyr:)

Åssen er det å bytte setene? det er el-seter med memory og sånt på 750'n.. Må jeg bytte ledningsnett?

Sitter den lille navien på den også, hva må gjøres for å få den til å fungere?

Noe annet jeg burde bytte over? :P

Ellers så har jeg tatt eu-kontroll på den. Fikk feil på bremserist foran, venstre bærearm nedre foran, et lite bremserør bak, og knekte fjører bak..

Har jo kjøpt nye bremser rundt om, bærearmen bestiller jeg imorgen, Powerflex-kit er innkjøpt, Bremserøret er laget og byttet og coilovers er er bestilt (Valgte det dyreste fra lowtec) :)

Er ikke så hast med alt, for har jo ikke lappen så gjør ikke noe om jeg bruker litt tid på den :D

Vurdert å sandblåse hele understellet å lakke det også, får se hva jeg gjør :P

Har også kjøpt M50B25 innsug, fjørbenstag også kjøpte jeg nye innsugsslanger å gjorde så det åpne filteret sitter nede ved lykta ( der kaldlufta kommer inn), Fikk MYE tøffere lyd enn å ha det åpne filteret rett på Lmm'n :))

Også har jeg snakket litt med Fekzen som skulle fikse litt med hjernen på bilen. Chippe den, flytta sperra litt og bytte sperre til den "Harde" :P Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i en komplett Bmw 750 fra sverige nå:) Alt funker og sånt, men ikke papirer på den..

Vet ikke om dette er rette bilen å kjøpe, selv om den er aldri så billig. Når du skal godkjenne ombyggingen (og det skal du vel?), så vil du mest sannsynlig bedt om å fremvise kvitteringer/papirer på/fra donorbil... Og da er det litt dumt å stå med "billig" ferdig ombygget bil som ikke Biltrangsynet vil godkjenne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den for "Hele" 5000sek, så tror det lønner seg :L

Tenkte å skifte over Alt, men har nok av prosjekter egentlig.. Har ikke lyst til å dra det så langt med den her :)

Er det ikke ett helvette å godkjenne den?

Har fått tak i en komplett Bmw 750 fra sverige nå:) Alt funker og sånt, men ikke papirer på den..

Vet ikke om dette er rette bilen å kjøpe, selv om den er aldri så billig. Når du skal godkjenne ombyggingen (og det skal du vel?), så vil du mest sannsynlig bedt om å fremvise kvitteringer/papirer på/fra donorbil... Og da er det litt dumt å stå med "billig" ferdig ombygget bil som ikke Biltrangsynet vil godkjenne....

Hjelper ikke om du så betaler kun en krone for den egentlig, hvis du ikke kan fremvise kvitteringer og tollpapirer/betalt moms på en svensk bil.

Og at du vil bygge om fra 728 til 750 i en brenning, det vil nok bli litt mere jobb enn du gjerne tror. Det er nok litt arbeid allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...