Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Keep the pictures coming....

Yes, I will :)

Men akuratt nå er jeg på Rena, skal hive meg på trøsykkelen å trille over fjellet til Lillehammer snart :lol:

Kommer vell ikke hjem igjenn før søndagskveld :/

Da blir det bilder og film fra prøvekjøringa :)

Skrevet

Da var jeg hjemkommet fra tur!

Dro rett i garasjen for å montere hjul lager, men tror dere ikke en kompiss av meg hadde henta pakken på posten, dratt hjem til garasjen min og montert det? :applause:

Det var snilt gjort synes jo jeg :)

Så da monterte jeg bærearmen, luftet bremser etc. Tok også ned diffen for og skifte foring, men jeg prøvde og fylle den som sto i med tec7 først, da den som sto i, såg verre ut enn hva den var :)

Skal montere ny girkule også, med lys

hc97y3xqxq5jqvkb6d76.jpg

Foring med tec7 :applause::lol:

Hadde vell vært en anelse bedre med svart!

ckx8h5crtpafih984kel.jpg

Slik står den i garasjen atm :(

wi93mg6hv098bbcqe6so.jpg

Fikk montert "nye" sorte Hella DE lykter, da jeg hadde helt nye stående på den andre e30n min :)

5qyb7sys95ao8emu7leo.jpg

yxhowhwbvd70bhqahzij.jpg

Diffen som står på til høyre kontra 320 til venstre!

euyaffa3e3e2s626pr7v.jpg

168 vs 188? :?::)

Skrevet

Veldig fin bil du har fått deg! :)

Når du dreide ned reimhjulet som sitter i front på veiven, gjorde du noe mtp balansering av dette?

Jeg skal selv dreie ned på min egen bil, men er litt skeptiskt til å ikke få det balansert etterpå. Hos meg ligger det et lite lodd festet på det ytterse hjulet. Men så er det jo også det at denne balanseringen skal/bør gjøres i sammen med veiv og svinghjul. Så min tanke var å få en lokal person som driver med slikt (EBB) til å balansere reimhjulet før det dreies ned, siden det mest sansynlig ikke er i balanse nå, og heller ikke skal være det. For å så få han til å dreie ned å legge på vekt, slik at reimhjulet har samme ubalansen som det opprinnelig hadde.

Men dette blir jo fort ganske dyrt, og er surt å bruke penger på. Så vurderer og bare drite i hele balanseringen, og bare dreie ned selv. Men jeg er veldig usikker på hvor skadelig det eventuelt kan være!

Så jeg håper på at du har noen formening eller vet noe ang dette? :)

Skrevet
Så snilt, og så flott! :) Gikk Birken bra, også?

Joda, gikk greit! Det som var målet mitt var å komme meg til målstreken! :lol:

Å det klarte jeg helt greit, ikke den beste tiden, men fornøyd med tiden mtp hvilket kaliber jeg er :lol: Slo jo forsovidt bestetiden til både fattern å bruttern! 8) Noe jeg ser på som ett pluss! heheh...

Når du dreide ned reimhjulet som sitter i front på veiven, gjorde du noe mtp balansering av dette?

Nei, jeg foretok ingen ballansering etter dette inngrepet!

Men jeg så på reimhjulet mitt av det var "bulket" å sånn, så jeg tror det ble i bedre ballanse nå, enn hva det var! :)

Blir fort dyrt ja, om man skal demontere motor for å få ballansert ett reimhjul! :roll::lol:

Skrevet

Nei, jeg foretok ingen ballansering etter dette inngrepet!

Men jeg så på reimhjulet mitt av det var "bulket" å sånn, så jeg tror det ble i bedre ballanse nå, enn hva det var! :)

Blir fort dyrt ja, om man skal demontere motor for å få ballansert ett reimhjul! :roll::lol:

Nei, demonterer jo selvfølgelig ikke hele motoren bare for å balansere reimhjulet!! Men koster fort penger å bare balansert reimhulet helt for seg selv også..

Hørte du litt rund før du dreide ned? Enkelte jeg har snakka med, mener at det er veldig kritisk å dreie ned et hjul som skal være i balanse, og har innvirkning på veiva uten å balansere.. Men jeg tror og håper at dem overdriver :)

Skrevet
Nei hvordan skulle det da bli når man skifter svinghjul og letter svinghjul? No problemos ;)

Når du bytter til et letta svinghjul, så bytter du jo fra et balansert hjul til et annet.. Da har det selvfølgelig ingen betydning. På mitt ytterste reimhjul (s38), så er det et lite lodd på den ene sida av hjulet (tipper 10g).

MEN, jeg håpet at konklusjonen skulle bli at at det hadde lite å bety om ikke reimhjulet ble balansert.. Kommer nok til å dreie ned mitt eget også :)

Her er en link til nettsiden som er mye av grunnen til at jeg var skeptisk til dette. Er forsåvidt også mye annet interessant å lese på denne siden! :)http://www.ebbt.no/remhjul/

Skrevet

hehe, jeg får bare satse på at den lille modifikasjnonen her byr på komplikasjoner :)

Det hjalp vertfall veldig på plassbesparelsen! :)

http://youtu.be/d2ke6OcJ7Ds

Fikk den endelig på hjula igjenn! :)

Nå gjenstår kun lufting av kjølesystemet, noe som er svært enkelt på disse S38/M88 kombinasjonene :)

rc5ryr24zsfc36k3xf6b.jpg

agywgh7n9m6l87v2jb21.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...