awt Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Man får nytt skiltnummer om man mister eller blir frastjålet et eller flere skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 regn med 4-5 dagers ventetid før skiltene kommer, du får IKKE samme reg nr heller Dette kan ikke være riktig. Jeg bestilte jo nye skilter fra veivesenet da de gamle ble makulert å fikk samme reg nr, bare i alleminiums plater istede for stål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Det er forskjell på å makulere skilter, og å stjele.. Grunnen til at du får nye er fordi de gamle kan bli brukt av de som stjal de, til å få bomregning, bøter i fotoboks osv.. That's why. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Det er forskjell på å makulere skilter, og å stjele.. Grunnen til at du får nye er fordi de gamle kan bli brukt av de som stjal de, til å få bomregning, bøter i fotoboks osv.. That's why. Han tenkte vel mer tiden det tar å få nye skilter. Håper ikke 4-5 dager stemmer da en skrev til meg at jeg vil få nye på mandag om jeg får ordnet alt med anmeldelse osv. Er vel ikke krise at jeg ikke har anmeldt det enda? Politiet vet om det da jeg har informert de på 028000 magicbeans reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 ahaa, leste litt fort jeg:p Jeg ville vel anmeldt det asap, så er du sikker på at det er gjort, om det skulle ramle inn bøter osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Tar det i morgen... buss inn til byn no? Nei takk, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 om du mister 1 skilt så får du ikke nytt nr, men om begge er borte så får du nytt nr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Jeg mistet ett skilt og fikk velge meg nytt nummer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 om du mister 1 skilt så får du ikke nytt nr, men om begge er borte så får du nytt nr Fra vegvesen.no: Tap av kjennemerke Har du tapt eller blitt frastjålet kjennemerket, må dette meldes til politiet. Ta så med utfylt tapsmeldingsskjema , attestert av politiet, og vognkort del 2 til en trafikkstasjon for å få kjøpt nye kjennemerker, med ny tegnkombinasjon. Det er ikke mulig å få den samme tegnkombinasjonen etter at et kjennemerke er meldt tapt eller stjålet. Det koster per i dag 120-140 kroner for ett sett til personbil. Dette gjelder også når bare ett av to kjennemerker er tapt eller stjålet. I disse tilfellene skal det andre kjennemerke leveres inn til en trafikkstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErsinM5touring Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Spør her, åssen skilter får man, får man de som er nå med N, eller kan man også få tak i de gamle skiltypene fra før 2001? Hørt noe blanda rykter om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Spør her, åssen skilter får man, får man de som er nå med N, eller kan man også få tak i de gamle skiltypene fra før 2001? Hørt noe blanda rykter om dette. Såfremt bilen ikke er veteran må man bruke de nye skiltene. Hvis bilen er veteran kan man kjøpe fra f.eks. Lator skiltfabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErsinM5touring Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Jaha ok, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Jævla kjipt om man har en bil med et kult nr, eller på noen annen måte liker godt det man har. Så mister man et eller noen rapper de, så må man få det som sist ligger der å det ser plutselig ut som man har import bil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet August 1, 2012 Forfatter Share Skrevet August 1, 2012 Da fikk jeg telefon fra politiet. Skiltene ble funnet på en bil på frekhaug. Selfølgelig etter jeg har ordnet med nye skilter, nytt vognkort, bompengeringen, forsikringsselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 makulere dem gamle da. bra dem fant og ga beskjed hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå