Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.mobil.no/Norway-Norwegian-LC ... -5w30.aspx

Hei

Tenkte jeg skulle høre med dere om dere har noen erfaring med Mobil 1 ESP Formula 5W-30, denne oljen er godkjent for de aller fleste BMW motorer også de nyeste. Jeg har mye erfaring med Mobil 1, men ikke med ESP kvaliteten.

Jeg byttet til denne oljen på min andre bil (Ny Peugeot) i dag, syntes motoren gikk mye stillere og penere en tidliger (kanskje innbilling).

Tenker på å bruke denne olje på min nye BMW F11, men er noe usikker på om BMW leverandøren vil aksepterer en annen olje en Castrol på min bil.

Skrevet

Jeg har kjørt min 530Dat fra 2000 på denne olja de siste 70.000km og som du sier så er det veldig fin gange i motor med denne olja. Den har jo LL04 godkjenning men jeg kjører intervaller på 12-15000km ettersom hvordan det passer.

Det er forøvrig Bosch verkstedet jeg bruker som fyller denne olja, de som ber spesielt om det får Castrol eller så får de denne så det er nok ei god olje tror jeg ihvertfall.

Skrevet

BMW eller andre bilforhandlere KAN IKKE KREVE at du bruker castrol. Det er lovbestemt at det har INGENTING å si sålenge det du bruker oppfyller kravene BMW setter til oljen.

De de kan kreve er at du bruker en olje som møter de spesifikasjonene som er fastsatt for din motor. f.eks. LL04.

Du kan med andre ord fylle biltemaolje sålenge den er godkjent ihht BMW`s krav til motorolje og kaste biltemakannen etter de hvis de prøver å være kjipe på det.

Skrevet

At BMW bruker Castrol på sine motorer er jo kun for at de har inngått en lukrativ avtale med dette merket. Mercedes annbefaler/bruker Mobil 1 pga en god avtale med dem. Finnes mange oljeprodukter som er like gode, og kanskje bedre enn disse merker. Men når store bilfabrikanter inngår milliard kontrakter med en oljelevrandør så er de forpliktet til å annbefale dette merket. Thats it.

Skrevet

Vi fyller denne olja på Mercedes og Peugeot sine dieselmotorer på jobb. ( Merkeverksted )

Aldri hørt noe negativt om den.

Bruker den på mine egne Bmw'er også, uten noen betenkeligheter! :)

Skrevet

Takker for alle innspill, skal prøve å få BMW til å akseptere at jeg går over til en annen oljefabrikat en den de forhandler. Det dreier seg om garanti og inntjening av penger, så er det hvem skaffer oljen og hvem bytter den, alle disse uløste spørmål må avklares før første service.

Skrevet

Hei

Har ennå ikke snakket med BMW i Trondheim om å bytte til Mobil 1 i stedet for å velge Castrol, vil gjøre det om litt når jeg nærmer meg første service og oljeskift. Har nå kjørt en lang periode på min nye Peugeot med Mobil 1 ESP og den går nydelig (gikk stillere med Mobil 1 en den oljen som var på motoren når jeg fikk/hentet den), derfor vil jeg kjøre på denne oljen på min BMW også.

Har i de alle år svermet for Mobil 1, denne oljen trur jeg sterkt på og den inneholder svært lite svovel som medfører at ikke oljen blir svart over natta. Det er svært mange som trur at når oljen bli svart så renser den godt, det er bare halve sannheten. Mye svovel i oljen medfører at den blir fort svart uavhenig av motorens helsetilstand.

Mobil 1 ESP 5w-30 :D:applause:

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...