Gå til innhold

Ettermontere rattvarme F11


mtellnes
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ettermontere rattvarme for F11?

Evt. hvor omfattende vil dette være?

Vil det bli kostbart?

Har forstått det slik at rattet må byttes, og bare det koster ca. 9000 kr

Men vil det også medføre masse vedr. ledningsnett, bryter, bryter-innfesting, rele/annen elektronikk, software-oppgradering, plastpanel osv?

Det dreier seg om BMW F11 525DAT (2011, 6. syl) med Msport-ratt og girvelgere (Sportsautomat).

(Ikke Lane Warning i ratt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv nevner vil delene bli dyre, men det går sikkert å finne et billigere ratt på ebay. Airbag kan su sikkert bruke på nytt om du kjøper et ratt tilsvarende det du har.

Det er mulig du må bytte innfatningen til rattstamme da knappen for varme i ratt er flyttet ned på rattstammen. (tror jeg).

Ingen ting er umulig, og det er sikkert noen som har gjort det før. Ta det som en utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert rattvarme i min E60 og dette krevde følgende: Ratt med varmeelement, ny slepering, ny varme/rattjusteringsbryter og koding.

Er rattjusteringsknapp og varmeknapp i samme bryter-enhet?

Må man ikke også ha nytt "rattstamme-deksel", med "hull" til varme-knappen?

Hvor lang tid tror du et BMW-verksted vil bruke på jobben?

Tar de mye betalt for koding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et BMW-verksted vil nok ikke gjøre en slik jobb, da det mest sannsynlig "ikke er mulig". Om de mot all formodning ville gjort det, ville nok tusenlappene fort fått ben å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert rattvarme i min E60 og dette krevde følgende: Ratt med varmeelement, ny slepering, ny varme/rattjusteringsbryter og koding.

Er rattjusteringsknapp og varmeknapp i samme bryter-enhet?

Må man ikke også ha nytt "rattstamme-deksel", med "hull" til varme-knappen?

Hvor lang tid tror du et BMW-verksted vil bruke på jobben?

Tar de mye betalt for koding?

Både rattjusteringsbryter og varmeknappen sitter i samme enhet. Det skal derfor ikke være nødvendig å bytte ut dekselet du allerede har - med mindre du ikke har elektrisk rattjustering. Hva BMW tar for dette vet jeg ikke, men det beste ville vært å reise innom din lokale forhandler..

44615.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert rattvarme i min E60 og dette krevde følgende: Ratt med varmeelement, ny slepering, ny varme/rattjusteringsbryter og koding.

Er rattjusteringsknapp og varmeknapp i samme bryter-enhet?

Må man ikke også ha nytt "rattstamme-deksel", med "hull" til varme-knappen?

Hvor lang tid tror du et BMW-verksted vil bruke på jobben?

Tar de mye betalt for koding?

Både rattjusteringsbryter og varmeknappen sitter i samme enhet. Det skal derfor ikke være nødvendig å bytte ut dekselet du allerede har - med mindre du ikke har elektrisk rattjustering. Hva BMW tar for dette vet jeg ikke, men det beste ville vært å reise innom din lokale forhandler..

[ Bilde ]

Supert svar!

Vil det være nødvendig å legge opp/koble til ekstra ledninger, sikring osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...