Gå til innhold

BMW 5-Serie M-Sport er levert


 Share

Anbefalte innlegg

Fikk nylig levert min nye 5 Serie. Byttet felger på den til 20" orginale BMW felger, som egentlig tilhører M550 X-Drive, også grillen tilhører vel egentlig den bilen (?)

Er selv meget fornøyd! 8)

Var inne på tanken om sort grill, men etter litt grubbling kom min smak fram til at det blir litt for mye "To Fast To Furious" - aktig og kontrastene i front ble litt for meget. Er krom på siden av bilen og på håndtakene, så noe annet krom er det jo også. Så iaffall nå ser det ut til at den grillen blir stående på :)

v4vxbqbkti6pbsm8lo3p.jpg

l31bxa28pn50arymprx1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen! :)

Jo takk for det! Får ta flere bilder i mørket når jeg kommer fra sjøen.

Bilen i seg selv er en 520d m/sportsautomat. Giring på ratt, lite brukt, men litt morro å ha! Så litt på bil med større motor, men etter å ha testprøvd en med samme motor, sa jeg meg fornøyd. Den gikk godt nok til å bare være en cruiser. I tillegg kostet de større maskinene så veldig mye mer, så da brukte jeg heller penga på ekstrautstyr :)

Må si meg veldig fornøyd med komforten i bilen, selv med M-sport understell og 20" felger. En drøm og kjøre! Ikke hard, men kompakt og fin over humper og andre ulumskheter i veien.

mbovuci0nm3xj5tefqo5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Ja vare litt om og men om jeg skulle beholde de orginale 19" M-sport eller oppgradere litt. Men etter å ha sett bilder av en 550d x-drive fra Genêva, ble jeg bare hektet å måtte finne pris og muligheten for at de passet på en 520d også. Heldigvis gjorde de dette, men prisen var jo også deretter. Etter en del pruting, bytting av vinterdekk og bestilling av 20" dekk separat fra en annen forhandler, endte prisen opp på noe veldig veldig akseptabelt, og da var det ikke tvil ;) Tok to og en halv måned å snekre bilen sammen på papir, og få den på veien, men det var verdt hver krone! Lever bare èn gang, ikke vits å gå i grava med masse penger på bok! St.Peter i porten av himmelriket tar ikke Visakort uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil! Behold grillen slik den, og hjulene passet jo ypperlig, men det var vel ingen stor overraskelse :) Hva slags vinterdekk/felg kjører du til denne bilen? Skal hente en hvit M550dX som ser svært lik ut din, og med samme felger og også i sedan på torsdagen som kommer, men har enda ikke funnet ut hva slags vinterhjul vi skal sette på bilen.. Man må vel ha noe som ikke blir altfor "smått" kontra sommerhjulene.. Dog må jeg likevel innrømme at jeg så en 550iX i Trondheim i vinter på M-pakke 18", og det så faktisk ikke smått ut på den bilen i det hele tatt.. Svært overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! Det var jo litt morro å høre. Ja felga er henta fra M550xd. Hva for en grill skal det stå på? Jeg planlegger å bruke 19" orginale M-sport felger på vinterstid. De er jo på en måte noe lik disse 20" felga, men ikke like mørk og "robust" i forhold. Skal prøve å sette på 255/40/19 både fremme og bak. Selv om den ble levert med 275/35/19 bak og 245/40/19 foran. Har du noe bilde av din maskin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! Det var jo litt morro å høre. Ja felga er henta fra M550xd. Hva for en grill skal det stå på? Jeg planlegger å bruke 19" orginale M-sport felger på vinterstid. De er jo på en måte noe lik disse 20" felga, men ikke like mørk og "robust" i forhold. Skal prøve å sette på 255/40/19 både fremme og bak. Selv om den ble levert med 275/35/19 bak og 245/40/19 foran. Har du noe bilde av din maskin? :)

Mente du skulle beholde grillen slik du har den nå, altså slik den fremstår på bildet :) Altså ikke gjør grillen sort, som du var inne på tanken på! Har nok ingen bilder av bilen enda, da vi skal hente den på torsdag! Den er på vei med båten fra Tyskland nå. Vurderte å kjøre de samme felgene som du snakker om også på vinterhjulene, 19" er mer enn stort nok med tanke på alle "slagene" hjulene utsettes for på vinterstid, greit med litt gummi også :) Tror den dekkdimensjonen du nevner skal passe bra, har selv kjørt med både 245 på en 09 A4 som vi har, samt 275 på en Q7 vi hadde, det flyter litt på slaps o.l., men slik må det nok bare bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...