Daniel.B Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Prøver å få hornet i min E34 til å fungere som det skal, men sliter litt. Forrige eier hadde montert ett knøttlite Sparco ratt og driti i hornet. Så jeg tok et orginalratt fra delebilen for å bruke det, men det er ikke jording der man skrur på rattet. Målte i delebilen og der var det 12 volt. Bildet under er bruksbilen: Rundt så har jeg 12 volt. Denne stod i bilen istedenfor den hvite tappen som er rett til venstre for multimeteret, men byttet den ut da jeg ikke skjønte hva den var der for. Så hva skal jeg gjøre? Hvorfor er det ikke jording det ene stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet August 4, 2012 Forfatter Share Skrevet August 4, 2012 Noen som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 En mulighet å bare legge opp en ledning fra der du har jord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet August 4, 2012 Forfatter Share Skrevet August 4, 2012 Njaae. Har sett litt, men virker ikke slik. Kan vel sjekke grundigere. Er da rart siden det er 12 V på samma plassen i en annen bil jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet August 8, 2012 Forfatter Share Skrevet August 8, 2012 Noen med innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet August 14, 2012 Forfatter Share Skrevet August 14, 2012 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 14, 2012 Share Skrevet August 14, 2012 Regner med den røde pinnen står i et jordingspunkt. Sett multimeteret i diodetest og mål fra jordpunktet til sylinderen i midten. Piper den da har du jordforbindelse. Om ikke må du søke deg bakover i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet August 14, 2012 Forfatter Share Skrevet August 14, 2012 Takk for svar. Prøvde det du sa, men med dårlig resultat. Får vel se litt lenger innover om jeg finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Har ikke funnet ut av dette enda. Fulgte rattstammen lenger ned, men var ikke no der. Noen som har sett den kontakta jeg tok av før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet September 17, 2012 Forfatter Share Skrevet September 17, 2012 Løste dette ved å legge en ledning fra nedre del av rattstammen til øvre del. Bare i den "hardykoblinga" mellom to muttre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 (endret) Vet dette er en gammel tråd, men en liten shoutout til trådstarter for at han fant problemet. Gjett om jeg røska meg mye i håret før jeg fant denna tråden. Hadde nøyaktig samme problem på min E34. Jord på samme plass, og dødt på samme plass som trådstarter. Å ta ei ledning mellom 2 muttre på hardykoblinga, ene muttra tilhørte øvre rattstamme, og andre muttra tilhørte nedre rattstamme (som hadde jord), så er problemet løst Nå har jeg både horn og airbag igjen, så tusen takk. Endret November 23, 2017 av Nyheim And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå