Gå til innhold

PDC Ryggesensor


randers
 Share

Anbefalte innlegg

Vil normalt også pipe sammenhengende om en av sensorene er defekt. Skulle tro det samme skjedde ved defekt styreenhet, evt. at det ikke kom tikking/summing fra sensorene. Kan det være høyttaleren som er defekt/koblet fra? sitter i dekselet litt til venstre for rattstammen, på undersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp montert pdc bak på e39, og får det ikke helt til å fungere. Kjøpte det brukt på ebay for lenge siden men har ikke kommet meg til å montere det før nå, men det skulle være i orden i følge selgeren.

Når jeg setter bilen i revers bipper det i høyttaleren ca 1 gang i sekundet, korte bipp. Det forandrer seg ikke uansett om det er noe i nærheten av sensorene eller ikke, og ingenting vises i displayet under speedoen. Jeg hører og føler 3 av sensorene tikker, mens en er stille.

Jeg forstår det sånn at det skal pipe konstant en tid dersom en sensor er gåen. Det gjør det ikke og jeg trodde at systemet for øvrig hadde fungert eller gitt noe info i displayet selv om en sensor var gåen. Hva kan det være?

Jeg var teit og testet seff ikke systemet før alt var påmontert igjen, så det er surt å måtte demontere bakfangeren igjen for en sensor. Men er det sannsynlig at den er gåen når det ikke piper konstant? Kan den oppføre seg sånn dersom det er f.eks. ledningsbrudd ut til en føler i stedet for at selve føleren er gåen?

Nummer på pdc modulen er 66.21-6 904 023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal tikke i den. Vist ikke er den defekt. Da kobler hele systemet ut. :-)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Ok, men da skulle det også ha vært en sammenhengende piip i høyttaleren en tid, eller??

Du tar en diagnose, så vet du hvilken som er gåen, sensor eller PDC modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal tikke i den. Vist ikke er den defekt. Da kobler hele systemet ut. :-)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Ok, men da skulle det også ha vært en sammenhengende piip i høyttaleren en tid, eller??

Du tar en diagnose, så vet du hvilken som er gåen, sensor eller PDC modul.

Ja, det er sant tenkte ikke på at pdc'en også kommer med på diagnose, takk for påminnelsen, skal prøve det i morgen.

Edit:

Diagnose peker også mot den sensoren som ikke tikker. Har foreløpig ikke fått sjekket om det er selve sensoren eller om det er kablingen det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Byttet den sensoren som ga feilmelding på diagnose (og som ikke tikket). Nye sensoren tikker og feilmeldingen på sensoren er borte men det fungerer fortsatt ikke. Sitter igjen med feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, on

Når jeg derimot klippet ledningen til høyttaleren, får jeg feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, off

Så det virker som at feilmeldingen har noe med høyttaleren å gjøre.

Noen tips?

EDIT: Høyttaleren som fulgte med var ikke en original pdc høyttaler. Fikk tak i en pdc-høyttaler, og det fungerer nå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet den sensoren som ga feilmelding på diagnose (og som ikke tikket). Nye sensoren tikker og feilmeldingen på sensoren er borte men det fungerer fortsatt ikke. Sitter igjen med feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, on

Når jeg derimot klippet ledningen til høyttaleren, får jeg feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, off

Så det virker som at feilmeldingen har noe med høyttaleren å gjøre.

Noen tips?

Har du sjekket kontaktene på PDC modulen? Kan være irr og dritt nedi der.

På min har det rust og dritt slik den var helt tullete.

Du kan jo prøve en annen tone generator eller noe, kanskje den er kortsluttet.. Selv om det virker litt mekelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet den sensoren som ga feilmelding på diagnose (og som ikke tikket). Nye sensoren tikker og feilmeldingen på sensoren er borte men det fungerer fortsatt ikke. Sitter igjen med feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, on

Når jeg derimot klippet ledningen til høyttaleren, får jeg feilmeldingen: 21/C1 - Acoustic generator, rear, off

Så det virker som at feilmeldingen har noe med høyttaleren å gjøre.

Noen tips?

Har du sjekket kontaktene på PDC modulen? Kan være irr og dritt nedi der.

På min har det rust og dritt slik den var helt tullete.

Du kan jo prøve en annen tone generator eller noe, kanskje den er kortsluttet.. Selv om det virker litt mekelig.. :)

Får se nærmere på kontaktene, men de så da fine ut da jeg monterte det. Høyttaleren piper jo, så den er ikke kortsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det piper i bilen med en gang du setter den i revers så er det noe galt med de. piper i ca 1-2 sek. hadde problemer med mine på e46.

Når jeg setter den i reversen begynner den bippe fast med ca 1 bipp i sekundet. Dette varer helt til jeg tar den ut av revers. Om det er noe i nærheten av sensorene eller ikke påvirker ikke hverken tonehøyde eller frekvens på bippen, den holder seg uforandret. Displayet under speedometeret viser ikke noe info fra pdc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...