Gå til innhold

Forslag ny "bane felg" GS skal vi lage eller ikke ?


Morgan GS
 Share

Anbefalte innlegg

hva er poenge med og lage bane felg vis ikke den er lettere blir bare vanlig felg vis ikke. kan jo like godt kjøpe en annen felg og sette på bane hjul.

Og hva er poenget med å sette spoiler på bilen hvis man ikke bruker den på bane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenge med og lage bane felg vis ikke den er lettere blir bare vanlig felg vis ikke. kan jo like godt kjøpe en annen felg og sette på bane hjul.

Helt enig, bedre med noe feite kanthjul da, enn tunge liksom-OZ :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenge med og lage bane felg vis ikke den er lettere blir bare vanlig felg vis ikke. kan jo like godt kjøpe en annen felg og sette på bane hjul.

Helt enig, bedre med noe feite kanthjul da, enn tunge liksom-OZ :lol:

helt enig som jeg sko svart på min egen kommentar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først handle banehjul, så må man ta inn over seg at vekt er ett tema. Så målgruppen for denne felgen må være veldig snever. Er mye annet å velge i. Ser at 17" på 4 bolt er tema, men nå kjører man ikke lavprofil på banedekkene heller. Jeg forstår ikke poenget med felgene. GS bildeler, finn på noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så målgruppen for denne felgen må være veldig snever. Er mye annet å velge i.

Er da en hel haug som monterer masse banerelaterte greier uten å noen gang ha tenkt seg ut på en bane. Biler med enorm stereo og bur f.eks.. Litt som å se sitte med potetgullbollen og se gullrekka i sykkelshorts.

Vekt, kvalitet og plass til bremser er vel det som teller på en banefelg.. målgruppen for denne felgen blir vel som alle andre normale felger - de som bryr seg om utseendet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenge med og lage bane felg vis ikke den er lettere blir bare vanlig felg vis ikke. kan jo like godt kjøpe en annen felg og sette på bane hjul.

Helt enig, bedre med noe feite kanthjul da, enn tunge liksom-OZ :lol:

Det syns jeg er ganske snevert tenkt.. Jeg feks syns felger med såkalt kant er kjipt, nesten like ille som dekkstrekk. Og det er latterlig det..

Men, fremdeles utfra mine erfaringer og smak, feks Lancia Integrale og div andre skikkelig råe "banebiler" brukte disse felgene back in the days.

Jeg går ut fra at brorparten av kundene til GS, og de fleste andre som selger "styling" bruker bilen til og fra jobb/skole osv og kjøper karbonpanser, spoilerer osv osv for å se kulere ut, ikke for å sette ny banerekord..

Og nettop derfor syns jeg den nye felgdesignen er grom, samtidig som jeg er i tvil pga at dagens bilungdom neppe husker rallybilene fra det glade 80tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe tøft design, men jeg ville nok trolig droppet tekst med R36 (event. R30). Tror det vil snevre inn for potensielle kjøpere..

Har veldig lyst til å prøve et sånt sett på min lave E39! Helst i 10x18" hele veien rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikael . : logoer er tenk og legge med løst så man selv setter på om man vil det . :)

Ang vekt , nå er det ikke nevnt noen vekt på disse det heletatt enda da... så det vet vi først når formen event er laget

Men så klart om vi fikk laget superlette felger så går nok prisen til himmels også men tanke på hva dem blir laget av.

De fleste av oss der ute som skal en tur på bane og kjøre legger normalt ikke ut en formue på en felg dem skal bruke på bane , pga lettere og ødelegge osv ..

ser jo ofte mange komme i grommfelger men , bytter da dem skal ut :P

Men uansett kjekt med alle tilbakemelinger fra dere :)

så skriv på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenge med og lage bane felg vis ikke den er lettere blir bare vanlig felg vis ikke. kan jo like godt kjøpe en annen felg og sette på bane hjul.

Helt enig, bedre med noe feite kanthjul da, enn tunge liksom-OZ :lol:

Det syns jeg er ganske snevert tenkt.. Jeg feks syns felger med såkalt kant er kjipt, nesten like ille som dekkstrekk. Og det er latterlig det..

Men, fremdeles utfra mine erfaringer og smak, feks Lancia Integrale og div andre skikkelig råe "banebiler" brukte disse felgene back in the days.

Jeg går ut fra at brorparten av kundene til GS, og de fleste andre som selger "styling" bruker bilen til og fra jobb/skole osv og kjøper karbonpanser, spoilerer osv osv for å se kulere ut, ikke for å sette ny banerekord..

Og nettop derfor syns jeg den nye felgdesignen er grom, samtidig som jeg er i tvil pga at dagens bilungdom neppe husker rallybilene fra det glade 80tall.

Lancia Delta S4 og Integrale evo brukte jo disse, bare originale men med mye dekk. Og ja husker gruppe B rally meget godt. Det var good old times hvor flest hester og minimalt med sikkerhet var tingen.

Syntes det ikke er noe kult med at GS først lager kopi felger, enn å bruke sitt eget hode og design til å lage noe eget, og vekten er ett stort tema her etter min mening. Hvorfor lage felger som alle forbinder med motorsport og løp, når ett stk felg fra GS veier mer enn 4 stk felger fra OZ ?

Nei, jeg kommer til å få for the real deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så målgruppen for denne felgen må være veldig snever. Er mye annet å velge i.

Er da en hel haug som monterer masse banerelaterte greier uten å noen gang ha tenkt seg ut på en bane. Biler med enorm stereo og bur f.eks.. Litt som å se sitte med potetgullbollen og se gullrekka i sykkelshorts.

Vekt, kvalitet og plass til bremser er vel det som teller på en banefelg.. målgruppen for denne felgen blir vel som alle andre normale felger - de som bryr seg om utseendet..?

:) plass til brems er jo en av grunnene til at vi ønsker og lage noe i denne sjangeren , samt vi gjør det vi kan for og få vekten ned på slikt design osv .

Inspirasjonen er hentet fra OZ gica men kopiert er den ikke ,... da må du se en gang til . kopier til OZ sin org finner man masse av der ute .

våres tegning har 6 eiker mindre, senter med helt annen kuving og inside med luftstyring som også er annderledes en OZ.

men at den kan minne om en OZ det forstår jeg men tror ikke kopimaskinen hadde kommet ut med denne om du slengte en org felg oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra syns jeg,så folk kan unne seg noen tøffe bane type felger uten å bruke hele lønninga.Å er vekta probleme,kjøper man andre,til en helt annen pris.

Det jeg er mest skeptisk på,er kvaliteten.Ikke så morro hvis dem holder 1 år også begynner å flasse,men skjønner at det skal koste minst mulig å lage å prisen skal holdes lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...