Gå til innhold

dekktrykk utover standard dekkprofil og dimensjon


blckwtr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, det gjelder e61 2008 stasjonsvogn, som jeg nå har satt på dimensjon foran 245/35 19 og bak 275/30 19... de som satte dekkene på bilen sa jeg kunne bruke standard dekktrykk, men foran ser det ut som det er veldig lite luft i dekkene... jeg har nå 2,5 foran og 3,0 bak... likeså syns jeg bilen er tung å styre... jeg fikk sågar opp advarsel om dekktrykk når jeg skulle kjøre, hadde da riktignok kjørt 12 mil...

Til info så stod det 245 18 på vinter, likt foran og bak, ergo lik rullediameter, og jeg hadde ikke nullstilt dekktrykket etter omlegging...

Noen som har noen ide om hvilket trykk jeg skal bruke eller om det er riktig slik det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vertfall hatt mer luft i, jeg har 235/40-18" forran på min, og jeg har 3 bar, da jeg prøvde med 2,8 syns jeg den spora fælt.

Jeg prøvde med 2,8 bak også, der har jeg 275/35-18" men kjører på 3.2 der, ligger litt under maks trykk på dekket. :) Har ikke merket betydelig slitasje på midten av dekket heller, etter ca 5000 km med samme trykk. :)

Du må nesten bare prøve litt og se, jeg har drevet og målt, og jeg tror jeg har funnet det idielle trykket, vertfall bak. Fremme må jeg prøve litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det hørtes litt lavt ut. Kjører selv 235/40-18 foran og har der ca 2.7 og 265/35-18 bak og kjører der på ca 3.0. KJører på Nokian Z G2 og anbefalinga fra Nokian på de dekka er fra 2.6-3.1 avhengig av type bil og sporing etc.

Så jeg ville nok gått opp ihvertfall foran, kanskje til 2.8 å se hvordan det føles og så prøve deg fram litt. Ha gjerne en slik dekkslitasjemåler og følg litt med utover sommeren for det er kjipt å slite midten på dekka pga for mye luft også for det har nemlig jeg gjort med et sett dyre Yokohama bakhjul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...