Gå til innhold

M50 uten kompresjon.


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Vi driver nå med en annen 525ix vi har. Denne har ingen kompresjon.

Registerkjede, kammer og stempler flytter (såvidt vi kan forstå) fint på seg når vi drar den på starteren, men

ingen kompresjon finnes. Ingen ulyder. Hva kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første jeg tenker er vel stempelringer, eller gåen toppakning.. Virker litt rart at alle stempelringer skulle ryke på en gang, eller at toppakningen har blåst ut på alle sylindere. :?: Skulle vel også lagd litt ulyder hvis stempelringene var game over.. Er det ingen kompresjon på noen sylindere? Ingen fiselyder rundt toppen heller? Hvis du prøver å dra den på veiva med skralle er det kanskje litt lettere å høre ulyder, enn hvis du drar den på starter?

- Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke hører no rasling eller noen fiselyd rundt blokk/topp, skru av ventildeksel og sjekk at alt er i orden der; ventiler, løftere(hydrauliske), fjærer, kammer, kjede. Hvis kamkjede er røket/hoppet av og/eller ventilene ikke lukker/er ødelagt vil du jo heller ikke få noe komp. Har du hatt gang på motoren? Eller var den død når du kjøpte den?

- Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var død da den ble kjøpt. Fikk beskjed om at det kunne være registerras, men det er det altså ikke. Har hatt av toppdekselet. Registerkjede går rundt som det skal, og kammene går fint rundt. Men om ventilene lukker vet jeg jo ikke. Er det da det vil komme fiselyd, dersom ventilen(e) ikke lukker? Ser ikke selve ventilene ved bare å ha av toppdekselet. Er det noe mer det går an å demontere, uten å skru av innsuget og hele toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags indikasjoner har du på at det er dårlig kompresjon? Bludrer motoren når du prøver å dra den på starteren? Er oljen fin? Majonesaktig?

Første bud er å dreie rundt motor uten tennplugger for hånd og sjekke at den dreier fritt.

Deretter ta en kompresjonstest. Da finner du ut hvor landet ligger.

Du kan også sjekke at den står i TDC med en liten flattrekker gjennom plugghølet og notere kamlobeposisjon.

Normalt så starter en motor med bøttelav kompresjon, den harkler seg i gang.

Jeg tror dette er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...